  • 11. Data: 2019-05-20 12:06:51
    Temat: Re: N26 - doładowanie konta
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 20 maja 2019 11:45:16 UTC+2 użytkownik ń napisał:

    > Dokładnie tak samo jak przy obciążaniu karty.

    To przeczytaj sobie, co jest na każdym slipie:
    "Proszę obciążyć moje konto" albo "Proszę uznać moje konto".
    Również dla kart kredytowych (bo i one mają konta).

  • 12. Data: 2019-05-20 12:25:33
    Od: ń <...@...n>

    To on chce doładować konto, czy nie?
    BTW słowo "konto" ma wiele znaczeń.

    -----

  • 13. Data: 2019-05-20 22:39:51
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-05-20 o 11:18, jakdorobic.com pisze:
    > Ale euro masz w gotówce czy na koncie walutowym czy gdzie?

    gotówki nie liczę (drobiazgi), mam na koncie walutowym w mBanku

    generalnie mogę jeszcze wymienić w domwaluty (ostatnio mnie przekonali
    lepszymi kursami niż wcześniejszy cinkciarz), ale to będzie zamiana z
    USD na EUR + przelew do DE (N26)

    jeszcze nie testowałem, ciekawe czy nie będzie problemu, że na zagranicę
    wysyłam

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 14. Data: 2019-05-20 22:41:32
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-05-19 o 23:20, ń pisze:
    > Nie miałeś nigdy zwracanych środków na kartę (np. przy zwrocie towaru)?

    sama karta to jedynie kawałek plastyku, aby działała musisz mieć ją
    podpiętą do konta bankowego

    bez znaczenia czy będzie to uznanie czy obciążenie, musisz mieć konto

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 15. Data: 2019-05-20 22:42:46
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-05-20 o 12:25, ń pisze:
    > To on chce doładować konto, czy nie?
    > BTW słowo "konto" ma wiele znaczeń.
    >

    > -----

    a o jakich my tutaj kontach piszemy? a może chodzi o doładowanie kąta?
    tylko tutaj już można mieć naprawdę wiele interpretacji...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 16. Data: 2019-05-21 11:52:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 20 maja 2019 22:39:46 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

> [...]

    > generalnie mogę jeszcze wymienić w domwaluty (ostatnio mnie przekonali
    > lepszymi kursami niż wcześniejszy cinkciarz), ale to będzie zamiana z

    IKA też pozwala na bezpośrednią wymianę USD->EUR.
    Kurs musisz sam porównać.

    Pytanie oczywiście, jaka cena przelewu dolarów - jeśli te różne kantory mają konta w
    mBąku, to będziesz miał za darmo.
    Ile będzie kosztować przelew dolarów mBąk->alior - nie wiem.
    Ostatecznie jest jeszcze opcja noszenia gotówki w koszyczku.
    W aliorze kasa na pewno bezpłatna (wpłata i wypłata waluty) - tylko trzeba znaleźć
    oddział z kasą, a ich niewiele.
    W mBąku kasa dla złotówek przy podstawowym koncie płatna, dla walut nie wiem.

    > jeszcze nie testowałem, ciekawe czy nie będzie problemu, że na zagranicę
    > wysyłam

    A co to za zagranica, SEPA taka sama do banku w PL jak do banku w każdym kraju EOG.
    Inne waluty mogą mieć oczywiście drożej, ale to już SWIFT.

