  • 1. Data: 2003-12-16 00:36:19
    Temat: Najwyżej położony bankomat na Ziemi
    Od: "Karol Żwiruk" <p...@k...net>

    Na wysokości ponad 4000 m n.p.m. w indyjskiej miejscowości Thegu, leżącej u
    podnóża trzeciego najwyższego szczytu na ziemi - Kanczendzangi,
    zainstalowano 12 grudnia br. bankomat.

    Więcej na ten temat:
    http://www.kartyonline.net/niusy.php?id=512

    A gdzie jest najwyżej położony bankomat w naszym kraju? Tylko nie piszcie,
    że na Krupówkach:)

    Zachęcam do lektury i dyskusji.
    --
    Karol Żwiruk
    Świat Kart: http://kartyonline.net

  • 2. Data: 2003-12-16 18:01:09
    Temat: Re: Najwyżej położony bankomat na Ziemi
    Od: Pan Prezydent Lepper <p...@g...pl>

    On Tue, 16 Dec 2003 00:36:19 GMT, "Karol Żwiruk" <p...@k...net>
    wrote:

    >A gdzie jest najwyżej położony bankomat w naszym kraju? Tylko nie piszcie,
    >że na Krupówkach:)

    To może na rondzie w Kuźnicach :)

    Albo w Karpaczu.

    POZDR.

  • 3. Data: 2003-12-17 11:39:10
    Od: "666" <j...@o...pl>

    Na Kasprowym by się przydał, i byłby to niezły myk marketingowy.
    JaC

  • 4. Data: 2003-12-17 12:03:02
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik 666 napisał:

    > Na Kasprowym by się przydał, i byłby to niezły myk marketingowy.

    Wyobrazasz sobie magikow ze strzelbami i kasetami z kasa jadacych
    wagonikiem? ;-) Ciekawe co na to NBP, bo oni zdaje sie stawiaja
    wymagania dotyczace transportu i zabezpieczania gotowki.

    Bartol

  • 5. Data: 2003-12-17 12:29:23
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik Bartol pisze:

    > Wyobrazasz sobie magikow ze strzelbami i kasetami z kasa jadacych
    > wagonikiem? ;-) Ciekawe co na to NBP, bo oni zdaje sie stawiaja
    > wymagania dotyczace transportu i zabezpieczania gotowki.

    Pancerne wagoniki itp...

  • 6. Data: 2003-12-17 12:52:27
    Od: "666" <j...@o...pl>

    Bez przesady.
    Są tzw. przejazdy techniczne, którymi jeździ obsługa itp.
    No i ciekawe, dokąd mieliby uciekać ;-))
    Swoją drogą, to ile peelenów jest ładowane do bankomatu?
    JaC

  • 7. Data: 2003-12-17 13:14:24
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik 666 napisał:

    > Bez przesady.
    > Są tzw. przejazdy techniczne, którymi jeździ obsługa itp.
    > No i ciekawe, dokąd mieliby uciekać ;-))

    Konwojenci donikad, ale napadacze mieliby pole do popisu.

    > Swoją drogą, to ile peelenów jest ładowane do bankomatu?

    Maks. chyba kilkaset tysiecy. Nie pamietam ile banknotow wchodzi do
    standardowej kasety. Ale jesli wchodzi 2000 to x 100 zl (srednio, bo
    moga byc rozne nominaly, od 50 do 200, mniejszych sie nie oplaca z
    powodu prowizji, ktora wiekszosc klientow musialaby placic) x 4 kasety =
    800 tysiecy. Chyba, ze sie gdzies grubo walnalem.

    Bartol

  • 8. Data: 2003-12-17 15:27:54
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.biznes.banki

    > Maks. chyba kilkaset tysiecy.
    [...]
    > 800 tysiecy. Chyba, ze sie gdzies grubo walnalem.
    Pokaż mi taki bankomat.

  • 9. Data: 2003-12-17 15:48:54
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik jaszczur napisał:

    > [...]
    >
    > Pokaż mi taki bankomat.

    No a co w tym dziwnego? Bankomat ustawiony w dobrym punkcie strzela ze
    40 wyplat na godzine (90 sekund na operacje). Mozemy przyjac, ze przez
    10 godzin (dokonujac kumulacji pustawych godzin nocnych). To daje 400
    operacji na dobe. Zakladam, ze zdecydowana wiekszosc (90%) to wyplaty i
    srednia to 150 zl. W ciagu doby bankomat wydaje 540 tys. zl. Koszt
    zaladowania bankomatu moze byc wyzszy niz trzymanie w nim 1,08 mln zl
    przez 2 doby (zreszta pieniadze szybko sie rozchodza, wiec mozna
    przyjac, ze koszt trzymania gotowki w bankomacie nalezy policzyc dla 540
    tys.), wiec moze sie nie oplacac ladowanie go codziennie, a tymbardziej
    kilka razy dziennie.

    Ja tu sobie bajki pisze, a moze by tak ktos napisal ile banknotow
    wchodzi do bankomatu? ;-)

    Bartol

  • 10. Data: 2003-12-17 17:26:08
    Od: "WIT" <wtur@USUN_TO.gazeta.pl>

    Bartol Partol wrote:
    > Ja tu sobie bajki pisze, a moze by tak ktos napisal ile banknotow
    > wchodzi do bankomatu? ;-)

    W NCR (tych które znam) 1000 szt do kasety.
    czyli:
    1 kaseta 200 = 200 000
    1 kaseta 100 = 100 000
    1 kaseta 50 = 50 000
    suma 350 000

    sa tez mozliwe ladowania 2 kaset takimi samymi nominalami, wtedy kwota
    rosnie do okolo 500 000 na bankomat.

    --
    Pozdrawiam,