  • 1. Data: 2015-07-06 20:21:18
    Temat: Meritum - przelew nie dotarł!
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Żeby uniknąć opłat wprowadzonych ostatnio przez Meritum, żona pierwszą
    sesją KIR przelała odpowiednią kwotę z mBanku do Meritum.
    Kasa z mBanku wyszła, ale w Meritum na koncie nie ma jej do chwili
    obecnej!
    Czy komuś jeszcze przydarzyło się dzisiaj coś podobnego?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2015-07-06 20:28:25
    Temat: Re: Meritum - przelew nie dotarł!
    Od: <6...@5...202825.invalid> (Tom N)

    Chris94 w

    > Żeby uniknąć opłat wprowadzonych ostatnio przez Meritum, żona pierwszą
    > sesją KIR przelała odpowiednią kwotę z mBanku do Meritum.

    Skąd wiesz, że 1?

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2015-07-06 20:28:45
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Mon, 6 Jul 2015 20:21:18 +0200, Chris94 napisał(a):

    > Kasa z mBanku wyszła, ale w Meritum na koncie nie ma jej do chwili
    > obecnej!

    Nagle, w cudowny sposób kasa się przed chwilą pojawiła!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 4. Data: 2015-07-06 20:59:22
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2015-07-06 o 20:21, Chris94 pisze:

    > Żeby uniknąć opłat wprowadzonych ostatnio przez Meritum, żona pierwszą
    > sesją KIR przelała odpowiednią kwotę z mBanku do Meritum.

    po. 1. nie przelała tylko zleciła przelew; przelew realizuje bank,
    klient tylko zleca
    po 2. nie pierwszą sesją tylko o godzinie ????; zlecenie do godziny
    xx:yy UMOŻLIWIA ale nie gwarantuje realizacji przelewu określoną sesją

    > Kasa z mBanku wyszła, ale w Meritum na koncie nie ma jej do chwili
    > obecnej!
    > Czy komuś jeszcze przydarzyło się dzisiaj coś podobnego?

    Nie, bo nie mam Meritum, ale co w tym wszystkim widzisz strasznego?
    Melisy się napij, zwłaszcza że już doszły.;)

    Sławek

  • 5. Data: 2015-07-06 22:50:15
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2015-07-06 o 20:28, Chris94 pisze:

    > Nagle, w cudowny sposób kasa się przed chwilą pojawiła!

    Czytają grupę :)

  • 6. Data: 2015-07-06 23:59:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Slavekk" 559ad01c$0$27530$6...@n...neostrada.pl

    > po. 1. nie przelała tylko zleciła przelew; przelew realizuje bank, klient tylko
    zleca

    To ,,każdy'' wie.

    > po 2. nie pierwszą sesją tylko o godzinie ????; zlecenie do godziny xx:yy UMOŻLIWIA
    ale nie gwarantuje realizacji przelewu
    > określoną sesją

    Więc należy zrozumieć, że ta osoba zleciła
    stosownie wcześnie -- być może dnia poprzedniego.

    > Nie, bo nie mam Meritum,

    Pytanie nie jest skierowane tylko do Ciebie.

    > ale co w tym wszystkim widzisz strasznego?

    W gubieniu pieniędzy przez bank?
    Czy w tym, że nie każdy ma konto w Meritum?

    BTW -- chyba Meritum banku już nie ma.
    Ale może myle się.

    > Melisy się napij, zwłaszcza że już doszły.;)

    Znasz powiedzenie: 'czas to pieniądz'? Wiesz, że
    przysłowia (i powiedzenia także) są mądrością narodów?
    Naród wg Ciebie jest głupi czy jednak przysłowia nie
    są mądrością narodów?

    Człowiek stracił czas -- dla kogoś pijącego piwo być może czas
    jest bezwartościowy, ale dla innych ludzi czas jest cenny. Im
    człowiek bogatszy -- tym wyżej ceni czas. Biedak myśli głównie
    o zarobku; miliarder myśli głównie o konieczności odejścia
    z tego świata, więc żyje tak szybko, jak to możliwe.

