  • 21. Data: 2004-03-05 22:10:16
    Temat: Re: Miesięczny koszt ROR-u
    Od: " Karolew" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > 6 zl/miesiąc za możliwość składania zleceń telefonicznych?
    > jak ustanowienie takiego zlecenia to jednorazowa sprawa
    > to po co placic co miesiac 6 zl?

    Ustanowienie zlecenia to sprawa jednorazowa. Ale zmiany wysokosci i terminow
    przelewow juz nie.

    Widze, ze musze wyjasnic sprawe szczegolowo. W PKO na superkoncie nie mozna
    dokonywac przelewow na dowolne rachunki przez telefon (w zlotym koncie tak),
    jedynie na wczesniej zdefiniowane w oddziale. Jesli nie jest to stale
    zlecenie zawsze tego samego dnia i tej samej kwoty, to trzeba to jakos
    zmieniac - na pieszo w oddziale lub telef. Mnie spacery po oddzialach nie
    bawia wiec telef. dziala tak:

    1. Ide do oddzialu i definiuje kilka roznych numerow kont na ktore w
    przyszlosci planuje robic przelewy.
    2. Jednoczesnie mowie ze chce miec mozliwosc telef. zmiany wysokosci
    przelewow i terminow. "Pracownica" wpisuje te dane do formularza.
    3. Ustalam haslo.
    4. Nadchodzi dzien kiedy robie przelew. Dzwonie, po podaniu hasla zlecam
    wykonanie przelewu na jeden (lub wiecej) ze zdefiniowanych wczesniej
    rachunkow podajac wielkosc kwoty i termin (moze byc przyszly). Pani
    przedydyktowuje czy dobrze zrozumiala. Rozlaczam sie.
    5. Na drugi dzien przychodzi emailem wyciag z konta:
    Pobrano 2zl za przyjecie zlecenia telef. i 1zl za zmiane wysokosci i (lub)
    terminu przelewu.
    Jesli przelewow jest wiecej niz 3 to lepiej zaplacic ryczalt 6zl za zlecenia
    telef., ale 1zl zawsze i tak trzeba dodatkowo za kazdy przelew zaplacic z
    tyt. zmiany wysokosci czy terminu przelewu.

    Jak wiec widzisz koszmar dla kogos, kto przelewa w roznych terminach rozne
    kwoty i chce to robic z fotela. Dlatego czas z tym skonczyc.

    Polecam raz jeszcze, przeczytaj TOIP na stronie. Tam wszystko jest.

    Karolew

  • 22. Data: 2004-03-08 09:13:45
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Karolew wrote:

    > Ustanowienie zlecenia to sprawa jednorazowa. Ale zmiany wysokosci i
    > terminow przelewow juz nie.

    Ja pisze o zleceniu stalym ze zmienna kwotą - papierki przychodzą do PKOBP gdzie
    sami wprowadzają kwotę i termin płatności a mnie to kosztuje 1 zl

    > Jak wiec widzisz koszmar dla kogos, kto przelewa w roznych terminach
    > rozne kwoty i chce to robic z fotela. Dlatego czas z tym skonczyc.
    >
    > Polecam raz jeszcze, przeczytaj TOIP na stronie. Tam wszystko jest.

    Ty piszesz o przelewach na telefon, ktore oczywiście robi się z wygodniejszego
    RORa obsługiwanego samemu przez internet

    a TOiP znam na tyle żeby mieć kilka ROR-ow taniej niz jeden opisany w rankingach
    rzepy - polecam ci zaznajomienie się z ofertą innych banków i prowadzenie kilku
    RORów wykorzystując to co jest w nich najtańsze :-)

  • 23. Data: 2004-03-08 16:25:59
    Od: " Karolew" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Ja pisze o zleceniu stalym ze zmienna kwotą - papierki przychodzą do PKOBP
    gdzi
    > sami wprowadzają kwotę i termin płatności a mnie to kosztuje 1 zl

    Taaak, wszystko sie zgadza, ale nie da sie tak zrobic robiac przelew na swoje
    konto w innym banku.

> [...]
    kilku
    > RORów wykorzystując to co jest w nich najtańsze :-)

    Kont to ja mam 3 oprocz PKO. Ale jak pisalem PKO uzywalem glownie dla
    bankomatow. Jednak teraz gdy BZWBK wszedl do sieci Multi i mBanku, przestalo
    to miec znaczenie.

    Karolew

  • 24. Data: 2004-03-08 16:49:14
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Karolew wrote:
    > Taaak, wszystko sie zgadza, ale nie da sie tak zrobic robiac przelew
    > na swoje konto w innym banku.

    w ramach optymalizacji zlecasz przelewanie pensji na konto
    obslugiwane on-line z ktorego przelewy do pkobp masz bezplatnie
    a pkobp realizuje twoje faktury ze zmienna kwotą, samo, bez dzwonienia

    > Ale jak pisalem PKO uzywalem glownie dla bankomatow.

    do bankomatów to jest VE Fortisa - wszystkie masz bezprowizyjnie
    *** blad ***

  • 25. Data: 2004-03-08 18:01:52
    Od: " Karolew" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > w ramach optymalizacji zlecasz przelewanie pensji na konto
    > obslugiwane on-line z ktorego przelewy do pkobp masz bezplatnie
    > a pkobp realizuje twoje faktury ze zmienna kwotą, samo, bez dzwonienia
    Masz racje, tylko co z limitem kredytu odnawialnego w PKO, jesli bede z banku
    internetowego przelewac tylko tyle aby pokryc ew. wyplaty karta?
    Limit zreszta przenioslem gdzie indziej i PKO wogole nie jest mi juz
    potrzebny do niczego. Poza tym po co takie komplikacje? Nie lepiej trzymac na
    emaxie na 3,9% i wybierac karta do ekonta, robiac jak potrzeba wewn.
    przelewy? A przelewy zewn. sa tylko za 0,50, nie za 1zl jak w PKO. A oprocz
    mbanku, w miejsce PKO, Multi za 3 zl, gdzie przelewy sa bezplatne.

