  • 1. Data: 2021-09-21 10:22:04
    Temat: Berlin kupuje mieszkania
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://nieruchomosci.wprost.pl/wiadomosci/10492126/
    mieszkania-w-berlinie-miasto-odkupuje-15-tys-mieszka
    n-od-funduszy-powstana-mieszkania-komunalne.html

    Miasto kupuje mieszkania z przeznaczeniem na komunalne ... moze to
    jest rozwiazanie na banki, developerow, inwestorow.
    A co tam z naszym Mieszkaniem+ ?

    Tylko ... jak za 30 lat lokatorzy wykupia te mieszkania ...

    P.S. 15 tys mieszkan za 2.5mld euro .. zera juz mi sie myla,
    167k euro za mieszkanie ... niedrogo, ale cholera wie jakie te
    mieszkania - kawalerki same chyba nie ..

    J.

  • 2. Data: 2021-09-21 12:49:01
    Temat: Re: Berlin kupuje mieszkania
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Jebany PiSowski socjalizm już się zaplęgnął u Szwabów? ;)

  • 3. Data: 2021-09-21 14:58:22
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 21.09.2021 o 10:22, J.F pisze:
> [...]
    > 167k euro za mieszkanie ... niedrogo, ale cholera wie jakie te
    > mieszkania - kawalerki same chyba nie ..

    W jakimś kraju, nie pamiętam w jakim, może we Francji, deweloper aby
    uzyskać pozwolenie na budowę musi oddać po kosztach kilka mieszkań z
    budynku na komunalne.

  • 4. Data: 2021-09-21 14:59:36
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 21 wrz 2021 o 10:22, J.F pisze:

    > Miasto kupuje mieszkania z przeznaczeniem na komunalne ...

    Ogólnie są dwie (równie dobre) metody wspierania ;) mieszkalnictwa...
    - bezpośrednie dotowanie developerów
    - dotowanie bezdomnych, którzy tymi dotacjami dotują developerów,
    czyli pośrednie dotowanie developerów
    Obie te metody są skuteczne -- w podnoszeniu cen mieszkań...

    Teoretycznie są też inne metody ingerowania, lecz nie są popularne;
    choćby zezwalanie ludziom na pracę i bogacenie ich, czyli relatywne
    obniżanie cen mieszkań; relacja -- cena_mieszkania do zarobków...

    Tymczasem socjalistyczna RP celowo nakręca inflację, by pokazać
    suwerenowi, że tenże suweren nie może czuć się bezpiecznym w swym
    własnym domu i zapowiada coraz to nowsze programy socjalne, które
    rzecz jasna zaowocują: państwową zaborczością -- nie istnieje
    perpetuum mobile; dławieniem przedsiębiorczości; wzrostem
    zamożności elit rządzących...

    500+ jest złem mniejszym niż budowanie fikcyjnych firm społecznych,
    ale nadal daje rozród ;) nie tym, którzy chcą (i potrafią) pracować,
    lecz tym, którzy chcą decydować o cudzym życiu (jak sędziowie i sądowi
    biegli najmowani do spraw okołoZUSowych) i chwalić się swą zaradnością
    w poszukiwaniu środków, ;) czyli dotacji czy kredytów, których nie
    muszą spłacać...

    -=-

    Inflacja i CVD19?...
    Ceny fryzjerów mocno wzrosły [jak włosy?] zdecydowanie przed
    początkiem pandemii...

    Fryzjera stać na cenową politykę typu:
    - płaćcie mi więcej albo s@#!@#@!@#!$e
    na którą nie stać sprzedawcy chleba czy masła, czyli towarów,
    które nie mogą czekać na swego nabywcę zbyt długo...

    Tak więc wzrost cen niektórych usług (fryzjerstwa) nastąpić może
    bezzwłocznie, podczas gdy resztę (innych usługodawców czy producentów)
    obejmuje utajona inflacja, czyhająca ze swym atakiem na dogodny
    moment... Coraz niższa opłacalność zniechęca do kontynuowania
    pracy i zachęca do różnorakich korekt, remontów, przeróbek,
    modyfikacji, unowocześnień... ;) Po których siłą ;) rzeczy cena
    rośnie... Źródłem tejże siły rzeczy ;) jest nie tyle modyfikacyjny
    wkład przedsiębiorcy, co braki podażowe wywołane powszechnym zastojem...