    Jeśli każdy człowiek zabierze Ci jedną sekundę -- niewiele
    stracisz? Policzmy: 7 miliardów ludzi, 7 miliardów sekund.

    7000000000/3600=1944444,44444444 tyle godzin
    1944444,44444444/24=81018,5185185183 tyle dni
    (mniej więcej, bo jednak każda doba ma różną długość, gdyż
    Ziemia nie krąży po stabilnej orbicie, a nawet nie tyle
    krąży, co porusza się, bo orbita ziemska okręgiem nie jest...
    nawet nie tyle Ziemia porusza się, co elementy układu
    Ziemia-Słońce jakoś poruszają się...)
    81018,5185185183/365.25=221,816614698202 tyle lat
    (mniej więcej, bo jednak nie jest prawdą, że co 4 lata
    mamy rok przestępny -- przestępczość jest nieco niższa)

    Prawie 222 lata... Sporo, jak na jedno ludzkie życie. ;)
    A ludzi (zawracających 1234 jest coraz więcej dookoła nas)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2015-07-07 00:36:28
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Mon, 06 Jul 2015 20:59:22 +0200, Slavekk napisał(a):

> [...]
    > po 2. nie pierwszą sesją tylko o godzinie ????; zlecenie do godziny
    > xx:yy UMOŻLIWIA ale nie gwarantuje realizacji przelewu określoną sesją

    Zlecenie było złożone wczoraj z terminem wykonania na dzisiaj. W takiej
    sytuacji przelewy zawsze wychodzą pierwsza sesją KIR i jak z mBanku
    korzystam od 15 lat, to nie przypominam sobie by nie wyszły pierwszą
    sesją.

    > Nie, bo nie mam Meritum

    Więc pytanie nie było adresowane do Ciebie i całkiem niepotrzebnie
    zabierałeś głos.

    > ale co w tym wszystkim widzisz strasznego?

    Gdyby środki pojawiły się na koncie w Meritum w porze księgowania
    drugiej sesji, to bym jeszcze mógł zrozumieć opóźnienie. Ale jeśli
    minęły godziny księgowania wszystkich trzech sesji, a kasy wciąż nie ma,
    to znaczy że gdzieś przepadła i tylko ktoś całkowicie beztroski by się
    nie zainteresował, co się z tą forsą stało.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 8. Data: 2015-07-07 00:41:34
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 07.07.2015 00:36, Chris94 wrote:
> [...]
    > to znaczy że gdzieś przepadła i tylko ktoś całkowicie beztroski by się
    > nie zainteresował, co się z tą forsą stało.

    Chris, zjedz snickersa i przestań jojczyć. Jak ci forsa "przepadnie" to
    do banku dzwoń (a nie na grupę).

  • 9. Data: 2015-07-07 02:29:58
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 7 Jul 2015 00:36:28 +0200, Chris94 napisał(a):

> [...]
    > to znaczy że gdzieś przepadła i tylko ktoś całkowicie beztroski by się
    > nie zainteresował, co się z tą forsą stało.

    Kiedyś w Meritum miałam przypadek że przelew dotarł na konto (był
    widoczny w historii) natomiast saldo nie uwzględniało wartości tego
    przelewu.
    Rano saldo "się samo" naprawiło.

    Zobacz czy w historii nie ma - może to tylko znany meritumowy problem z
    odświeżeniem salda.

    --
    Imka

  • 10. Data: 2015-07-07 03:15:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris94" 559b02ea$0$8373$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > to znaczy że gdzieś przepadła i tylko ktoś całkowicie beztroski by się
    > nie zainteresował, co się z tą forsą stało.

    IMO w tym właśnie celu ta grupa istnieje, aby pisać o tym, co nam nie odpowiada. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'