  • 11. Data: 2004-03-04 15:54:30
    Temat: Re: Miesięczny koszt ROR-u
    Od: zenek <z...@o...pl>

    > "Cztery lata temu trzeba było trzymać na koncie przez cały miesiąc około
    > 3,7 tys. zł (przeciętnie w największych bankach), aby odsetek wystarczyło
    > na pokrycie opłat związanych z rachunkiem (wymieniamy je w ramce poniżej;
    > braliśmy pod uwagę takie same operacje jak w tym roku). Na początku 2003
    > r. wkład ten - potrzebny do zbilansowania dochodów z odsetek i wydatków -
    > musiałby wynosić ponad 61 tys. zł, na początku 2004 r. - już ponad 220
    > tys. zł."

    z tego prosty (choć wprost nie podany - niech czytelnik
    sam się domyśli) wniosek:
    - opłaty wzrosły przez 4 lata o: 220tys/3,5tys= 5945%

    Ci dziennikarze to jednak umieją ludziom robić wodę z mózgu ;-)

  • 12. Data: 2004-03-04 17:21:30
    Od: " Karolew" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > 6. PKO BP => 4 zl/mies i 3 przelewy ze zmienna kwotą => 7 zl/mies

    Ciekawe, mnie jakos wychodzi drozej. Moze czytamy inna TOIP? ;-)
    -Przyjmowanie zleceń na podstawie dyspozycji składanych drogą
    telekomunikacyjną za kazde zlecenie 2zl, lub mies. 6zl
    -wykonywanie zleceń stałych (o stałej kwocie i terminie, o zmiennej kwocie
    lub terminie) &#8211; za każdą należność wymienioną w zleceniu na rachunki
    prowadzone w innych bankach 1zl

    Tak wiec przy trzech przelewach ze zmienna kwota wychodzi 9zl+4zl oplata za
    konto=13zl, nie 7zl jak piszesz. Chyba ze cos przeoczylem.

    Karolew

  • 13. Data: 2004-03-04 19:04:06
    Od: "Knecht" <a...@p...onet.pl>

    > Ciekawe, mnie jakos wychodzi drozej. Moze czytamy inna TOIP? ;-)

    No właśnie, czytając TOiP TPSA widzimy miesięczny koszt dostępu do Internetu w
    wys. 99 PLN :)
    Jaki podzielnik tego kosztu należało by dodać do zestawienia kosztów w
    publikacji?
    Proponuję 0,25 to oznacza że koszt prowadzenia e-rachunków wzrasta o 25 zł.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2004-03-04 20:19:24
    Temat: Odp: Miesięczny koszt ROR-u
    Od: "k...@i...pl" <k...@i...pl>

    > Też mnie dziwi, że zapomniano o mbanku i innnych. Lecz tak tych, dla
    których
    > zrobionio jest PRECYZYJNIE podana metoda. Oczywiście można się nie zgadzać
    > liczbą robionych przelewów czy też wielkością wypłat w ciągu miesiąca.
    Jednak
    > przyjęcie jakichkolwiek założeń dotyczących aktywności na koncie zawsze
    > znajdzie swoich krytyków. Idąc tym kierunkiem rozumowania dojdziemy do
    > stwierdzenia, że NIE POWINNO być żadnych porównań. Czy tego chcemy? Chyba
    nie.

    niemniej zrobiono IDIOTYCZNE kryteria porównawcze
    Policzmy WYpływy miesięczne:
    4*300+2*200+2*500+3*??? (zlecenia stałe)+500=3100+zlecenia stałe
    Hmmm no to WPŁYWY na to konto musza byc porównywalne. Zatem mamy do
    czynienia z profilem kogoś kto zarabia około 3000 netto ( lub więcej)...
    Czyli raczej odległe to jest od cześto spotykanych osób. Pewne górny decyl
    populacji.
    Zastanówmy sie, czy osoba z 3000 złotych miesięcznie netto korzystałaby z
    najbardziej popularnej w danym banku formy. Zazwyczja taka osoba bedzie juz
    zauważana w ofercie. I tak na przykład dla takiej osoby kotno WYGODNE w
    LUKASIe byłoby chyba nieporozumieniem - konto e pro jakoś mi bardzij pasuje.
    pO drugie - jaki sens dla takiej osoby miałoby branie 500 zeta CO MIESIĄC
    realizowanej z linii kredytowej pożyczki? W ogóle jaki jest sen CO MIESIĄC
    brania poiżyczki? Juzbardziej realistyczne byoby , zę ktoś musi wziaś ć
    pozyczke równą poborom i spłaca ja powoli przez powiedzmy 4 miesiace.Niech
    nawet dwa razy w roku.

    czyli reasumując - wymyslono średniego klienta, nieistniejacego a
    jednocześnie wybrano konta dla klientów mniej zamoznych.
    Wyzła bzdura.
    To tak jakby porównywac w telefonii oferty zakłądając klienta dzwoniaćego
    jak załatwiający mnóstwo spraw przez telefon biznesmen zprzy braniu cen
    oferty najtańsego abonamentu...
    Bez sensu.