    PS.: Ile czekałeś na weryfikację fotek dowodu i japy w N26?
    W piątek skasowali dane żony - ale od piątku znów czekamy.
    Może trzeba było poczekać i ponowić rejestrację w poniedziałek, tak, jak pisali -
    ech, jak za króla ćwieczka.
    Ale przy okazji się przyjrzałem, i jeśli wybierze się weryfikację paszportu, to idzie
    to przez wideorozmowę - ew. następną próbę tak zrobimy ;>
    Nie ma to jak szukanie błędów w bankach - ale Niemce skąpe, nic nie dają w nagrodę,
    mBąk dawał chociaż kubki w dawnych czasach ;P

  • 17. Data: 2019-05-21 15:34:33
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    oddział z kasą, a ich niewiele.
    > W mBąku kasa dla złotówek przy podstawowym koncie płatna, dla walut nie wiem.

    jeżeli robie jakieś przelewy poprzez kantory internetowe to TYLKO takie,
    w których będzie to przelew zewnętrzy, żaden zysk jeżeli zaoszczędzę na
    kursie i zapłacę 0,35% za swift

    ostatnio przelewałem USD do franklina (Bank Handlowy) i zapłaciłem jw.
    inaczej się nie dało, bo akceptują przelewy TYLKO z rachunku klienta
    taka niedogodność, ale za przyjęcie przelewu (dywidenda) już mnie nie
    obciążają

> [...]
    > Nie ma to jak szukanie błędów w bankach - ale Niemce skąpe, nic nie dają w nagrodę,
    mBąk dawał chociaż kubki w dawnych czasach ;P

    N26 poszło błyskawicznie, nawet na kiepskich fotkach, widać w grę
    wchodzi również czynnik pt. szczęście

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 18. Data: 2019-05-21 17:25:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 21 maja 2019 15:34:28 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

    > jeżeli robie jakieś przelewy poprzez kantory internetowe to TYLKO takie,
    > w których będzie to przelew zewnętrzy, żaden zysk jeżeli zaoszczędzę na
    > kursie i zapłacę 0,35% za swift

    Ma to sens, ale jakie są praktycznie dostępne możliwości?
    Są kantory, które pozwalają na darmowy przelew do dowolnego banku w PL?
    Bo zapewne jakąś swoją listę darmowych banków mają - do przelewów i w jedną i w drugą
    stronę.
    Są też banki, w których przelew wewnętrzny przelewowi wewnętrznemu nierówny - np.
    mBąk, w którym części korpo - w której mają konta kantory - i detalu są dość mocno
    rozdzielone.

    Kolejny krok to darmowy przelew za granicę - ma tak jakiś?

    IKA ma, ale tylko dla opcji SHA (oraz BEN, ale to pomijalne, bo że to jest darmowe,
    to nic dziwnego, choć są chyba banki, co potrafią i za to pobrać opłatę) - i wyraźnie
    zaznaczają, że umarzają tylko koszty własne aliora. Można przyjąć, że przy przelewie
    w PL banków pośredniczących nie będzie (chyba że do jakiejś mega-popierdółki chcemy
    przelać), ale jeszcze pytanie, co z ew. opłatą banku docelowego za przyjęcie
    przelewu.

> [...]
    > inaczej się nie dało, bo akceptują przelewy TYLKO z rachunku klienta
    > taka niedogodność, ale za przyjęcie przelewu (dywidenda) już mnie nie

    Tzn. przelewałeś z handlowego gdzieś (do polskiego czy zagranicznego banku) czy ten
    franklin ma konto w handlowym (a przelewałeś np. z mBanku)?
    I skąd oraz dokąd są te przelewy dywidendy?

    > N26 poszło błyskawicznie, nawet na kiepskich fotkach, widać w grę
    > wchodzi również czynnik pt. szczęście

    Raczej zezowate.
    Fajne też jest to, że po tym wykasowaniu, w miejscu imienia i nazwiska żony w liście
    osób poleconych przeze mnie (swoją drogą ciekawe, co na takie wypisywanie pełnych
    imion i nazwisk mówi RODO, o tajemnicy bankowej nie wspominając - np. curve podaje
    tylko imię i inicjał nazwiska) pojawił się ktoś, kto nazywa się "Vprcnbsuoihm
    Xfpcujzqhgng" i wciąż mam od niego "pending" 15 euro.
    "Agenci" na czacie sprawiają wrażenie, jakby nie siedzieli w Berlinie, tylko w
    Colorado - "don't worry, it'll be deleted itself" "when? "there's no timeframe" ;>