    Jednak cwana władza zauważy -- producent wdrożył procesy
    unowocześniające, więc chce odzyskać nakłady... ;)

    Absurd!!! Poniesione koszty skutkują zazwyczaj obniżeniem kosztów...
    Cenę podniósł, bo mógł -- bo wygłodzony rynek zasysał pieniądze
    hojnie drukowane jakoś tak:
    PFR emituje, komercyjny bank kupuje, NBP odkupuje od komercyjnego...
    Beztarczowo mamy produkcję, za którą producent otrzymuje szmal...
    Z tarczą -- pojawia się szmal z drukarki [G3420?] lecz NIE pojawia
    się ekwiwalentny towar, bo producent nie produkuje...

    Problem w tym, że inflacja zastopowała podczas pandemii, po czym
    ruszyła z kopyta niedawno, lecz już przed pandemią wspinała się
    q niebiosom także/nawet jawna, czyli tym bardziej utajona,
    o której wspomniałem wcześniej...

    Rząd (tarczami i nie tylko) przepompowuje szmal od gospodarnych
    do ,,przedsiębiorczych''... Mówi wyraźnie -- żyjta jak chceta,
    nie planujta, nie oszczędzajta... Żyjcie chwilą, bezmyślnie,
    bez planów... Przy okazji tarczowania władza ograbia ,,zamożnych''
    kułaków, by zyskać (jak niegdyś Lenin i Stalin...) poparcie
    proletariuszy... Ale władza prywatnie -- kalkuluje, podnosi
    swe uposażenie, zasiedza działki, przygotowuje się na czas,
    gdy ,,wszystko się skończy''... Władzuchna nie żyje beztrosko,
    nie spodziewa się łaski państwa czy tłumu, zwanego narodem
    i suwerenem...

    Pandemia posłużyła władzy do przepychania szmalu od ,,zamożnych''
    do przedsiębiorczych i zwiększyła zasobność tejże władzy...

    + przedsiębiorcy cieszą się tarczami
    + emeryci cieszą się okołoinflacyjnymi waloryzacjami
    + proletariat cieszy się stabilnymi ;) dotacjami typu 500+
    + bogaci lokują w nieruchomości
    - tylko nieliczni kułacy narzekają i cierpią
    = władza cieszy się poparciem ludu
    [i syci kosztem ogółu]

    [co do zasada: wojny i kataklizmy wzbogacają bogatych
    i władzę -- kosztem najbiedniejszych i najsłabszych...]

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 5. Data: 2021-09-21 17:59:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Sep 2021 14:58:22 +0200, Krzysztof kw1618 wrote:
> [...]
    >>
    > W jakimś kraju, nie pamiętam w jakim, może we Francji, deweloper aby
    > uzyskać pozwolenie na budowę musi oddać po kosztach kilka mieszkań z

    A to nie wiem - martwi sie czy cieszy, bo to jednak zbyt zapewniony,
    a "po kosztach" pokrywa tez rozrywki prezesa.

    J.

  • 6. Data: 2021-09-21 18:07:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Sep 2021 12:49:01 +0200, _Master_ wrote:
    > Jebany PiSowski socjalizm już się zaplęgnął u Szwabów? ;)

    Nie juz, tylko przeciez zawsze tam byl :-)

    Tzn gdzies od 19 wieku.

    J.

  • 7. Data: 2021-09-21 18:38:27
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 21.09.2021 o 12:49, _Master_ pisze:
    > Jebany PiSowski socjalizm już się zaplęgnął u Szwabów?  ;)

    No tak, bo Marks i Engels to Grecy, co nie?

    --
    Alf/red/

  • 8. Data: 2021-09-21 18:52:38
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-21-września-2021 o 18:38, Alf/red/ pisze:

    > No tak, bo Marks i Engels to Grecy, co nie?

    Jak miło że zauważasz analogię w państwach UE.

    Taki lejek aby wszystkich stłamsić do poziomu tego najgłupszego ;-)

    ale Ci z lepszej kasty mają się DOBRZE ;-)

  • 9. Data: 2021-09-22 02:12:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:13bkvwrbzh06e.fazcaq7iiu8l$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > 167k euro za mieszkanie ... niedrogo, ale cholera wie jakie te
    > mieszkania - kawalerki same chyba nie

    nieważne jakie
    ważne że w Berlinie

    --