  • 1. Data: 2023-01-03 13:44:05
    Temat: Media Expert -- OT
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Ku przestrodze przed Media Expert i Terg S. A., ukazując sposób
    budowania dobrego wizerunku fałszywymi opiniami, zamieszczam tam,
    gdzie mogę kopię m@ila wysłaną na @dresy:

    p...@d...pl, b...@u...gov.pl

    Eneuel Leszek Ciszewski <e...@g...com>
    13:33 (0 minut temu)
    do porady, biuro prasowe

    Dzień dobry.
    Nazywam się Leszek Ciszewski i jestem oszukanym klientem Media Expert a
    nawiązuję do internetowej strony:

    http://www.bialystok.wiih.gov.pl/kary-za-falszywe-op
    inie-w-internecie-decyzje-prezesa-uokik
    opisującej nieuczciwe praktyki.

    Moja opinia:

    Zakup internetowy. Urządzenie przybyło do mnie 22 grudnia 2022 roku
    i tegoż dnia został zgłoszony problem.

    Pralko-suszarka została nieprawidłowo (co wykazałem fotografiami)
    spakowana (prawdopodobnie przez producenta) i jest (najwyraźniej
    w efekcie tego spakowania) uszkodzona. Ww. nieprawidłowości nie
    można było stwierdzić przed rozpakowaniem urządzenia.
    (nieprawidłowo zostały założone blokady bębna)

    Sklep nie kwestionuje problemu -- zgadza się na wymianę
    pralko-suszarki,
    ale najwyraźniej nie chce tego problemu rozwiązać. Odległy o
    kilkaset
    metrów serwis może przybyć za 2 tygodnie -- niczego nie wskóra,
    gdyż te
    pralki nie są naprawialne z uwagi na budowę; pralko-suszarki na
    wymianę
    nie ma, choć nową można kupić w interenetowym sklepie MediaExpert...

    Rozmowa ze sklepem prowadzi donikąd, czas ucieka, nie mam czym
    prać...

    została odrzucona:

    Szanowny Kliencie,
    serdecznie dziękujemy za czas poświęcony na podzielenie się z nami
    swoją opinią. Niestety ze względu na niezgodność jej treści z
    Regulaminem
    dodawania opinii nie możemy jej opublikować. Tym niemniej
    zachęcamy Cię
    do ponownego podzielenia się swoimi spostrzeżeniami i
    doświadczeniami po
    ponownym zapoznaniu ze wspomnianym Regulaminem.

    https://www.mediaexpert.pl/s,regulamin-opinii?utm_so
    urce=Mail-odrzucenie_opinii&utm_medium=e-mail&utm_ca
    mpaign=pozostale

    przez Media Expert. Trudno mi zgadnąć, czy regulamin nie ulega zmianom...

    Zamieściłem opinię na Opine.pl -- wywołując reakcję Media Expert:

    2023-01-02 08:24
    Witam, serdecznie przepraszamy za sytuacje. Kontaktujemy się z
    działem reklamacji
    w celu zaproponowania możliwych rozwiązań sprawy.

    skwitowaną moją odpowiedzią:

    2023-01-02 10:16
    12 dzień nie mam sprawnej pralki. 30 grudnia zaproponowałem
    sprzedawcy odstąpienie
    od umowy -- na które nie otrzymałem odpowiedzi.
    Śladu serwisu także nie widzę. Zapłaciłem za pralko-suszarkę --
    otrzymałem problem.

    na którą do tej pory (do godziny 13:33, 03 stycznia) nie widzę reakcji
    sklepu.

    Jest 03 stycznia -- u mnie nie ma śladu serwisu, nie mam sprawnej pralki
    itd...
    (najbliższy autoryzowany serwis Candy jest niecały kilometr od tej
    pralki; docierają
    do mnie: SMS, m@ile, telefoniczne połączenia -- łatwo ze mną nawiązać
    kontakt)

    Skorelowany z obrotową szybkością bębna turkot towarzyszący wirowaniu
    pustego bębna można usłyszeć
    w całym mieszkaniu. Pralko-suszarka oczywiście stabilnie stoi pionowo,
    co sprawdziłem poziomicą i nie jest
    to moja pierwsza pralka w moim życiu. (co najmniej siódma -- taki turkot
    zwykle jest powodowany
    uszkodzeniem łożyska bębna; zgodnie z moją wiedzą ewentualna naprawa nie
    jest opłacalna z uwagi
    na budowę tego konkretnego urządzenia)

