  • 1. Data: 2003-12-16 15:43:57
    Temat: Money order/Cashiers check
    Od: "Andrzej" <a...@n...poczta.fm>

    Pytanie laika.
    Co to jest po naszemu Money order/Cashiers check.
    Chcialem kupic cos na ebayu a paypal dyskryminuje nas.
    Jakie banki realizuja te formy platnosci i jakie sa tego koszty orientacyjne
    ?
    pozdro
    A.E.

  • 2. Data: 2003-12-16 15:46:23
    Temat: Re: Money order/Cashiers check
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Andrzej" <a...@n...poczta.fm> wrote in message
> [...]
    > Chcialem kupic cos na ebayu a paypal dyskryminuje nas.
    > Jakie banki realizuja te formy platnosci i jakie sa tego koszty

    Nie ma w Polsce czegoś takiego ja money order.
    Temat jak zapłacić na eBay był już wałkowany dosyć długo. poczytaj archiwum
    z ostatniego meisiaca
    Wniosek: nie da się tego zrobić tanio.
    Jeśli masz kartę kredytową i sprzedawca akceptuje zapłatę kartą to zapłać
    kartą.
    Jeżeli akceptuje tylko PayPal, to po prostu nie kupuj.
    Koszty przelewu na konto zagraniczne to zwykle kilkadziesiąt złotych.

  • 3. Data: 2003-12-16 15:58:57
    Od: "Andrzej" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "poilkj" <...@...a.a.a.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jeżeli akceptuje tylko PayPal, to po prostu nie kupuj.
    > Koszty przelewu na konto zagraniczne to zwykle kilkadziesiąt złotych.

    Wiem ze byl walkowany, ale jakos nie bylo konstruktywnych wnioskow wg. mnie
    :-(
    Apropo placenia karta w sekcji Payment methods accepted
    Jest fajne graficzne logo paypala a potem w nawiasie piktogramy kart.
    Czy nie majac konta w paypalu moge zapalcic karta ?
    CZy sprzedawca bedzie w stanie sam sobie sciagnac ?
    (sprzedawca jest osoba fizyczna, nie firma)

    pozdro
    A.E.

  • 4. Data: 2003-12-16 17:13:56
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    > Wiem ze byl walkowany, ale jakos nie bylo konstruktywnych wnioskow wg.
    mnie
    > :-(
    Były, tylke trzeba całość przecztać.

    > Apropo placenia karta w sekcji Payment methods accepted
    > Jest fajne graficzne logo paypala a potem w nawiasie piktogramy kart.
    > Czy nie majac konta w paypalu moge zapalcic karta ?
    Nie. Te loga oznaczają, że jeśli masz konto w PayPal, to wówczas PayPal
    ściągnie pieniądze z twojej karty kredytowej.
    Ale PayPal nie akceputje polskich kart.
    Musisz mieć kartę, z kraju który PayPal akceptuje.

    > CZy sprzedawca bedzie w stanie sam sobie sciagnac ?
    > (sprzedawca jest osoba fizyczna, nie firma)

    Nie.
    Jeśli to nie firma, która sama z siebie ma terminal, to nic nie zrobisz.
    Zostaje ci koperta, dobry wujek w Ameryce, przelew bankowy, albo jakieś
    firmy pośredniczące typu bidpay, moneybookers i inne. Kosztów nie znam.

  • 5. Data: 2003-12-16 17:25:33
    Od: "Mmore" <m...@c...net>

> [...]
    > Chcialem kupic cos na ebayu a paypal dyskryminuje nas.
    > Jakie banki realizuja te formy platnosci i jakie sa tego koszty

    Money Order mozna wykupic na kazdej poczcie ale w ...USA.
    Cashiers check natomiast mozesz wykupic w Polsce w banku PEKAO SA. KOszt:
    22zl stala oplata porto oraz 0,5% od kwoty czeku. Dzis go zamawiasz, jutro
    odbierasz i wysylasz. Nie ma z tym zadnego problemu.

  • 6. Data: 2003-12-16 17:30:23
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Mmore" <m...@c...net> wrote in message

> [...]
    > 22zl stala oplata porto oraz 0,5% od kwoty czeku. Dzis go zamawiasz, jutro
    > odbierasz i wysylasz. Nie ma z tym zadnego problemu.

    Jakie są koszty i czas realizacji takiego czeku po stronie amerykańskiej?

  • 7. Data: 2003-12-16 17:38:34
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Cashiers check to jest czek bankierski. Liczne banki w Polsce
    sprzedaja takie cos. Niestety nie jest to za darmo...

    MJ

  • 8. Data: 2003-12-16 18:47:13
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "Mmore" <m...@c...net> napisał w wiadomości news:heHDb.36788
    > Money Order mozna wykupic na kazdej poczcie ale w ...USA.

    czy mo - nie mozna porownac do polskiego pocztowego przekazu pienieznego ?
    czy z punktu widzenia odbiorcy nie jest to jakby analogiczne ?

    > Cashiers check natomiast mozesz wykupic w Polsce w banku PEKAO SA. KOszt:
    > 22zl stala oplata porto oraz 0,5% od kwoty czeku. Dzis go zamawiasz, jutro
    > odbierasz i wysylasz. Nie ma z tym zadnego problemu.

    to wychodzi znacznie taniej niz np bidpay, ale zazwyczaj odbiorca zada by
    czek doszedl do 7 dni od zakonczenia aukcji - czy ktos orientuje sie czy
    poczta lotnicza dochodzi do dowolnej wsi w usa w takim terminie (czyli 4-dni
    max) ?

  • 9. Data: 2003-12-16 19:38:48
    Od: "Mmore" <m...@c...net>

    "poilkj" <...@...a.a.a.invalid> wrote in message

    > "Mmore" <m...@c...net> wrote in message

    KOszt:

    > Jakie są koszty i czas realizacji takiego czeku po stronie amerykańskiej?

    Nie ma absolutnie zadnych kosztow, a realizacja jest natychmiastowa.

  • 10. Data: 2003-12-16 19:42:00
    Od: "Mmore" <m...@c...net>

    "krab" <_...@k...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Mmore" <m...@c...net> napisał w wiadomości
    >
    > czy mo - nie mozna porownac do polskiego pocztowego przekazu pienieznego ?
    > czy z punktu widzenia odbiorcy nie jest to jakby analogiczne ?

    Nie bardzo. To jest taki czek, ktory wykupujesz na poczcie w USA, ktory ma
    100% pokrycie (gwarancje)
    Tenze wysyla sie odbiorcy normalnie poczta i on go sobie bezplatnie
    realizuje.

> [...]
    > czek doszedl do 7 dni od zakonczenia aukcji - czy ktos orientuje sie czy
    > poczta lotnicza dochodzi do dowolnej wsi w usa w takim terminie (czyli

    W 4 dni to raczej nie. Mialem kiedys rekord, ze przesylka byla wyslana z
    Siedlec w sobote, a ja dostalem w N.J. we wtorek, to bylo polka poczta,
    zwykla lotnicza, w srodku byla kaseta video. Teraz sa priorytetowe,
    teoretycznie ida tydzien, praktycznie roznie z tym bywa.