  • 11. Data: 2004-02-05 11:12:11
    Temat: Re: Najlepsze kredyty mieszkaniowe w BZ WBK!
    Od: "Arguss" <a...@w...pl>

    news:5bdd.0000099f.4021e76e@newsgate.onet.pl...

> [...]
    >
    > WIBOR6M + 2,75%
    >
    > co przy aktualnym WIBOR6M=5,5% daje 8,25%. Jest to jedno z NAJWYŻSZYCH
    > oprocentowań na rynku. Zauważ, że jeżeli kupujesz mieszkanie i Twój wkład
    > własny jest na poziomie 20% (standard) to LTV = 80%.
    >
    > Ja się domyślam skad wzięła się Twoja pomyłka. Otóż wszyskie banki marże
    > uzależniają od wielkości władu własnego zaś BZWBK sytuacje odwrócił i
    uzależnia
    > marżę od LTV. Typowy chwyt reklamoway aby zdezorientować klienta.
    > Bardzo dziwię się Rzepie, że opublikowała tak ewidentnie FAŁSZYWE dane.
    Uważam,
    > że inne banki powinny wyrażnie odnieś się to tego typu publikacji. Kiedy
    > wreszcie skończy się tak nieuczciwa promocja w wydaniu BZWBK i jeszcze (na
    > szczęście) tylko kilku innych banków.
    >
    > Pozdrowienia Tensor1

    Czyli kredyt Kredyt Banku można uznać za najlepszy? Czy może tam też
    pojawiły się jakieś manipulacje?

    Pozdrawiam,

    Arguss

  • 12. Data: 2004-02-05 12:58:49
    Od: t...@p...onet.pl

    > Czyli kredyt Kredyt Banku można uznać za najlepszy? Czy może tam też
    > pojawiły się jakieś manipulacje?
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > Arguss

    Nie powiedziałbyn, że manipulacje tylko stare dane. KB ostatnio (niestety)
    zwiększył trochę marże dla NOWYCH kredytów. Dla starych zmnienić nie może
    ponieważ oprocentowanie jest ustalone wg WIBOR3M+marża oraz wysokość marży jest
    wpisana do UMOWY i nie może być podwyższona przez Bank.

    Marża została zwiekszona o chyba 0,25%. Klientów podzielono na cztery grupy
    1. wkład >= 40%, ma rachunek w KB od 0,5 roku
    2. wkład >= 40%, ma krócej lub nie ma rachunku w KB
    3. wkład >= 5%, ma rachunek w KB od 0,5 roku
    4. wkład >= 5%, ma krócej lub nie ma rachunku w KB

    Dla pierwszej grupy marża wynosi 1,25% a ostatniej 1,75%. Szczegóły mozna
    sprawdzić na stronie www.kredytbank.pl w zakładce EKSTRALOKUM a dokładnie w
    pliku *.pdf. Po tej podwyżce kredyty KB są jednak dalej jedne z najbardziej
    atrakcyjnych na rynku. Co do konkretnego miejsca nie chcę się wypowiadać.
    Pozdrowienia Tensor1

  • 13. Data: 2004-02-05 13:07:38
    Od: t...@p...onet.pl

    > W Rzepie?

    Amra ja też się dziwię ale podali promocyjne oprocentowanie długoterminowych
    kredytów mieszkaniowych w BZWBK bez ŻADNEJ nawet wzmianki o tym, że ta promocja
    trwa TYLKO rok. Jak nie wierzysz to sam sprawdz. Tym samym cały ich ranking
    można wyrzucić do kosza.

    Pozdrowienia Tensor1

  • 14. Data: 2004-02-05 16:47:08
    Od: "Arguss" <a...@w...pl>

    Dzięki Tensor1!
    pozdro
    Arguss

  • 15. Data: 2004-02-05 18:33:34
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik napisal/a:

> [...]
    > LTV - wskaźnik stosunku kwoty kredytu do wartości zabezpieczenia, w
    > tym przypadku do wartości nieruchomości stanowiącej zabezpieczenie

    o przepraszam! - zrozumiałem co to jest LTV

    1) Kowalczykowie biorą kredyt na 120 tys. a więc dotyczy ich przedział
    1,5% - 2,25%

    2) założyłem, że ich LTV (które jest w istocie równe 100% - wkład_własny%)
    jest między 30%-70%
    (co oznacza mieszkanie o wartości do 400 tys. i wtedy dostajemy 1,75% marży!

    co i tak nie zmienia mojego zdania, że lepszy kredyt w BPH niż w BZWBK.

    > oprocentowań na rynku. Zauważ, że jeżeli kupujesz mieszkanie i Twój
    > wkład własny jest na poziomie 20% (standard) to LTV = 80%.

    nie wiem, czy to standard, sam propagowałeś KB pod warunkiem, że WW>=40%
    (i.e. LTV <= 60%)
    i ja też tak dobierałem wysokość kredytu w BPH żeby mieć stosowny WW
    mieszczący się w pewnym progu.

    > Bardzo dziwię się Rzepie, że opublikowała tak ewidentnie FAŁSZYWE
    > dane. Uważam, że inne banki powinny wyrażnie odnieś się to tego typu
    > publikacji.

    a w ogóle co to jest jakiś "CBM Indicator"? - czy każdy może założyć firmę
    krzak pod nazwą Polski Instytut Bankowości, skumać się z redakcją gazety i z
    jakimś bankiem i wspólnymi siłami zrobić "krypę"?

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 16. Data: 2004-02-05 18:45:55
    Od: t...@p...onet.pl

    > nie wiem, czy to standard, sam propagowałeś KB pod warunkiem, że WW>=40%
    > (i.e. LTV <= 60%)
    > i ja też tak dobierałem wysokość kredytu w BPH żeby mieć stosowny WW
    > mieszczący się w pewnym progu.

    Oczywiście jak ma się kasę to można sobie pozwolić na WW>=40%. Napisałem
    standard, bo ludzie raczej kasy mają mało.

    Pozdrowienia Tensor1

  • 17. Data: 2004-02-06 10:28:54
    Od: w...@o...pl

    > Jest to PROMOCJA na jeden rok. A potem

    To zależy na jak długo bierzesz kredyt - ja wziąłem 80tys. na 2,5 roku i gdybym
    dziś brał kredyt to wziąłbym raczej właśnie w BZWBK bo wiadomo, że odsetki w
    pierwszym roku spłaty są najwyższe...

  • 18. Data: 2004-02-06 11:06:11
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    gdybym
    > dziś brał kredyt to wziąłbym raczej właśnie w BZWBK bo wiadomo, że odsetki w

    Zgoda. Powiem więcej najlepiej jest u nich wziąźć kredyt na rok (jeżeli można).
    Ranking nie dotyczył jednak Twojej sytuacji tylko kredytu długoterminowego.
    Tensor1