    > do bankomatów to jest VE Fortisa - wszystkie masz bezprowizyjnie
    To dopiero ciekawostka! 7zl mam placic za e-pakiet plus 1zl za karte? To
    gorzej jak w PKO. Pewno, ze jak ktos jest bardzo potrzebowski i musi miec
    bankomat na kazdym rogu, to Fortis jest OK. Dla mnie Euronet i BZWBK to az
    nadto.

    Karolew

  • 26. Data: 2004-03-08 21:14:49
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik " Karolew" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bankomat na kazdym rogu, to Fortis jest OK. Dla mnie Euronet i BZWBK to az

    To raczej nie od potrzeb zależy, tylko od miejsca zamieszkania.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 27. Data: 2004-03-08 21:51:04
    Od: " Karolew" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tomasz Waszczynski <w...@w...org> napisał(a):

    > Użytkownik " Karolew" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    >
    > To raczej nie od potrzeb zależy, tylko od miejsca zamieszkania.

    Zgadza sie.
    Swoja droga Fortis akurat ma oferte rewelacyjna pod wzgledem dostepu do
    bankomatow, co sprawia ze miejsce zamieszkania nie ma znaczenia. Wogole samo
    konto jest calkiem, calkiem (bezpl. przelewy, 3,50%), co zreszta w wielu
    watkach bylo poruszane.
    Z kolega "bledem" rozwazalismy jednak opcje posiadania konta w Fortisie tylko
    dla bankomatow, przy zachowaniu innych kont. Wowczas dodatkowe 8zl mies. to
    nie jest malo.

    Karolew

  • 28. Data: 2004-03-09 08:41:23
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Karolew wrote:
    > Z kolega "bledem" rozwazalismy jednak opcje posiadania konta w
    > Fortisie tylko dla bankomatow, przy zachowaniu innych kont. Wowczas
    > dodatkowe 8zl mies. to nie jest malo.

    ale w polaczeniu z pkobp ktore robi za ciebie faktury ze zmiennymi kwotami
    jest tansze niz uzywanie samego jednego konta w pkobp
    e-konto ma darmowe przelewy - w sumie 2 konta prowadzisz taniej niz jedno z
    czego wynika ze rankingo w gazetach nie maja sensu :-))
    *** blad ***

  • 29. Data: 2004-03-09 11:28:11
    Od: " Karolew" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    blad <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał(a):

    > ale w polaczeniu z pkobp ktore robi za ciebie faktury ze zmiennymi kwotami
    > jest tansze niz uzywanie samego jednego konta w pkobp
    > e-konto ma darmowe przelewy - w sumie 2 konta prowadzisz taniej niz jedno

    Sorki ale nie kapuje ;-( Po co mam utrzymywac 2 konta - w PKO i w Fortisie,
    skoro w Fortisie za 8zl mam bezplatne bankomaty i bezplatne przelewy?
    Bezsensowne sa w tym ukladzie przelewy wykonywane przez PKO za 1zl. W sumie
    koszt wyjdzie 12zl plus te przelewy po 1zl.

    Calkiem tanio wychodzi inna wersja za 3zl, pod warunkiem ze komus wystarcza
    siec bankomatow Euronetu i BZWBK. Konto "ja" w Multi do robienia darmowych
    przelewow, mBank do wybierania z bankomatow. Zarobki wplywaja do Multi gdzie
    zostaje czesc przeznaczona na comiesieczne przelewy, ale pieniadze nie leza
    na koncie, a w jakims fuduszu pienieznym. Poniewaz realizacja zlecen w
    pienieznych (np. DWS) idzie dosc szybko, wiec mozna zaplanowac odkupienie
    jednostek na max. 2 dni przed planowanym przelewem (dobrze miec kredyt
    odnawialny, wtedy z rana pierwszym Eliksirem idzie przelew wychodzacy, a po
    poludniu pojawia sie kwota z odkupienia jednostek). Druga czesc z zarobkow
    laduje na emaxie, skad w razie wybierania z bankomatu robione sa przelewy
    wewnetrzne.

    Karolew

  • 30. Data: 2004-03-09 11:46:07
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Karolew wrote:

> [...]
    > przelewy? Bezsensowne sa w tym ukladzie przelewy wykonywane przez PKO
    > za 1zl. W sumie koszt wyjdzie 12zl plus te przelewy po 1zl.

    po to żeby udowodnić że prowadzenie 2 kont może być tańsze niż jednego
    porównaj z zestawieniem z rzeczpospolitej "jak drogie są RORy":
    z http://www.rzeczpospolita.pl/teksty/pieniadze_040226
    /pieniadze_a_1-5.F.jpg

    autor nie wie że trzeba z rorów korzystać umiejętnie - z ażdego brać to co tanie
    i dobre :-)
    *** blad ***