  • 21. Data: 2015-07-08 01:27:54
    Temat: Re: Meritum - przelew nie dotarł!
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Imka" 4...@4...net

    > Najdłuższy okres "zamrożenia" salda jaki zaobserwowałam na swoim koncie
    > to ponad 5 dni, nawet "jojczyłam" wtedy na grupie ;)
    > <1...@4...net>

    Nawet pamiętam coś...

    > Wystarczyło pojojczyć, nieruchome od pięciu dni saldo drgnęło w ciągu
    > niespełna pół godziny po wysłaniu postu :D

    Słusznie mnie Bóg ukarał prowizjami merytorycznymi -- jak
    mogłem mieć konto w takim bardaku i nie kontrolować
    dokładnie naliczania prowizji...

    -=-

    Pozostaje jednak otwarte pytanie -- gdzie otworzyć firmowe konto?

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2015-07-22 01:09:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" mnhl71$53h$...@n...news.atman.pl

    > Postscriptum: Dokładna ocena sytuacyjna, jaka miała swoje miejsce
    > podczas spaceru [czyli nudzenia się] wykazała błędy
    > we wcześniejszej ocenie wzdłużnego ;) położenia samochodu. Dzięki
    > szczegółowym pomiarom wykonanym nowoczesnym przyrządem mierniczym
    > (krokami -- kiedyś biegły sądowy tak mierzył szerokość ulicy, ale
    > on mierzył swoimi krokami, a ja mierzyłem -- swoimi) mogłem nieco
    > skorygować położenie samochodu na szkicu i rozmiar samochodu. Aby
    > czymś zadowolić odbiorców, dodałem do szkicu różę wiatrów. :)

    > http://eneuel.w.duna.pl/Wypuklina/StrazMiejska/Straz
    Miejska.htm

    > Zachęcam wszystkich do zapoznawania się z moimi sprawami sądowy. :)
    > Biegły naprawdę mierzył szerokość jezdni krokami i na podstawie
    > tak dokonanego pomiaru usiłował postawić swój werdykt. Przyznaję,
    > że sądy są coraz gorsze w Polsce -- kiedyś mogłem zadawać pytania
    > biegłemu a biegły musiał podpierać się rzeczywistością; dzisiaj
    > nie mogę biegłemu zadawać pytań a biegły nie może opierać się
    > o rzeczywistość. Ja różę wiatrów dodam z nudów. :) Podobnie

    Teraz ją ożywiłem, ;) aby ukazać 3 stopnie obrotu dwóch (niby
    identycznych) podkładów Geoportalu. :) (na obu są te same
    samochody a obrót widać wyraźnie na krawężnikach)

    IMO ktoś zobaczył różnicę (niespełna 6 stopni -- obrót zapewne pochodzi
    z niedawnej przeszłości) pomiędzy dwiema różnymi północami (jest tych
    północy kilka, ale dwie z nich są przesunięte względem siebie teraz
    (w latach obecnych) właśnie o niespełna 6 stopni) i uznał, że dobrze
    postąpi, wybierając ,,złoty środek'', czyli niespełna 3 stopnie... ;)
    (ja Różę obracam o pełne 3 stopnie -- wg PSa, ale o tym też nie mogę trzecim
    osobom pisać, bo korzystam z trialowej wersji PSa? -- jaki pan, taki jego
    kram... mój PS nie wie o tym, że trial skończył się wiele lat temu... ale
    wie, że są już nowe wersje PSa... Sam Adobe dał mi wskazówkę, co uczynić,
    aby trial trwał i trwał... Ale tak naprawdę trzeba bardzo złej woli, aby
    skończyć ten okres nawet bez takiej podpowiedzi...)

    2001 81,3°N 110,8°W
    2002 81,6°N 111,6°W
    2003 82,0°N 112,4°W
    2004 82,3°N 113,4°W
    2005 82,7°N 114,4°W

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Biegun_p%C3%B3%C5%82no
    cny

    strzałka oznaczona literą N w rzeczywistości wskazuje południowy biegun
    magnetyczny S

    Jak widać -- północ nie jest na północy, ale na południ,
    a na dodatek (czyli na domiar złego) macha się wokoło
    tego południa jak pijana... ;) Co roku około 0.35°... :)

