  • 1. Data: 2021-09-20 13:15:15
    Temat: Citek, KK vs Internet?
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    Dzisiaj Citi przyszłało zmianę regulaminu a tam stoi:
    "Uwierzytelnienia Citibank(R) Online - upraszczamy proces autoryzacji
    transakcji bezgotówkowych dokonywanych bez fizycznego użycia Karty
    Kredytowej przez Internet poprzez usunięcie obowiązku wpisania Kodu
    Autoryzacyjnego przesłanego w wiadomości tekstowej SMS;"

    Czyżby parcie na wymuszanie używania aplikacji upadło?

    (inna rzecz, że podpiąłem sobie KK do Curve i żadnego głupiego kodu z
    Citi przepisywać nie musiałem...)

    w.

  • 2. Data: 2021-09-20 14:17:40
    Temat: Re: Citek, KK vs Internet?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 20 września 2021 o 13:15:17 UTC+2 Wojtek napisał(a):
> [...]
    >
    > Czyżby parcie na wymuszanie używania aplikacji upadło?
    >
    > (inna rzecz, że podpiąłem sobie KK do Curve i żadnego głupiego kodu z

    Parcie jest nadal - przykładem jest np. to, że citi global wallet można włączyć sobie
    tylko w apce.
    A tutaj chyba jakiś ktoś mocno uplecowiony wymyślił ten debilizm z logowaniem z linku
    z SMSa - a że wyszło im, że jednak wysyłają dwa razy więcej SMSów, to zostawiają
    debilne logowanie się z linku, a wyrzucają tylko przepisanie SMSa.

  • 3. Data: 2021-09-20 19:25:39
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    zostawiają debilne logowanie się z linku, a wyrzucają tylko przepisanie SMSa.

    Jak masz zatwardzenie, przepraszam, zatwierdzanie aplikacją, to nie ma i
    nie było ani linków, ani kodów sms.

    Rozumiem, że te linki i kody to jak ktoś aplikacji nie używa?

    MJ

  • 4. Data: 2021-09-20 20:52:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 20 września 2021 o 19:25:40 UTC+2 Michał Jankowski napisał(a):

> [...]
    > nie było ani linków, ani kodów sms.
    >
    > Rozumiem, że te linki i kody to jak ktoś aplikacji nie używa?

    Nie tyle nie używa aplikacji, co nie używa jej do zatwardzania płatności IO.
    Bo na szczęście zatwardzanie nie jest obowiązkowe przy instalacji apki.

    Ale w tym citku to debile są, albo specjalnie udają debili, żeby wciskać apkę (swoją
    drogą wybitnie fatalną, nawet w tym swoim trzecim czy czwartym wcieleniu, a każde
    kolejne zupełnie inne, lecz równie marne), bo ten numer z linkiem w SMS jest mega
    tragiczny.
    A taki santander bez żadnego linka umie kazać potwierdzić logowaniem (co ciekawe,
    tylko karty MC mi tego wymagały, visa nie) plus kodem z SMSa.
    A francuz pyta o nazwisko panieńskie matki + kod SMS.

  • 5. Data: 2021-09-21 12:28:05
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 20/09/2021 19:25, Michał Jankowski wrote:

    > Jak masz zatwardzenie, przepraszam, zatwierdzanie aplikacją, to nie ma i
    > nie było ani linków, ani kodów sms.
    >
    > Rozumiem, że te linki i kody to jak ktoś aplikacji nie używa?
    >
    >   MJ

    Tak, jak ktoś nie używa aplikacji, na przykład ja :D

    Dlaczego? Raz - że jest wybitnie kulawa i ciagle kazała mi się logować,
    dwa - obecnie mam root i generalnie strzelila focha więc niech Citi
    spada na drzewo.

    Aczkolwiek jak wspomniałem - podpinajac KK Citi do Curve nie trzeba się
    użeraż z idiotyzmami Citka a jak Curve chce potwierdzenia transakcji to
    zwyczajnie wysyła sms z kodem do przepisania w przeglądarce i wsio...

    w.

  • 6. Data: 2021-09-22 14:32:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 21 września 2021 o 12:28:08 UTC+2 Wojtek napisał(a):

    > Aczkolwiek jak wspomniałem - podpinajac KK Citi do Curve nie trzeba się
    > użeraż z idiotyzmami Citka a jak Curve chce potwierdzenia transakcji to
    > zwyczajnie wysyła sms z kodem do przepisania w przeglądarce i wsio...

    Chyba też tak zrobię - choć inna sprawa, że wcale nie mam musu używania akurat KK
    citi do płacenia w necie.
    Ale na przyszłość taki hint może się przydać.
    I na pewno nie ma żadnych obostrzeń od citi przy używaniu ich KK via curve -
    prowizji, braku GP?

  • 7. Data: 2021-09-22 14:48:37
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 22/09/2021 14:32, Dawid Rutkowski wrote:

    > Chyba też tak zrobię - choć inna sprawa, że wcale nie mam musu
    > używania akurat KK citi do płacenia w necie.

