  • 1. Data: 2019-03-05 08:37:05
    Temat: Monopol na SWIFT w PL
    Od: Karol <b...@d...waw.pl>

    Czy jest w Polsce jakiś bank, który ma monopol na przelewy SWIFT ?
    Czy każdy bank w PL musi korzystać z tego monopolisty ( o ile taki
    oczywiście istnieje), w przypadku transferów USD, JPY, ZAR i innych takich
    walut ?

    --
    Karol M.

  • 2. Data: 2019-03-05 11:11:19
    Temat: Re: Monopol na SWIFT w PL
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 5 marca 2019 08:37:09 UTC+1 użytkownik Karol napisał:
> [...]
    > Czy każdy bank w PL musi korzystać z tego monopolisty ( o ile taki
    > oczywiście istnieje), w przypadku transferów USD, JPY, ZAR i innych takich

    A pytasz tak sobie czy jakieś zdarzenie nasunęło Ci to pytanie?
    To nie podstawówka, możesz ułatwić odpowiedź.
    Wg mnie ustawowo nie (za komuny tak - przez bank handlowy) - ale każdy bank sam sobie
    wybiera korespondentów SWIFT.
    Wątpię też, by taki cienias jak przeciętny fizol zdołał od danego banku wyciągnąć
    listę korespondentów - a to i tak by nic nie dało, ew. może informację, który bank
    będzie pierwszym korespondentem dla danej waluty - oczywiście jeśli dla tej waluty
    jest tylko jeden.