    Biorąc pod uwagę tę precesję ;) i lata minione (bo wczoraj raczej tego
    nie uczyniono) oraz fakt, że zaobserwowany przeze mnie obrót pomiędzy
    dwoma podkładami Geoportau był nieco mniejszy niż 3 stopnie -- mamy
    niezłą odpowiedź?.. :)

    Aby było jasne -- ponoć tak (; czasami ;) dochodzi w Polsce do różnic poziomowych. ;)

    Są albowiem aż dwa (co najmniej dwa) poziomy odniesienia, nazywane ,,Kronsztadem''.
    ;)
    (Kronsztad 60 i Kronsztad 86) I czasami ktoś (reprezentujący nieodpowiedni poziom
    wykształcenia faktycznego) pomyli się... ;)

    Gdzie widać te różnice poziomowe? Oględnie ;) ujmując -- na polskich drogach. :)

    Dzieci Neostrady oczywiście potrafią przeliczać. ;)

    http://www.numerus.net.pl/h2h.html

    Ale że drogi w RP czasami ;) są projektowane przez ludzi o poziomie
    niższym niż poziom reprezentowany przez Dzieci Neostrady... ;)

    > nieco przesunę czy obrócę bądź przeskaluję samochód złożony ze
    > znaków ASCII. Biegły czy sędzia nie ma pojęcia, jak to zrobić. :)
    > Ale w tym dziwnym społeczeństwie bezwartościowi ludzie żebrzą
    > (niedawno pracownicy sądowi strajkowali) i pną się na świeczniki,
    > niszcząc ludzi, którym wszystko jest łatwe, proste, przyjemne...

    Odchyłkę północną widać na aplikacjach Androidowych. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2015-07-22 19:46:57
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-07-07 o 00:36, Chris94 pisze:

    > Zlecenie było złożone wczoraj z terminem wykonania na dzisiaj.

    to nie mogła ustawić terminu wykonania wczoraj?

    W takiej
    > sytuacji przelewy zawsze wychodzą pierwsza sesją KIR i jak z mBanku
    > korzystam od 15 lat, to nie przypominam sobie by nie wyszły pierwszą
    > sesją.

    a może wyszły drugą sesją o 9:55?

    > Gdyby środki pojawiły się na koncie w Meritum w porze księgowania
    > drugiej sesji, to bym jeszcze mógł zrozumieć opóźnienie. Ale jeśli
    > minęły godziny księgowania wszystkich trzech sesji, a kasy wciąż nie ma,
    > to znaczy że gdzieś przepadła i tylko ktoś całkowicie beztroski by się
    > nie zainteresował, co się z tą forsą stało.

    jak wyszła drugą sesją z mbanku to w meritum w ten sam dzień nie
    wylądowała IIKIR jest od 13:30 do 15:00 więc pieniądze na 14:30 mogą się
    nie zjawić w meritumie

    Łukasz

  • 24. Data: 2015-07-23 00:47:13
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Wed, 22 Jul 2015 19:46:57 +0200, dddddddd napisał(a):

    > to nie mogła ustawić terminu wykonania wczoraj?

    A w jakim celu, jeśli i tak najbliższa sesja była dopiero następnego
    dnia?

    > W takiej
    >>

    > a może wyszły drugą sesją o 9:55?

    Gdyby wyszły drugą sesją KIR, to na koncie w Meritum byłyby zaksięgowane
    o godz. 15-tej.

    > jak wyszła drugą sesją z mbanku to w meritum w ten sam dzień nie
    > wylądowała IIKIR jest od 13:30 do 15:00 więc pieniądze na 14:30 mogą się
    > nie zjawić w meritumie

    Przelewy na II sesję KIR wychodzą z mBanku o godz. 10-tej, więc nie ma
    cudów, żeby nie zdążyły na II sesję!
    A nawet gdyby wyszły z mBanku III sesją, to w Meritum powinny być
    zaksięgowane najpóźniej o godz. 18-tej!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 25. Data: 2015-07-23 09:01:49
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-07-23 o 00:47, Chris94 pisze:

    > A w jakim celu, jeśli i tak najbliższa sesja była dopiero następnego
    > dnia?