    Widząc mataczenie sklepu, 28 grudnia zgłosiłem problem do banku -- w
    ramach usługi chargeback oraz 02 stycznia do
    Miejskiego Rzecznika Konsumentów, gdyż wg banku regulamin sklepu może
    wyznaczyć sposób (wymiana, naprawa itd.)
    usunięcia problemu a wg mnie do konsumenta należy decyzja. Tak czy
    inaczej -- sklep nie rozwiązuje wiadomego
    problemu w żaden sposób. (choć reaguje na moje opinie)

    Proszę o pomoc -- dosłownie proszę o ukaranie sklepu Media Expert (lub
    Terg S. A. -- właściciela Media Expert)
    gdyż ten sklep destabilizuje moje życie i (budując w internecie fikcyjny
    wizerunek selekcjonowaniem opinii)
    wprowadza kolejnych ludzi w błąd oraz utrudnia funkcjonowanie
    konkurencji -- być może uczciwszej...

    Jestem alergikiem, dlatego muszę często prać ubrania. Zapłaciłem za
    pralko-suszarkę, oddałem do zutylizowania
    starą (nadającą się jeszcze do użytku) pralkę i nie mogę prać w swoim
    mieszkaniu, dlatego piorę u rodziców, ale
    noszenie prania jest problemem z uwagi na uszkodzony kręgosłup oraz
    uszkodzone kolana. (przed kilkunastu laty
    rodzinny lekarz zaproponował mi skierowanie do stosownego lekarza w celu
    wymiany jednego z mych stawów
    kolanowych -- z czego nie skorzystałem) Od kilku tygodni jedno z kolan
    wspomagam medyczną ortezą -- także
    w tej chwili.

    Na żądanie chętnie dostarczę lub udostępnię: fotografie, fakturę,
    numery, daty, wyjaśnienia, korespondencję
    i bardzo chętnie udzielę wszelkiej pomocy w ukaraniu nieuczciwego
    sklepu. Kupując -- oparłem się o opinie,
    które (jak widać) są fałszywe.

    Za uszkodzenia sprzedawanego konsumentom towaru odpowiada sprzedawca --
    nie konsument.

    Leszek Ciszewski
    nr tel.: 665 363835
    m@il: e...@g...com
    15-345 Białystok
    ul. Kręta 12 m. 38

    Niezupełnie OT? -- jest mowa o chargebacku. :)
    Moja odezwa -- płaćcie kartami a w razie czego zgłaszajcie problem swym
    bankom...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...

  • 2. Data: 2023-01-03 15:29:43
    Temat: Re: Media Expert -- OT
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 3 Jan 2023 13:44:05 +0100, w <tp17ul$1nf7$1@gioia.aioe.org>, Eneuel Leszek
    Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> napisał(-a):

    > Jestem alergikiem, dlatego muszę często prać ubrania. Zapłaciłem za
    > pralko-suszarkę, oddałem do zutylizowania
    > starą (nadającą się jeszcze do użytku) pralkę

    Spora niefrasobliwość.

  • 3. Data: 2023-01-03 17:08:44
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 3 sty 2023 o 15:29, r...@k...pl pisze:

    > Spora niefrasobliwość.

    Owszem. Miałem ją ponad 25 lat na wszelki wypadek; od 12 lat nie była
    używana, ale przed kilkoma miesiącami sprawdziłem ją -- była sprawna.
    Trzymałem ją na wszelki wypadek ponad 12 lat. Kupując nową -- mogłem
    oddać do utylizacji dwunastoletnią pralkę Candy ze spalonym silnikiem,
    ale oddałem tę starszą Ariston, czy może Indensit... Pocieszam się
    tylko tym, że może by długo nie pociągnęła...

    Wracając do opinii -- w odpowiedzi Media Expert jest napisane:

    Tym niemniej zachęcamy Cię do ponownego podzielenia się
    swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami po ponownym
    zapoznaniu ze wspomnianym Regulaminem

    jednak uniemożliwił umieszczenia opinii tegoż zakupu.

    Żałuję, że nie napisałem o tym uniemożliwieniu w swojej skardze.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...

  • 4. Data: 2023-01-03 17:09:26
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-01-03 o 15:29, r...@k...pl pisze:

    > Spora niefrasobliwość.

    Pewnie zakup był powiązany z odbiorem starego sprzętu.
    Zaoszczędził czas i szarpanie się ze starociem.
    Zyskał ciekawe doświadczenia.

    Kiedyś też (ale nie pamiętam gdzie kupowałem)
    miałem opcję nieporozumienia transportowego.
    W opisie było z wniesieniem pod windę, a po potwierdzeniu transportu
    wyskoczyła opcja, że zestawią mi paletę na ulicy i to tyle.
    Zatem zgłosiłem, że na takich warunkach nie odbiorę -
    zwrot na kartę był automatyczny ale jakby co, to zawsze miałem chargeback
    w odwodzie.