  • 19. Data: 2019-05-21 18:25:06
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    mBąk, w którym części korpo - w której mają konta kantory - i detalu są dość mocno

    na razie miałem do czynienia z 3 kantorami w sieci i w każdym przelewy
    wewn. były bezpłątne + księgowanie w kilka godzin
    tylko w domwaluty ciągle mieli problemy z DB więc sobie ich podarowałem

    > Tzn. przelewałeś z handlowego gdzieś (do polskiego czy zagranicznego banku) czy ten
    franklin ma konto w handlowym (a przelewałeś np. z mBanku)?
    > I skąd oraz dokąd są te przelewy dywidendy?

    ja przelewałem kasę do BH (z mBanku), ma tam (w BH) konta fundusz
    inwestycyjny
    1. to było USD
    2. i tak SEPA nie mają
    za przelew zapłaciłem 0,35%

    po miesiącu (i tak będzie co miesiąc) wypłacili mi dywidendę, przelew od
    nich musiał być OUR bo mi opłat już nie naliczyło

    kiedyś pisałem o takiej opcji na grupie, ale tutaj sami wielbicieli depo
    więc może nie będę się rozpisywał

> [...]
    Colorado - "don't worry, it'll be deleted itself" "when? "there's no timeframe" ;>

    niemcy i te ich niemieckie banki, domestic karty itp...chyba jestem do
    czegoś innego przyzwyczajony, ale polecałeś więc sobie założyłem i mam
    zamiar skorzystać chociaż kartę MC przysłali więc w wielu punktach w DE
    nie zapłacę

    ciekawe czy można sobie założyć w jakimś niemieckim banku (zdalnie)
    konto z kartą EC? to byłaby jazda ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 20. Data: 2019-05-22 14:48:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 21 maja 2019 18:25:01 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

> [...]
    > wewn. były bezpłątne + księgowanie w kilka godzin
    > tylko w domwaluty ciągle mieli problemy z DB więc sobie ich podarowałem

    Czekaj, to w końcu rozmawiamy o tym, że kantor ma darmowe przelewy na konto klienta,
    bo realizuje je przelewem _W_ewnętrznym, czy też o tym, że są kantory, które
    pozwalają za darmo zrobić przelew _Z_ewnętrzny?
    Np. taki, że mógłbyś do tego funduszu za darmo przelać, gdyby nie wymagali przelewu z
    rachunku klienta?
    Hmm, choć to też można by zrobić w ten sposób, że kantor ma darmowy przelew do BH, bo
    ma w nim konto - i darmowy jest dlatego, że jest wewnętrzny...

    ten franklin ma konto w handlowym (a przelewałeś np. z mBanku)?

    > ja przelewałem kasę do BH (z mBanku), ma tam (w BH) konta fundusz
> [...]

    No, za SEPA to byś zapłacił dużo drożej, tak z 3% dla mBąka za przewalutowanie z $ na
    euro i drugie 3% dla BH za euro->$.

    Z mBąka w ogóle nie da się waluty za darmo wyjąć, wypłata w kasie 9zł i trzeba
    awizować sumy ponad 500 $/euro.

    > po miesiącu (i tak będzie co miesiąc) wypłacili mi dywidendę, przelew od
    > nich musiał być OUR bo mi opłat już nie naliczyło

    Albo też był SHA lub BEN, ale korpo mają w BH zerowe koszty banku nadawcy.
    mBąk za przyjmowanie przelewów walutowych nie pobiera opłaty, a pośrednika raczej nie
    było.