  • 16. Data: 2004-03-05 07:28:08
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Karolew wrote:

> [...]
    >
    > Tak wiec przy trzech przelewach ze zmienna kwota wychodzi 9zl+4zl
    > oplata za konto=13zl, nie 7zl jak piszesz. Chyba ze cos przeoczylem.

    ja skladalem zlecenie normalnie, czyli osobiscie w oddziale i nic mnie to
    nie kosztowalo a wykonanie po 1 zl

    Tak wiec 3 zlecenia miesiecznie ze zmienna kwota to 3 zl - ale jak odbiorę
    wyciąg to jeszcze popatrzę czy czegoś nie zaczeli dopisywac
    *** blad ***

  • 15. Data: 2004-03-05 07:28:08
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

  • 17. Data: 2004-03-05 11:30:26
    Od: " Karolew" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > ja skladalem zlecenie normalnie, czyli osobiscie w oddziale i nic mnie to
    > nie kosztowalo a wykonanie po 1 zl

    To by sie zgadzalo. Skladajac zlecenia w oddziale unikasz oplaty 2zl za
    telef. skladanie zlecen. Placisz wiec jedynie 1zl za zmiane wysokosci
    przelewu.

    Inna sprawa, ze skoro lubisz stac w ogonku w oddziale razem z emerytami, to
    dodaj koszt dojazdu (dojscia) do oddzialu, tudziez zmarnowany czas. No ale
    niektorzy lubia spotkac sie, pogadac w kolejce jak za dawnych, dobrych lat.
    Taka rozrywka. A tesknota w narodzie za komuna ciagle zywa ;-)

    Karolew

  • 18. Data: 2004-03-05 11:52:53
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Karolew wrote:

    > No ale niektorzy lubia spotkac sie, pogadac w
    > kolejce jak za dawnych, dobrych lat. Taka rozrywka. A tesknota w
    > narodzie za komuna ciagle zywa ;-)

    na Al. Krakowskiej 202 jest taki oddzialik, gdzie trudno na sali operacyjnej na
    pietrze zobaczyc wiecej niz 1 petenta :-)
    Poza tym w PKOBP otworzyc rachunek trzeba osobiscie - przy okazji ustala sie
    zlecenia stale. Do glowy by mi nie przyszlo żeby w PKOBP załatwiać coś
    telefonicznie

    Opowiedz jak to sie odbywa - mają jakieś własne call center czy do dzwoni się
    bezpośrednio do oddziału, odrywając obsługę od kolejli klientów?
    *** blad ***

  • 19. Data: 2004-03-05 13:16:36
    Od: " Karolew" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Opowiedz jak to sie odbywa - mają jakieś własne call center czy do dzwoni
    się
    > bezpośrednio do oddziału, odrywając obsługę od kolejli klientów?

    Call center nie maja. Dzwonisz do oddzialu, gdzie maja panienke w osobnym
    pokoju od przyjmowania zlecen. Zdarza sie ze jest na sniadaniu akurat, wiec
    bywaja problemy z dodzwonieniem. Wczesniej musisz ustalic haslo, ktore
    podajesz gdy dzwonisz. Cala przyjemnosc jak pisalem za 2 zl za przelew lub
    6zl mies.

    Mnie osobiscie w PKO trzymaly bankomaty, ale od czasu gdy w Multi i mBanku
    jest tez siec BZWBK, sprawa stala sie nieaktualna. Swoja droga za karte
    electron PKO wola 1 zl mies, plus np. 1zl za wyciagi emailowe. Tak wiec w
    sumie koszt konta robi sie spory - jakies 15zl.
    Faktem jest, ze PKO BP to archaizm jakich malo w porownaniu z oferta na rynku
    innych bankow. Czas wiec sie pozegnac. Ciekawe jak pojdzie zamykanie?

    Karolew

  • 20. Data: 2004-03-05 18:06:59
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Karolew wrote:
> [...]
    > musisz ustalic haslo, ktore podajesz gdy dzwonisz. Cala przyjemnosc
    > jak pisalem za 2 zl za przelew lub 6zl mies.

    6 zl/miesiąc za możliwość składania zleceń telefonicznych?
    jak ustanowienie takiego zlecenia to jednorazowa sprawa
    to po co placic co miesiac 6 zl?

    to ja mam gdzies taką optymalizację rachunków - ja sobie dobralem
    taki zestaw ROR-ow, żeby było tanio :-))
    *** blad ***