  • 1. Data: 2015-07-06 15:10:48
    Temat: pani Karolina Pielach, Getin Bank
    Od: Majka <k...@g...com>

    Szanowna Pani Karolina Pielach, pełnomocnik Getin Bank,

    Nikt nie może mnie z panią połączyć, dlatego spróbuję tutaj - może pani zagląda na
    tą grupę.

    Dnia 10 czerwca zostało do danku doręczone (potwierdzenie odbioru) moje pismo, w
    którym wyrażam SPRZECIW na nowe warunki.
    Tym samym konto powinno zostać zamknięte dnia 30 czerwca.

    Dziś, 6 lipca, po 26 dniach! dostałam pismo od pani, w którym stwierdza Pani:

    "pismo dotyczące dyspozycji WYPOWIEDZENIA produktów jakimi są rachunek... i konto...,
    jednakże dyspozycja WYPOWIEDZENIA była nieprawidłowa"

    Pani Karolino Pielach. Czy umie pani odróżnić słowo SPRZECIW od WYPOWIEDZENIE?
    Czy zatrudniając panią w banku sprawdzano, czy umie pani czytać ze zrozumieniem?

    Jeśli nie zrozumiała pani mojego pisma, to informuję, że sprzeciwiłam się nowym
    warunkom wprowadzanym z dniem 1 lipca br, i w związku z tym moje konto powinno było
    zostać zamknięte z dniem 30 czerwca.
    SPRZECIW! Czy pani rozumie? Wysłałam i wyraziłam SPRZECIW!
    Nie WYPOWIEDZENIE!
    To są różne słowa, o różnym znaczeniu, i powodują różny skutek.

    Ale jest jeszcze druga możliwość:
    Jest pani ZŁOŚLIWA.
    - jest pani złośliwa, i by uczynić na złość i wbrew osobie, która ośmiela się
    SPRZECIWIĆ i zakończyć współprace z Getin Bankiem wysyła Pani pismo o
    nieprawidłowości dyspozycji "WYPOWIEDZENIE"
    - jest pani złośliwa wysyłając swoje pismo do mnie po czasie, tj po wprowadzeniu
    warunków którym się SPRZECIWIAM.
    - jest pani złośliwa informując mnie o tym po 26 dniach od otrzymania mojego pisma, w
    pierwszym dniu obowiązywania nowych warunków.
    - jest pani złośliwa wspominając w piśmie, gdzie mogę złożyć poprawną dyspozycję, ale
    nie pisze pani jak wygląda w pani mniemaniu ta _poprawna_ dyspozycja - wypadało by
    podać link, załączyć wzór, lub wskazać punkt w regulaminie opisujący to pismo.

    Nie wstyd pani, pani Pielach?

    Proszę o przekazanie mojego pisma ze SPRZECIWEM na nowe warunki osobie, która
    zrozumie przekaz, która wie co to znaczy SPRZECIW, która nie będzie pisała bez sensu
    o WYPOWIEDZENIU, i która zrobi to co należy, czyli zamknie konto/rachunek bez zbędnej
    zwłoki i złośliwości.

  • 2. Data: 2015-07-06 15:27:12
    Temat: Re: pani Karolina Pielach, Getin Bank
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Majka" 7...@g...co

    : Czy zatrudniając panią w banku sprawdzano, czy umie pani czytać ze zrozumieniem?

    Odpowiedź jest oczywista. :) Może to tak zwane pytanie retoryczne?
    IMO wielu ludzi w Polsce nie potrafi ani czytać, ani pisać... Te
    osoby pełnią ważne funkcje w tym kraju, marnując ludziom czas. To
    poważny problem polskiego szkolnictwa.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2015-07-06 16:56:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Majka" 7...@g...co

[...]

    Szybkość błyskawicy -- niestety na slajdzie. ;)

    : "pismo dotyczące dyspozycji WYPOWIEDZENIA produktów jakimi
    : są rachunek... i konto...,

    Zamykasz i rachunek, i konto? Nie za wiele naraz?

    : jednakże dyspozycja WYPOWIEDZENIA była nieprawidłowa"

    IMO nawet w razie rzeczywistych nieprawidłowości reakcja
    banku powinna być bezzwłoczna, o ile bank wiedział, gdzie
    Ciebie szukać -- Ty umiesz szukać nawet na grupie. :)

    A co to wg mnie 'rzeczywista nieprawidłowość'? Coś na kształt:

    -- braku stosownego podpisu
    -- nieczytelności pisma
    -- braku danych typu nazwisko
    (bank nie wie, komu zamknąć, lub co)
    -- niespójności treści pisma
    (prośba o zamknięcie i jednocześnie o niezamknięcie;
    ,,leków nie przyjmuje, jedynie witaminy'')

    -=-

    BTW wypowiedzeń:
    IMO forma wypowiedzenia nie może być istotna. Moim
    zdaniem każde zrozumiałe i jednoznaczne wypowiedzenie
    musi być honorowane przez bank, choć rzecz jasna bank
    może prosić o wypowiedzenie w konkretnej formie. IMO
    stosowna forma to wygoda i dla klienta (wystarczy, że
    wypełni stosowne pola formularza) i dla banku, bo ma
    standardowe druki (być może łatwo rozpoznawalne, być
    może łatwe w skanowaniu, być może łatwe w szukaniu
    stosownych informacji) ale to nie znaczy, że można
    odrzucać wypowiedzenie ze względu na formę.

