  • 31. Data: 2015-07-26 19:11:16
    Temat: Re: Meritum - przelew nie dotarł!
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" momjer$6hg$...@n...news.atman.pl

    Popełniłem błąd w tych rozważaniach. Wziąłem W za Wschód zamiast za West? ;)
    Nie wiem, dlaczego, chyba zmęczony byłem (nie było jeszcze zbyt późno)
    i zobaczyłem to, co chciałem zobaczyć. Uznałem, że 110° długości to niemal
    dokładnie kąt prosty względem Polski, dlatego nie ma znaczenia zmiana
    długości położenia bieguna, a jedynie zmiana szerokości. W istocie to
    nie jest kąt prosty, ale należy zsumować nasze 23° i biegunowe 110°, czyli
    mamy różnicę 133°. Teraz trzeba już wziąć pod uwagę i szerokość, i długość.
    (133° to niemal 90°+45° czy 180°-45°, więc dokładnie pośrodku)

    "Eneuel Leszek Ciszewski" momjer$6hg$...@n...news.atman.pl

    > 2001 81,3°N 110,8°W
    > 2002 81,6°N 111,6°W
    > 2003 82,0°N 112,4°W
    > 2004 82,3°N 113,4°W
    > 2005 82,7°N 114,4°W

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Biegun_p%C3%B3%C5%82no
    cny

    > strzałka oznaczona literą N w rzeczywistości wskazuje południowy biegun
    magnetyczny S

    > Jak widać -- północ nie jest na północy, ale na południ,
    > a na dodatek (czyli na domiar złego) macha się wokoło
    > tego południa jak pijana... ;) Co roku około 0.35°... :)

    Macha się trochę inaczej.

    > Biorąc pod uwagę tę precesję ;) i lata minione (bo wczoraj raczej tego
    > nie uczyniono) oraz fakt, że zaobserwowany przeze mnie obrót pomiędzy
    > dwoma podkładami Geoportau był nieco mniejszy niż 3 stopnie -- mamy
    > niezłą odpowiedź?.. :)

    -=-

    Mapa tutaj

    http://mapy.geoportal.gov.pl/imap/?locale=en&gui=new
    &sessionID=1951318

    nie jest obrócona względem mapy OSM, lecz jest zdeformowana.
    Na Zachodzie jest obrócona o 3° w tę stronę, na wschodzie -- o 3° w przeciwną stronę.
    Jest rozciągnięta na południu względem mapy OSM. (ściśnięta na północy)

    -=-

    Szkoda, że żaden Zbynek Ltd. mnie nie poprawił, jak w wypadku 'pobódki'. :)
    Zbynkowi raz jeszcze -- dziękuję za zwróceni mi uwagi. :)

    Na razie mam ochoty na liczenie szybkości wędrówki kąta pomiędzy biegunami.
    (i ledwo już widzę)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'