    żeby mieć większą pewność że wyjdzie pierwszą możliwą sesją

    > Gdyby wyszły drugą sesją KIR, to na koncie w Meritum byłyby zaksięgowane
    > o godz. 15-tej.

    no właśnie nie

    > Przelewy na II sesję KIR wychodzą z mBanku o godz. 10-tej, więc nie ma
    > cudów, żeby nie zdążyły na II sesję!

    tak jak napisałem - lądują na II sesję KIR która trwa do 15:00, a
    ostatnia sesja przychodząca w Meritum jest o 14:30 więc pieniądze mogą
    na nią nie dotrzeć

    > A nawet gdyby wyszły z mBanku III sesją, to w Meritum powinny być
    > zaksięgowane najpóźniej o godz. 18-tej!

    niby jak, jak MB ma ostatnią sesję przychodzącą o 14:30?

    Łukasz

  • 26. Data: 2015-07-23 11:21:51
    Od: b...@o...pl

    > niby jak, jak MB ma ostatnią sesję przychodzącą o 14:30?
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Łukasz

    Ostatnia sesja przychodząca Meritum jest o 16.30. Chyba, że
    ostatnio coś się zmieniło.

  • 27. Data: 2015-07-23 14:24:43
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-07-23 o 11:21, b...@o...pl pisze:

    > Ostatnia sesja przychodząca Meritum jest o 16.30. Chyba, że
    > ostatnio coś się zmieniło.

    być może, ja sugerowałem się stroną:
    http://www.money.pl/banki/elixir/
    W takim razie jedynym logicznym wytłumaczeniem jest dla mnie fakt, że
    przelew zlecany na jutro może wyjść jutro rano lub jutro po południu,
    jak się bankowi zechce. Nie wiem, nigdy tak nie zlecałem, jak jest późno
    to i tak zlecam przelew z datą dzisiejszą, wtedy wychodzi najbliższą sesją
    Ewentualnie meritum faktycznie gubi na jakiś czas pieniądze.
    Warto żeby wątkotwórca prześledził ten przelew i napisał na grupie co
    się zadziało

    Łukasz

  • 28. Data: 2015-07-23 14:34:17
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Thu, 23 Jul 2015 09:01:49 +0200, dddddddd napisał(a):

    > żeby mieć większą pewność że wyjdzie pierwszą możliwą sesją

    Czy Ty w ogóle masz pojęcie o tym, jak działają sesje przelewów? Bo
    odnoszę wrażenie, ze nie!

    > no właśnie nie

    Możesz to jakoś uzasadnić?

    > tak jak napisałem - lądują na II sesję KIR która trwa do 15:00, a
    > ostatnia sesja przychodząca w Meritum jest o 14:30 więc pieniądze mogą
    > na nią nie dotrzeć

    Zamiast dalej wypisywać bzdury, zapoznaj się z oficjalnym komunikatem
    Banku Meritum, podającym godziny sesji:
    http://static.meritumbank.pl/asset/K/O/M/KOMUNIKAT-r
    ealizacja-przelewow_1164.pdf

    > niby jak, jak MB ma ostatnią sesję przychodzącą o 14:30?

    Następna bzdura!
    https://www.mbank.pl/pomoc/info/konta/sesje-przelewo
    w-dla-klientow-detalicznych.html

    --
    Krzysztof

  • 29. Data: 2015-07-23 16:10:14
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-07-23 o 14:34, Chris94 pisze:

    > Czy Ty w ogóle masz pojęcie o tym, jak działają sesje przelewów? Bo
    > odnoszę wrażenie, ze nie!

    nie, nie wiem jak działają banki. Wyobrażam sobie że jak zlecisz na
    dzisiaj to wyjdzie najpóźniej jutro rano, a jak zlecisz na jutro to mogą
    zlecenie przyjąć jutro o 13

    > Możesz to jakoś uzasadnić?

    uzasadniłem swoją bzdurę w innym poście (przyznaję że to bzdura, ale nie
    sprawdzam takich danych na stronach banków tylko szukam ogólnej listy,
    bo tak jest szybciej)

    > Zamiast dalej wypisywać bzdury, zapoznaj się z oficjalnym komunikatem
> [...]
    nie następna tylko ta sama - w innym poście napisałem skąd powielona

    Łukasz

  • 30. Data: 2015-07-24 01:42:29
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Thu, 23 Jul 2015 16:10:14 +0200, dddddddd napisał(a):

    ealizacja-przelewow_1164.pdf

    w-dla-klientow-detalicznych.html

    > nie następna tylko ta sama - w innym poście napisałem skąd powielona

    Wychodzi na to, ze oberwało Ci się za nierzetelnych dziennikarzy z
    money.pl :)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof