  • 1. Data: 2004-02-04 18:59:36
    Temat: Najlepsze kredyty mieszkaniowe w BZ WBK!
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/popo_040204/pop
    o_a_1.html
    (jutro bedzie pod innym adresem ;)

    Jeśli potrzebujesz kredytu na zamianę mieszkania na większe lub na zakup
    lokalu na wynajem, najlepiej udaj się do BZ WBK, Kredyt Banku,
    wyspecjalizowanego w tym zakresie Rheinhyp-BRE Banku Hipotecznego czy do PKO
    BP. Oferta tych instytucji została najwyżej oceniona przez CBM Indicator,
    który przeprowadził badania na zlecenie "Rzeczpospolitej".

    http://www.rzeczpospolita.pl/teksty/popo_040204/popo
    _a_1-2.F.jpg (wyniki)
    zlotowe
    1) BZ WBK
    2) KB
    3) PKO BP, GBW
    4 Multi i Rheinhyp- BRE Bank Hipoteczny

    w euro
    1) KB
    2) Rheinhyp- BRE Bank Hipoteczny
    3) BZ WBK, PKO BP
    4) Raiffeisen i Fortis

    Ciekawe, ze BPH PBK znalazl sie poza stawka...

  • 2. Data: 2004-02-04 19:19:39
    Temat: Re: Najlepsze kredyty mieszkaniowe w BZ WBK!
    Od: "PrzemB" <p...@...to.poczta.onet.pl>

    napisał w wiadomości news:bvrfel$53r$1@news.onet.pl...
> [...]
    > BP. Oferta tych instytucji została najwyżej oceniona przez CBM Indicator,
    > który przeprowadził badania na zlecenie "Rzeczpospolitej".

    [...]

    Bo nie ma CHFów :-))

    Pozdrowienia

    PrzemekB

  • 3. Data: 2004-02-04 19:35:27
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisal/a:

    > Ciekawe, ze BPH PBK znalazl sie poza stawka...

    Zaglądam do artykułu, a tam...

    "BZ WBK oferuje państwu Kowalczykom bardzo atrakcyjnie oprocentowany
    kredyt - 5,49 proc. w skali roku"

    widać od razu - pewnie jest to promocja i za wcześniejsze spłaty słono się
    tam dopłaca...

    "przy pożyczce w wysokości 120 tys. zł wynosi ona 900 zł"

    czyli 0,75%, a w BPH jest (co prawda przy kwocie >=150k) AFAIK 0,49%

    Później mamy porównanie z KB - i tego nie rozumiem - wprawdzie wyższe
    oprocentowanie (KB 6,6%) ale różnica w ratach (16zł) na korzyść Kredyt
    Banku?

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 4. Data: 2004-02-04 20:04:20
    Od: t...@p...onet.pl

    Dawno nie widziałem takich bzdur.

    **********************
    1. BZ WBK oferuje państwu Kowalczykom bardzo atrakcyjnie oprocentowany kredyt -
    5,49 proc. w skali roku. Stawka ta okazała się najniższa wśród analizowanych
    propozycji.
    ***********************

    Jest to PROMOCJA na jeden rok. A potem

    Tensor1

  • 5. Data: 2004-02-04 20:18:04
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik napisal/a:

    > Jest to PROMOCJA na jeden rok. A potem

    a potem (dla założeń spreparowanych dla tego artykułu WIBOR 6M + 1,75pp
    marża)

    http://www.bzwbk.pl/u235/navi/198089#LTV

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 6. Data: 2004-02-04 20:23:36
    Od: "Piotr Wójtowicz" <p...@o...pl>

    Indicator,

    _a_1-2.F.jpg
    (wyniki)

    > [...]
    >
    > Bo nie ma CHFów :-))

    W CHF w BZWBK dawali (czy aktualnie daja, to nie wiem)
    Libor 1 m-c + 3 pp marzy

    Wiec to raczej ciekawa oferta.

    Ale zeby nie bylo, ze reklamuje - to ogolnie kiepski bank :)

    Piotr Wójtowicz

  • 7. Data: 2004-02-05 06:49:18
    Od: t...@p...onet.pl

    > a potem (dla założeń spreparowanych dla tego artykułu WIBOR 6M + 1,75pp
    > marża)
    >
    > http://www.bzwbk.pl/u235/navi/198089#LTV
    >
    > Pozdrawiam, Zbiggy

    Drogi Kolego. Poczytaj dokładnie cytowaną stronę. Tam pisze, że jeżeli LTV jest
    większe niz 70 %

    LTV - wskaźnik stosunku kwoty kredytu do wartości zabezpieczenia, w tym
    przypadku do wartości nieruchomości stanowiącej zabezpieczenie kredytu
    hipotecznego.
    ***************************************
    to oprocentowanie wynosi

    WIBOR6M + 2,75%

    co przy aktualnym WIBOR6M=5,5% daje 8,25%. Jest to jedno z NAJWYŻSZYCH
    oprocentowań na rynku. Zauważ, że jeżeli kupujesz mieszkanie i Twój wkład
    własny jest na poziomie 20% (standard) to LTV = 80%.

    Ja się domyślam skad wzięła się Twoja pomyłka. Otóż wszyskie banki marże
    uzależniają od wielkości władu własnego zaś BZWBK sytuacje odwrócił i uzależnia
    marżę od LTV. Typowy chwyt reklamoway aby zdezorientować klienta.
    Bardzo dziwię się Rzepie, że opublikowała tak ewidentnie FAŁSZYWE dane. Uważam,
    że inne banki powinny wyrażnie odnieś się to tego typu publikacji. Kiedy
    wreszcie skończy się tak nieuczciwa promocja w wydaniu BZWBK i jeszcze (na
    szczęście) tylko kilku innych banków.

    Pozdrowienia Tensor1

  • 8. Data: 2004-02-05 10:21:15
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    > wreszcie skończy się tak nieuczciwa promocja w wydaniu BZWBK i jeszcze (na

    A ja się nie dziwie, bo to na 99% artykuł sponsorowany jest :(

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 9. Data: 2004-02-05 10:31:25
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Tomasz Waszczynski <w...@w...org> wrote:
    > A ja się nie dziwie, bo to na 99% artykuł sponsorowany jest :(

    W Rzepie?

  • 10. Data: 2004-02-05 11:01:42
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    napisał w wiadomości news:bvt61q$6pp$1@news.onet.pl...

    > W Rzepie?

    Gdzieś czytałem, że BZWBK chce w tym roku sprzedać kretydów za 5 mld, więc
    muszą się reklamować...

    Pozdrawiam,
    Washko