  • 5. Data: 2023-01-03 17:22:20
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 3 sty 2023 o 17:09, cef pisze:

    > Pewnie zakup był powiązany z odbiorem starego sprzętu.

    Owszem.

    > Zaoszczędził czas i szarpanie się ze starociem.
    > Zyskał ciekawe doświadczenia.

    Niestety!

    > Kiedyś też (ale nie pamiętam gdzie kupowałem)
    > miałem opcję nieporozumienia transportowego.
    > W opisie było z wniesieniem pod windę, a po potwierdzeniu transportu
    > wyskoczyła opcja, że zestawią mi paletę na ulicy i to tyle.

    Jaki dostawca?

    > Zatem zgłosiłem, że na takich warunkach nie odbiorę -
    > zwrot na kartę był automatyczny ale jakby co, to zawsze miałem
    > chargeback w odwodzie.

    Na wszelki wypadek zapłaciłem kartą przy odbiorze.
    Zauważyłem niezadowolenie z tego powodu; ci, którzy przywieźli,
    nie zaproponowali mi wprost zapłaty gotówką zamiast kartą, ale
    jakoś pogrymasili... Spytałem, czy jest jakiś problem z zapłatą
    kartą i powiedziałem, iż mam tylko karty, bo na taką zapłatę
    zgodziłem się...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...

  • 6. Data: 2023-01-03 17:29:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Jan 2023 17:08:44 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > ale oddałem tę starszą Ariston, czy może Indensit... Pocieszam się
    > tylko tym, że może by długo nie pociągnęła...

    Aaa, tak sie urządziles.
    Bylo z niej wymontowac silnik przed oddaniem :-P

    J.

  • 7. Data: 2023-01-03 17:33:10
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Owszem.

    > Niestety!

    > Jaki dostawca?

    Nie pamiętam, musiałbym grzebać w starych mailach.

> [...]
    > jakoś pogrymasili... Spytałem, czy jest jakiś problem z zapłatą
    > kartą i powiedziałem, iż mam tylko karty, bo na taką zapłatę

    Mogli zaproponować dodatkowe opłaty.
    Ostatnio u notariusza się okazało, że można zapłacić
    kartą ale doliczają prowizję banku 0,59%.
    W sumie jak notariusz ma być pośrednikiem w opłacie PCC,
    to go rozumiem, ale mógłby się dogadać na jakieś ludzkie
    prowizje z terminala (albo PCC osobnym terminalem pobierać)

  • 8. Data: 2023-01-03 17:45:52
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-01-03 o 17:33, cef pisze:

    > Nie pamiętam, musiałbym grzebać w starych mailach.

    Nudziłem się, to znalazłem.
    Zamówienie było w Saturnie, ale chyba dostępność
    akurat tej pralki była w innym mieście
    i dostawę realizowało DPD a nie transport lokalny sklepu.
    Dlatego tylko wystawienie palety zaproponowali.
    Po anulowaniu tamtego kupiłem w RTVeuroAGD
    i tam w opcji z dostawą było wniesienie do mieszkania.

  • 9. Data: 2023-01-03 17:51:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Jan 2023 17:33:10 +0100, cef wrote:
> [...]
    [...]
> [...]
    > W sumie jak notariusz ma być pośrednikiem w opłacie PCC,
    > to go rozumiem, ale mógłby się dogadać na jakieś ludzkie

    0.59% brzmi dosc ludzko.

    >(albo PCC osobnym terminalem pobierać)

    A co by to mialo dać ?

    PCC mozesz mu przelac na konto, ale nie wiem czy moze sie tak zgodzic,
    bo terminy jakies są, i ryzyka.

    J.

  • 10. Data: 2023-01-03 18:11:20
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-01-03 o 17:51, J.F pisze:

    > [...]
    >
    > 0.59% brzmi dosc ludzko.

    Niby tak, ale to już mogliby sobie te 20-30zł
    w taksie uwzględnić.

    > A co by to mialo dać ?

    No bo przy PCC notariusz jest pośrednikiem,
    więc musiałby dopłacać ze swoich.
    A osobny terminal dla kancelarii mógłby być
    teoretycznie bezprowizyjny - z jakąś opcją, że tylko PCC
    z tego konta można zapłacić tak przykładowo.

    > PCC mozesz mu przelac na konto, ale nie wiem czy moze sie tak zgodzic,
    > bo terminy jakies są, i ryzyka.

    Nie ma problemu zrobić to dzień przed albo błyskawicznym
    w trakcie posiedzenia stron.