  • 101. Data: 2020-03-27 02:12:48
    Temat: Re: Nadchodzi podwyżka cen i inflacja. Chyba.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e7d4e7e$0$514$6...@n...neostrada.pl

    > Nadto na ~1200 chorych jest 14 zgonów, czyli wykrywalność
    > w Polsce nie jest zła, skoro na świecie umieralność plasuje
    > się pomiędzy 3% i 4% ztcw...

    + Nadto na 1221 chorych jest 16 zgonów, czyli wykrywalność

    https://www.gov.pl/web/koronawirus/wykaz-zarazen-kor
    onawirusem-sars-cov-2
    26.03.2020 20:31

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 102. Data: 2020-03-27 07:19:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Twoja ukochana Rosja to chuje.
    Gdyby nie mieli rakiet i ropy/gazu, to by byli śmieciami, jak przez stulecia.
    I kilku maharadżów na wakacjach w Lądynie tego nie zmieni.

    -----
    > Ryzyko że będąc na marginesie Unii nie otrzymamy od niej wystarczającego wsparcia w
    sporach z Rosją, rośnie niebotycznie.

  • 103. Data: 2020-03-27 10:53:18
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 26 Mar 2020 20:52:06 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Poprawka. 1,58 ~ 3,24 EUR/L, czyli 0,79 ~ 1,62 EUR/but. Nie wykluczone, że
    > zapamiętałem ceny za litr, a nie butelkę, bo widzę, że tak podają.

    Powyższe przeliczenia litrów na butelki nie są dla mnie zbyt czytelne,
    dlatego postanowiłem podrążyć problem, co okazało się dziecinnie łatwe, bo
    googlarka od razy wywala, że:
    "Średnia cena piwa * (0,5l) w Niemczech wynosi 0.65 EUR (w przeliczeniu
    2.99 PLN). Przelicznik przedstawia się następująco: 1 EUR (euro) = 4.5962
    PLN (2020-03-26)"

    https://www.cenynaswiecie.pl/cena-piwa-w-niemczech,1
    44,24/

    Poszedłem za ciosem i sprawdziłem mitycznie drogą Słowację:
    Średnia cena piwa * (0,5l) na Słowacji wynosi 0.63 EUR (w przeliczeniu 2.87
    PLN)
    Średnia cena pomidorów * (1kg) na Słowacji wynosi 1.20 EUR (w przeliczeniu
    5.52 PLN)

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 104. Data: 2020-03-27 10:57:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 27 Mar 2020 07:19:00 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Twoja ukochana Rosja to chuje.

    Przyjaciele Człowieka z Drabinką chyba nie podzielają tej opinii, bo nader
    chętnie spotyka się z Orbanem i Salvinim, a ci z kolei bardzo sobie chwalą
    Władimira Władimirowicza.
    Le Penówna, AfD i Kowin-Mikke też by się obruszyli na takie słownictwo.

  • 105. Data: 2020-03-27 14:39:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

> [...]
    >przeliczeniu
    >2.99 PLN). Przelicznik przedstawia się następująco: 1 EUR (euro) =

    Takie strony moga sporo przeklamywac

    https://www.aldi-nord.de/produkte/aus-unserem-sortim
    ent/alkoholische-getraenke/bier.html

    Krombacher 0.69 euro
    SCHULTENBRÄU 0.29
    Maternus 0.30 (1.79 za 6)

    Do tego kaucja za butelke/puszke, ale zwrotna.

> [...]
    >przeliczeniu 2.87
    PLN)
    >Średnia cena pomidorów * (1kg) na Słowacji wynosi 1.20 EUR (w
    5.52 PLN)

    Akurat pomidory u nas to mocno od okresu zaleza, wiec trudno porownac.

    J.

  • 106. Data: 2020-03-27 14:48:15
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 27 Mar 2020 14:39:38 +0100, J.F. napisał(a):

    ,144,24/
    > Takie strony moga sporo przeklamywac

    Daj linkę do nieprzekłamujących.

    > https://www.aldi-nord.de/produkte/aus-unserem-sortim
    ent/alkoholische-getraenke/bier.html

    > Krombacher 0.69 euro
    > SCHULTENBRÄU 0.29
    > Maternus 0.30 (1.79 za 6)

    No i wychodzi, że z tym lucyferskim euro wcale nie jest źle i to nawet bez
    uwzględniania siły nabywczej.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 107. Data: 2020-03-27 15:38:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    ent/alkoholische-getraenke/bier.html

    >No i wychodzi, że z tym lucyferskim euro wcale nie jest źle i to
    >nawet bez
    >uwzględniania siły nabywczej.

