  • 111. Data: 2020-03-27 20:28:44
    Temat: Re: Nadchodzi podwyżka cen i inflacja. Chyba.
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    J.F. napisał(a) w wiadomości: <5e7e1e58$0$520$65785112@news.neostrada.pl>...
    >Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    da.pl...

    timent/snacks-suessigkeiten/schokolade/n
    ussbeisser-edel-vollmilch-3961.article.html

    /2003000011906

    >update - 3.99
    >https://www.aldi.pl/nasze-produkty/nasze-marki/chat
    eau/czekolada-orzechowa-3706.article.htm

    >Co ciagle drozej niz w Niemczech ... na razie :-(

    Odrobinę dalej - transport? Większe spożycie - obrót (większy hurt taniej)?
    Podatki swoją drogą.
    O piwie w DE, CZ i SK pisałem - stosunkowo tanie. Nie nadaje
    się na punkt odniesienia.
    No i wcześniejsza inflacaj u nas swoje zrobiła.

    Arek

  • 112. Data: 2020-03-28 00:25:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arek" 5e7ac04f$2$17348$6...@n...neostrada.pl

    > Owszem, ale można pójść za miesiąc-dwa...

    Lub ciachnąć się we własnym zakresie. ;)
    Niejedna osoba (zwłaszcza starsza) nie
    zaryzykuje swym życiem, by wesprzeć
    finansowo fryzjera... ;)

    Ja chyba około Bożego Narodzenia byłem, więc
    kolejny raz bym poszedł pod koniec wakacji... ;)
    Wezmę nożyczki i ciachnę?... :)

    Dla mnie 20 pln to dużo!

    > Upowszechnią się darowizny. Gorzej, bo mogą wprowadzić podatek
    > kościelny albo wersję light przy rozliczeniach PIT.

    Tzn.?

    > I okaże się, że niektóre firmy w ogóle nie muszą mieć siedzib.

    Moja nie musiała!!! Dlatego zarabiałem!!!
    Nie musiała mieć lokalu i towaru na pólkach a nawet sekretarek itp...

    > Chyba, że w domu właściciela/szefa w jego laptopie.

    Dokładnie tak.

    > A teraz pomyślcie o tych co nie mają smartfona, netu i nowszego kompa.

    Qpią sobie... [albo wygrzebią ze śmietnika!]

    ZUS via net, US/MF via net, lekarz via net...
    Net to OGROMNE oszczędności finansowe!

    Telefony mogą podrożeć? Mam nadzieję, że już nie podrożeją...

    Od miesięcy nie mam żadnych pakietów...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 113. Data: 2020-03-28 01:36:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Mar 2020 20:28:44 +0100, Arek napisał(a):
    > J.F. napisał(a) w wiadomości: <5e7e1e58$0$520$65785112@news.neostrada.pl>...
    rtiment/snacks-suessigkeiten/schokolade/nussbeisser-
    edel-vollmilch-3961.article.html

    s/2003000011906

    teau/czekolada-orzechowa-3706.article.html

    > Odrobinę dalej - transport?

    Predzej polityka danej sieci.

    > Większe spożycie - obrót (większy hurt taniej)?
    > Podatki swoją drogą.

    Podatki moga sporo tlumaczyc, i powodowac, ze nasza wydaje sie drozsza
    ... a jest nawet tansza. Tzn siec taniej nam sprzedaje, ale panstwo
    wiecej zabiera.

    > O piwie w DE, CZ i SK pisałem - stosunkowo tanie. Nie nadaje
    > się na punkt odniesienia.

    Tylko potem wychodzi, ze wiele towarow sie nadaje na punkt
    odniesienia, bo tam jest tansze :-)
    Chemia, kawa, maslo, tanie ciuchy, elektronika ... ale cos musi byc
    drozsze, zeby nie bylo im za dobrze :-)

    > No i wcześniejsza inflacaj u nas swoje zrobiła.

    Raczej to, ze jak Aldi ustalal cene, to kurs euro byl 4.30, a nie
    4.50.
    Ewentualnie - Aldi to wie ze kurs sie zmienia, wiec musi liczyc po
    4.60, zeby nie byc stratnym.

    J.