    To tak na boku -- bo ty akurat piszesz o sprzeciwie,
    nie o wypowiedzeniu, co najwyraźniej umyka uwadze
    Twojej interlokutorce.

    -=-

    IMO warto gratyfikować dobrych pracowników, zaś złych -- (; niekoniecznie. ;)
    Ale chyba każdy zna piosenkę śpiewana prze Młynarskiego -- o koniach
    zaprzęgowych i woźnicy lejącego batem konia dobrego, zamiast konia złego...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2015-07-06 20:21:37
    Od: tom <t...@n...wp.pl>

    Skorzystaj z formularza skargi na banki dostepnego na stronie KNF,
    poskutkuje napewno.

  • 5. Data: 2015-07-07 00:34:42
    Od: a...@w...pl

    W dniu poniedziałek, 6 lipca 2015 15:10:50 UTC+2 użytkownik Majka napisał:

    > Dnia 10 czerwca zostało do danku doręczone

    Czyżbyś nie wiedziała z jakimi ludźmi masz do czynienia?
    Pan Czarnecki zatrudnia dość specyficzny typ pracowników. :D
    Mnie się udało załatwić wszystko za pośrednictwem wewnętrznej poczty elektronicznej.
    Mimo obietnicy (tradycyjnie, jak to u nich) nie zadziałało. Ale 2 dni po terminie i
    moim dodatkowym zapytaniu - wreszcie ukazał się koniec. Już nie mam nic wspólnego z
    żadnym bankiem p. Czarneckiego!
    Uff...
    ---
    Akarm

  • 6. Data: 2015-07-07 00:49:20
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Mon, 6 Jul 2015 06:10:48 -0700 (PDT), Majka napisał(a):

> [...]
    konto..., jednakże dyspozycja WYPOWIEDZENIA była nieprawidłowa"

    > Pani Karolino Pielach. Czy umie pani odróżnić słowo SPRZECIW od WYPOWIEDZENIE?

    Zapewne jest to standardowa procedura tego banku, gdyż podobne kwiatki
    już trafiały na tę grupę.
    I jeszcze jeden przykład potwierdzający, że od tego banku najlepiej
    trzymać się z daleka.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 7. Data: 2015-07-07 02:41:33
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "Majka" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:7be61c86-9cd1-43bc-8eab-0548ad4b353d@googlegrou
    ps.com...
    > Szanowna Pani Karolina Pielach, pełnomocnik Getin Bank,
    [...]

    Dobre :) Niedługo, żeby pozbyć się konta w banku, trzeba
    będzie "Sprawy dla reportera" ;)

  • 8. Data: 2015-07-09 22:16:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Majka <k...@g...com> writes:

    > Dnia 10 czerwca zostało do danku doręczone (potwierdzenie odbioru)
    > moje pismo, w którym wyrażam SPRZECIW na nowe warunki.
    > Tym samym konto powinno zostać zamknięte dnia 30 czerwca.

    Teraz jest tak, że bankom nie wystarczy już sprzeciw, tylko chcą
    aktywnego wypowiedzenia umowy przez klienta.

    Kiedyś bywało tak, że banki wypowiadały starą umowę i proponowały nową.

    > "pismo dotyczące dyspozycji WYPOWIEDZENIA produktów jakimi są
    > rachunek... i konto..., jednakże dyspozycja WYPOWIEDZENIA była
    > nieprawidłowa"

    Przyznaję jednak że nie wiem co to jest "dyspozycja WYPOWIEDZENIA".
    Wypowiedzenie umowy to jest oświadczenie woli, dyspozycja to jest inne
    oświadczenie woli (typowo zlecające usługodawcy dokonanie jakiejś
    czynności).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 9. Data: 2015-07-09 23:29:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@p...waw.pl

    > Przyznaję jednak że nie wiem co to jest "dyspozycja WYPOWIEDZENIA".
    > Wypowiedzenie umowy to jest oświadczenie woli

    I ja tak uważam. Oby bank wiedział: kto, co i kiedy chce zamknąć.
    Na wszelki wypadek można zadzwonić do klienta i doprecyzować.

    Przed laty sporo pisano tutaj o różnych złych nawykach banków.
    Później przyszły owoce ;) naszego gadulstwa, aż w końcu część
    ludzi rzuciła się na latanie... (polecanie)

    IMO warto jednak pracować za wychowawców, choć nam za to nikt
    bezpośrednio nie płaci -- warto uczyć bankierów tego, czego
    obecni (chyba zwykle młodzi) bankierzy powinni byli nauczyć
    się w domu i w szkole oraz na praktykach...

    Skoro klient nie chce kontynuować współpracy, należy posłusznie
    współpracę przerwać. :) Można żądać wywiązania się (spłaty długów)
    ale nie można cwaniactwem ciągnąć współpracy wbrew woli klienta.
    (w tym wypadku -- klientki)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2015-07-10 05:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof Halasa k...@p...waw.pl ...

    > Teraz jest tak, że bankom nie wystarczy już sprzeciw, tylko chcą
    > aktywnego wypowiedzenia umowy przez klienta.

    Jest tak bo?
    Banki sobie tak wymysliły czy prawo tak stanowi?