    To raczej specyfika Niemiec - piwo tanie, ale jakies dziwne wynalazki.
    Pewnie podatek mniejszy.

    Wina tez tanie, w Lidlu to trudno znalezc butelke za 3 euro.
    I podobno dobre, ale ja sie nie znam.
    W Aldi wiekszy wybor - od 1.29 do, ho ho, 6.99
    https://www.aldi-nord.de/produkte/aus-unserem-sortim
    ent/alkoholische-getraenke/wein.html

    Ale to znow chyba kwestia nizszych podatkow.

    J.

  • 108. Data: 2020-03-27 15:50:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 27 Mar 2020 15:38:50 +0100, J.F. napisał(a):

    > To raczej specyfika Niemiec - piwo tanie, ale jakies dziwne wynalazki.
    > Pewnie podatek mniejszy.

    No ale Robert twierdził, że u Niemca piwo strasznie drogie, bo euro, a tu
    wychodzi, że wcale nie.

    Z nudów popatrzyłem na czekoladę Nussbeisser i mają za 0.79 EUR
    https://www.aldi-nord.de/produkte/aus-unserem-sortim
    ent/snacks-suessigkeiten/schokolade/nussbeisser-edel
    -vollmilch-3961.article.html

    U nas jakoś dziwnie drożej (5,49 zł):
    https://ezakupy.tesco.pl/groceries/pl-PL/products/20
    03000011906
    https://www.auchandirect.pl/auchan-warszawa/pl/alpen
    -gold-czekolada-nussbeisser-25-kakao/p-97100447

  • 109. Data: 2020-03-27 16:36:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

    >No ale Robert twierdził, że u Niemca piwo strasznie drogie, bo euro,
    >a tu
    >wychodzi, że wcale nie.

    Twierdzil, ze widzial dorgie ... a nie, ze po 1.50euro, a ja sie
    dopytywalem, czy to za 4-pak, czy najdrozsze w sklepie :-)

    >Z nudów popatrzyłem na czekoladę Nussbeisser i mają za 0.79 EUR
    >https://www.aldi-nord.de/produkte/aus-unserem-sorti
    ment/snacks-suessigkeiten/schokolade/nussbeisser-ede
    l-vollmilch-3961.article.html

    >U nas jakoś dziwnie drożej (5,49 zł):
    >https://ezakupy.tesco.pl/groceries/pl-PL/products/2
    003000011906

    Tak, ale w Tesco jest AlpenGold, a w Aldi ... Chateau ?

    Ale czekolade mozna w Polsce taniej kupic, tylko ze bez orzechow.
    A takie firmowe istotnie drogie.

    Podejrzewam, ze polskim Aldi bym zastal ... w cenie ~5.50 zl :-)

    Osobna sprawa, to sklad - podobnie jak z proszkami, okazuje sie, ze na
    Polske idzie produkt gorszy.
    Choc niekoniecznie tanszy.

    No i znow kwestia podatkow. W Polsce czekolada 23% VAT.
    W Niemczech - byc moze jakas obnizona stawka "zywnosciowa", np 7%

    Ale moze i wiecej .. dla dobra obywateli oczywiscie

    https://www.welt.de/politik/article869776/Hoehere-Me
    hrwertsteuer-fuer-Schokolade.html
    - projekt podwyzki VAT na czekolade i slodycze, w ramach walki z
    nadwaga.

    Tak czy inaczej - i w czekoladzie nie jest jakos duzo drozej, a moze
    wrecz taniej.

    J.

  • 110. Data: 2020-03-27 16:40:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    iment/snacks-suessigkeiten/schokolade/nussbeisser-ed
    el-vollmilch-3961.article.html

    2003000011906

    >Tak, ale w Tesco jest AlpenGold, a w Aldi ... Chateau ?
    >Podejrzewam, ze polskim Aldi bym zastal ... w cenie ~5.50 zl :-)

    update - 3.99
    https://www.aldi.pl/nasze-produkty/nasze-marki/chate
    au/czekolada-orzechowa-3706.article.html

    Co ciagle drozej niz w Niemczech ... na razie :-(

    J.