  • 114. Data: 2020-03-28 08:17:52
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-03-27 o 16:36, J.F. pisze:

    > Osobna sprawa, to sklad - podobnie jak z proszkami, okazuje sie, ze na
    > Polske idzie produkt gorszy.
    > Choc niekoniecznie tanszy.

    U krajowych producentów też cena ma wpływ na skład.
    Takie np czekolady, które dawali w stacji krwiodawstwa we Wrocławiu.
    Wiadomo, że RCKiK niewiele zapłaci i jest kontrakt czasowy, więc robią
    to z byle czego,

  • 115. Data: 2020-03-30 13:01:12
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

> [...]
    > O piwie w DE, CZ i SK pisałem - stosunkowo tanie. Nie nadaje
    > się na punkt odniesienia.
    > No i wcześniejsza inflacaj u nas swoje zrobiła.

    Cała dyskusja zaczęła się od tego, że u Niemca i Słowacji ponoć strasznie
    drogo "bo euro". A jak się bliżej przyglądnąć, to impuls inflacyjny po
    przyjęciu EUR stanowi jakiś ułamek procenta. U nas jest złotówka i inflacja
    też występuję, ostatnio nawet jakby większa niż u sąsiadów
    Półlitrowe piwo miało kosztować 2 EUR, a potem wyszło jakoś porównywalnie z
    nami. Wiadomo, że jedne towary są tańsze inne droższe, a i siła nabywcza w
    różnych krajach rozmaita. Demagog mógłby powiedzieć, że w Norwegii euro nie
    ma, a piwo kosztuje pierdylion.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 116. Data: 2020-03-31 01:22:48
    Temat: Inflacja nie nadejdzie. Chyba ;-)
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Żeby nadeszła inflacja, ktoś musi to stwierdzić. A jak nie ma kto
    stwierdzić, to oficjalnie inflacji nie ma. Tym ktosiem jest GUS. Ale
    GUS od teraz do odwołania nie będzie się zajmował takimi pierdołami,
    jak publikowanie informacji o inflacji. Po co to w ogóle komu?
    https://biznes.interia.pl/gospodarka/news-gus-nie-be
    dzie-publikowac-szybkich-szacunkow-wzrostu-inflacj,n
    Id,4411566

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 117. Data: 2020-03-31 09:31:30
    Temat: Re: Inflacja nie nadejdzie. Chyba ;-)
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 31 Mar 2020 01:22:48 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

> [...]
    > GUS od teraz do odwołania nie będzie się zajmował takimi pierdołami,
    > jak publikowanie informacji o inflacji. Po co to w ogóle komu?

    Obligacje 10-cio i czteroletnie są indeksowane inflacją.
    Czyli budżet zyskuje, bo nie musi płacić odsetek.
    Kolejny sukces ekonomiczny w kraju dobrobytu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 118. Data: 2020-03-31 12:46:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >https://biznes.interia.pl/gospodarka/news-gus-nie-b
    edzie-publikowac-szybkich-szacunkow-wzrostu-inflacj,

    Widac ta co jest PiS satysfakcjonuje ... czy zamierza stwierdzic, ze
    skoro nie licza, to jest zerowa ?

    A jeszcze premier cos mowi o cenach maksymalnych ... i inflacji nie
    bedzie :-)

    Ale ale ... jak GUS to liczy ?
    Chodzi po sklepach i sprawdza ? ... to chyba faktycznie teraz nie
    nalezy.
    Czy wysyla pismo z prosba o podanie cen ?

    J.

  • 119. Data: 2020-03-31 13:46:40
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 31 Mar 2020 12:46:18 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale ale ... jak GUS to liczy ?
    > Chodzi po sklepach i sprawdza ? ... to chyba faktycznie teraz nie
    > nalezy.
    > Czy wysyla pismo z prosba o podanie cen ?

    Masz zablokowaną googlarkę, że tak nałogowo pytasz?
    Nawet nie klinknąłeś w linkę zapodaną przez Zbynka, bo mógłbyś zaspokoić
    swą ciekawość.

  • 120. Data: 2020-03-31 14:06:21
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F. napisał(a) :
> [...]
    > Chodzi po sklepach i sprawdza ? ... to chyba faktycznie teraz nie
    > nalezy.
    > Czy wysyla pismo z prosba o podanie cen ?

    W podlinkowanym artykule jest opisane jak to robi. Tymczasowo na
    telefon.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65