    Generalnie ostatnio nie chce mi się bawić w "bankowanie" i mam
    ograniczoną ilość plastiku. A KK mam w sumie z "rozpędu"... czasami używam
    blika z konta podstawowego.

    > Ale na przyszłość taki hint może się przydać. I na pewno nie ma
    > żadnych obostrzeń od citi przy używaniu ich KK via curve - prowizji,
    > braku GP?

    Z tego co widziałem, to nie. Ale w sumie też ostatnio zaczałem
    'niepoprawnie' używać KK bo w momencie kiedy dostanę wyciag z Citi to od
    razu spłacam (najzwyczajniej łatwiej mi się wtedy zorientować ile
    miesiecznie wydaję i ile już wydałem) :D

    w.

  • 8. Data: 2021-09-22 15:28:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 22 września 2021 o 14:48:40 UTC+2 Wojtek napisał(a):

    > Generalnie ostatnio nie chce mi się bawić w "bankowanie" i mam
    > ograniczoną ilość plastiku. A KK mam w sumie z "rozpędu"... czasami używam
    > blika z konta podstawowego.

    blika w citku?
    Chyba że chodziło o to, że zamiast KK (akurat citka) płacisz blikiem z konta w innym
    banku.

    Inna sprawa, że w końcu i citek się do blika poczuł zmuszony i na koniec listopada
    wchodzą nowe regulaminy,
    w których blik już będzie. I to z przytupem, bo wygląda na to, że blik będzie nie
    tylko z ROR, ale i z KK (co do tej
    pory miał chyba wyłącznie milek - choć podobno też nie działa to z kart dodatkowych).

    citkowi też chyba zmiękła rura w akcji "propozycja nie do odrzucenia", czyli
    wypowiadaniu dotychczasowych KK - darmowych i z oprocentowaniem 2% - i proponowaniem
    w zamian nowych, z warunkiem 300zł obrotu do darmowości i 7,2%. Chyba zbyt wielu
    klientów propozycji nie przyjmowało - i teraz pojawiła się nowa promo - za zgodę na
    zmianę z 2% na 7,2% dają 50zł kupon do biedronka ;>

> [...]
    > razu spłacam (najzwyczajniej łatwiej mi się wtedy zorientować ile
    > miesiecznie wydaję i ile już wydałem) :D

    A, przy 0% na kontach oszczędnościowych to nie jest żadna "niepoprawność" - bo też
    nie oznacza braku GP, a jedynie krótszy o te np. 24 dni (a ogólnie GP wynosi np. od
    24 do 55 dni).
    O ile nie jesteś tak niepoprawny, że nie sprawdzasz, co jest na wyciągu (mi tak
    kiedyś santander próbował wcisnąć opłaty za wyciągi do kart dodatkowych - i nawet ich
    łobuz nie wysyłał, bo im się numery klienta pokićkały)?
    W każdym razie jeśli sprawdzasz i nie ma żadnych prowizji czy odsetek, to też sobie
    KK citka do curve dodam - w sumie to chyba jakieś fatum, bo żadnej karty z tych,
    jakie do curvy dodałem, już nie mam - i została mi tylko curvowa karta podarunkowa,
    gdzie wciąż jeszcze leży 20 funtów (nawet mi mail przysłali, czy pamiętam, że mam to
    do wydania ;).

  • 9. Data: 2021-09-22 21:23:17
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > Ale na przyszłość taki hint może się przydać.
    > I na pewno nie ma żadnych obostrzeń od citi przy używaniu ich KK via curve -

    curve nie zapiszesz do Bezcennych Chwil. :)

    MJ

  • 10. Data: 2021-09-23 11:56:43
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 22/09/2021 15:28, Dawid Rutkowski wrote:

    > blika w citku? Chyba że chodziło o to, że zamiast KK (akurat citka)
    > płacisz blikiem z konta w innym banku.

    Tak, chodziło o inny bank.

> [...]
    > I to z przytupem, bo wygląda na to, że blik będzie nie tylko z ROR,
    > ale i z KK (co do tej pory miał chyba wyłącznie milek - choć podobno

    To akurat też mogłoby być ciekawe, ale BLIK jest wyjątkowo
    app-centryczny wiec pewnie trzeba by się użerać z ich durnym potworkiem
    więc sobie daruję ;-)

> [...]
    > propozycji nie przyjmowało - i teraz pojawiła się nowa promo - za
    > zgodę na zmianę z 2% na 7,2% dają 50zł kupon do biedronka ;>

    Mnie właściwie w Citi trzyma bezwarunkowa darmowość. Jeżeli dodadzą
    jakiekolwiek warunki to sie rozstaniemy :D

> [...]
    > mam - i została mi tylko curvowa karta podarunkowa, gdzie wciąż
    > jeszcze leży 20 funtów (nawet mi mail przysłali, czy pamiętam, że mam

    Nie ma a wszystkie transakcje opisane są jako "CRV*..."

    w.