> [...]
    > czegoś innego przyzwyczajony, ale polecałeś więc sobie założyłem i mam
    > zamiar skorzystać chociaż kartę MC przysłali więc w wielu punktach w DE

    Nie no, N26 to dla Niemców taka nowość jak "pierwszy" mBąk dla PL, tylko że 15 lat
    później.
    Akurat to, że dają porządną kartę MC debit, to rzadkość, zwykle dostaniesz właśnie EC
    z ew. funkcjonalnością maestro, czyli płaską "electronic use only" - fart, jeśli
    będzie z opcją płatności przez net.
    Do tego darmowy rachunek biznes, rzecz tam niespotykana.
    Choć z drugiej strony ciekawe, dlaczego w ogóle nie mają opcji EC - w kilku krajach
    jest jedynie opcja drugiej karty maestro (zapewne jeszcze na zachodzie są miejsca,
    gdzie przyjmują takie wynalazki jak maestro, a "dużego" MC nie przyjmą, bo się boją,
    że kredytowa i będzie ich to drożej kosztować - takie coś wyczytałem na stronie
    curve).

    Ogólnie N26 powoli traci na atrakcyjności w miarę postępu w polskich bankach, choć
    zawsze nad polską kartą w strefie euro będzie miał przewagę w postaci braku ryzyka
    DCC (no i jeszcze to, że wyciągasz "nie-Januszową" kartę - choć może być tak, że
    każdego, kto ma kartę N26, będą podejrzewać o "krypto-Januszostwo" ;)

    Ciekawe opcje, jakie się ostatnio pojawiły, to opcja wielowalutowa w mBąku - dla
    każdej debetówki złotówkowej można włączyć, obsługa 11 walut - więc odpada 30zł za
    wydanie debetówki walutowej. Nie wiem, co w sytuacji braku środków w walucie - ale
    obstawiam przewalutowanie po kursie mBąka na złotówki. Recepta - nie mieć złotówek,
    transakcja będzie odrzucona ;>
    Taką wielowalutową debetówkę ma też wprowadzić kantor aliora - tutaj 23 waluty oraz
    dodatkowa opcja w przypadku braku danej waluty - przewalutowanie po kursie MC na
    euro, a dopiero przy braku euro - na złotówki po kursie banku. Więc też nie należy
    mieć złotówek - co jest sensowniejsze, bo karta za darmo i nie nadaje się do
    polskiego bankomatu, zaś mBąkowa darmowa przy 5 lub 1 pyk/mc oraz do bankomatów
    części darmowa.

    > ciekawe czy można sobie założyć w jakimś niemieckim banku (zdalnie)
    > konto z kartą EC? to byłaby jazda ;-)

    Zdalnie w 100% nie dasz rady, dobrze, że N26 jest.
    Ale aż tak daleko nie masz - trzeba pojechać na pierszą pocztę za granicą NRD i
    potwierdzić tożsamość, resztę daje się załatwić przez net.
    Jeśli szprechasz, to zobacz sobie np. DKB - to chyba też jakaś spółdzielnia, ale
    ofertę mają całkiem fajną, darmowe "girokonto" chyba z kartą EC oraz darmowa
    kredytówka visa (choć nie licz na limit większy niż 100 euro - ale można nadpłacać,
    więc w rezultacie wychodzi taka debetówka++ - trzeba mieć własną kasę, ale karta jest
    kredytowa, a nie debetowa, co się czasem jeszcze liczy).
    Ale to jeśli szprechasz - N26 jest również wyjątkowe w tym, że mają wszystko po
    angielsku (choć niemiecki jest wskazany jako podstawowy język).

    Jest jeszcze opcja PRP - czytałem ostatnio, że każdy bank w UE jest zobowiązany je
    otworzyć obywatelowi dowolnego kraju UE i nie mają prawa kręcić nosem na
    "nierezydencję".
    Tylko nie wiem, czy dany klient ma prawo do jednego PRP w ramach całej EU czy do
    jednego PRP w każdym jej kraju.
    No i też nie tak łatwo założyć, "nieosobiście" raczej nie ma szans - np. można
    poczytać w N26, jakie są wymagania (papierki i osobista dostawa) w porównaniu ze
    "zwykłym" kontem.