  • 1. Data: 2003-12-16 12:46:56
    Temat: Marza na kredytach walutowych strasznie wysoka np. USD 2.4pp
    Od: "amico_pl" <a...@g...pl>

    Witam,
    Mam kredyt hipoteczny w USD i jak na razie szczescie co do niskiego LIBOR'u
    i silnej zlotowki,
    ale bedac urodzonym pesymista zaczalem liczyc sobie moje ryzyko stopy
    procentowej.

    Obecnie LIBOR w USD jest na super niskim poziomie ~1.2%, a jeszcze w polowie
    2000 roku dochodzil do 7%.
    Jaki z tego wniosek, otoz oczekujac poprawy w gospodarce amerykanskiej,
    ktora juz zaczyna byc widoczna, a za 1-2 lata przeniesie sie na wzrost stop
    procentowych, trzeba pilnie przygladac sie marzy na kredycie.

    Z tego co widze na PLN dostaje sie marze ok. 1.5% (no czasami promocyjnie
    nawet 0.5%), a na USD to ja mam 2.4%, mimo dobrego standingu, duzego wkladu
    wlasnego, itp.

    Czy ktos juz probowal agresywnie negocjowac marze na kredytach walutowych?
    Z jakim skutkiem?
    Ja robie to regularnie, ale ostatnio doszedlem juz do granicy duzego oporu..

    pzdr,
    amico

  • 2. Data: 2003-12-16 14:40:24
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    amico_pl <a...@g...pl> wrote:
    > Czy ktos juz probowal agresywnie negocjowac marze na kredytach
    > walutowych? Z jakim skutkiem?
    > Ja robie to regularnie, ale ostatnio doszedlem juz do granicy duzego
    > oporu..

    Spokojnie - nie spiesz sie jeszcze.
    UE dostanie po dupie za przeproszeniem za to, ze sie sprzeciwiala wujkowi
    Samowi, USA dzieki slabemu dolarowi zwiekszy eksport i wydaje sie, ze tak
    slaby dolar jeszcze troche bedzie. W miedzyczasie wejdziemy do UE, to
    bedziesz mial lepsza pozycje przetargowa.