  • 1. Data: 2021-09-21 03:52:43
    Temat: Wg PO mieli siedzieć -- zasiadają i zasiedzają...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/adam-glapi
    nski-i-dzialka-przez-zasiedzenie-nie-zaplacil-nic-za
    -atrakcyjny-teren/g53gprk

    Teraz słychać, że niektórzy będą wisieć...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 2. Data: 2021-09-21 10:17:18
    Temat: Re: Wg PO mieli siedzieć -- zasiadają i zasiedzają...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Sep 2021 03:52:43 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/adam-glapi
    nski-i-dzialka-przez-zasiedzenie-nie-zaplacil-nic-za
    -atrakcyjny-teren/g53gprk

    > Teraz słychać, że niektórzy będą wisieć...

    No ale zasiada sie przez 25 czy 30 lat, to pare rzadow zawinilo,
    a moze jeszcze PRL.

    Poczekac na nowy Lad, i przywalic mu podatek od wzbogacenia :-)

    J.

  • 3. Data: 2021-09-21 10:49:21
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 21 Sep 2021 03:52:43 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/adam-glapi
    nski-i-dzialka-przez-zasiedzenie-nie-zaplacil-nic-za
    -atrakcyjny-teren/g53gprk

    Bierecki jest jednak bardziej jarzący, bo wyprowadził zaskórniaki do
    Luksemburga.
    Jak w końcu nie będzie za co przekupywać suterena, trudno będzie uciec
    razem z działkami.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 4. Data: 2021-09-21 12:35:51
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 21 wrz 2021 o 10:17, J.F pisze:

    > No ale zasiada sie przez 25 czy 30 lat,

    Zasiada czy zasiedza? Zasiada się na stanowisku,
    zasiedza się to, czego pożądanie jest czynem
    zabronionym wg nauki Kościoła...

    > to pare rzadow zawinilo, a moze jeszcze PRL.

    Marszałek Sejmu RP, RTerlecki któregoś razu wygłosił:
    Sejm Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej...
    Co w sercu, to na widelcu...

    Czym obecna RP różni się od PRLi?
    Życzliwszym stosunkiem do Kościoła?
    Mniejszym przyrostem naturalnym?
    Organizacją cenzury?
    Nowocześniejszym DTP?

    Nawet manewry woskowe wspólne z moskiewskimi... ;)

    > Poczekac na nowy Lad, i przywalic mu podatek od wzbogacenia :-)

    Masz na myśli coś takiego:
    - obciążenie nas podatkami (choćby inflacyjnym i składkowym)
    - przekazanie tak pozyskanych dóbr AGlapińskiemu
    czy może coś innego?...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 5. Data: 2021-09-21 13:30:24
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 21 wrz 2021 o 10:49, Olin pisze:

> [...]

    > Luksemburga.
    > Jak w końcu nie będzie za co przekupywać suterena,

    Sytuacja coraz trudniejsza...
    - manewry wojskowe wspólne z krajami okołomoskiewskimi
    - energetyczne problemy Turowa
    - rosnące podatki rzeczywiste, choć fikcyjnie malejące
    - brak widoków na naprawę gospodarki
    - T?????? ?????y itp. modyfikacje raczej nie rozwiną gospodarki
    - przy obecnej inflacji 500+ wystarczy niebawem z powodzeniem
    na paczkę pampersów, ale na utrzymanie dziecka choćby przez
    parę dni, raczej nie wystarczy
    - nawarstwiające się zatargi z UE mogą poskutkować odejściem
    (potężnej w gębie MMorawieckiego) RP od (naprawdę potężnej)
    UE, która może potraktować uwolnioną RP jak potencjalnego
    wroga (zagrażającego światu) i w efekcie zdusić diabła
    w zarodku; ileż łatwiej miałaby ludzkość, gdyby nie
    wspierała Stalina czy Hitlera...
    - windowanie podatków już wymieniłem poza gospodarką...

    Kto zapłaci 9% zdrowotnej? Przedsiębiorca?... Niby tak, ale... ;)
    Ale że tak zapłaci każdy -- przerzuci owe 9% na swoich klientów,
    podnosząc ceny swych towarów i usług... Tedy ;) zapłacą nie
    przedsiębiorcy, lecz biorcy ;) ostateczni... Stalowy ;) elektorat
    (czyli emeryci) ma dużo wolnego czasu, więc przelicza sobie zyski
    i straty -- może odwrócić się od PiS... Oszczędzanie (do którego
    PiS zachęcałA) staje się trudne z uwagi na celowo pogłębianą inflację...
    [poniekąd słusznie -- najpierw namawiają do gromadzenia, następnie
    konfiskują kułakom nadmiary...] Co z tego, że za jakiś czas polski
    emeryt na pewno ;) otrzyma co najmniej półtora tysiąca złotych na
    obie swe ręce, skoro te 1.5kpln wystarczy co najwyżej na suchy
    chleb dla konia?...

    > trudno będzie uciec razem z działkami.

    Nie można ich sprzedać?

    Działki (nieruchomości w ogóle) są lepszym zabezpieczeniem od gotówki
    podczas hiperinflacji, do której świadomie prowadzi AGlapiński...

    Podwyższenie stóp może dać szybki efekt w %% lokat czy kredytów, lecz
    inflacji szybko nie zdławi z uwagi na dużą bezwładność -- nawet
    paradoksalnie początkowo tę inflację pogłębi... Możemy wkrótce
    zobaczyć nie 5% -- dwakroć więcej niż 'cel', nie 10%, lecz więcej...
    Na niskie stopy i dodruk pieniądza nałożyć się mogą (i nakładają)
    inne czynniki, przykładowo:
    - zwiększanie cen surowców energetycznych (Polska ma niezbyt duże
    pokłady gazy ziemnego -- choćby łupkowego czy ropy naftowej)
    - coraz rygorystyczniejsze przepisy unijne dotyczące choćby
    polityki odpadowej, warunków pracy, kontroli jakości...
    - naprawcza medycyna przedłuża życie, zwielokrotniając liczbę
    ludzi chorych, obciążających państwową służbę zdrowia...
    (stentologia ;) zwana angioplastyką jest kosztowna, a stała
    się powszechna; sztuczne biodra itp. stawy bezrybne; astma
    zyskuje ;) popularność z uwagi na zanieczyszczenie środowiska...)
    - przyrost naturalny nie jest już zerowy (przez ~ćwierć wieku
    był aż zerowy) lecz coraz ujemniejszy...
    - Wielka Brytania tęskni za Polakami, głównie młodymi, silnymi,
    pracowitymi, którym ojczyzna oferuje głównie miłość, której
    nie można wymienić na chleb czy mieszkanie po sensownym kursie...

    Jeśli na horyMzoncie pojawi się ktoś, o kim można będzie powiedzieć,
    że nie jest zły do przesady, PiS może rozpaść się z trzaskiem, po
    sobie zostawiając wrażenia typu:
    - budowniczowie bezprawia
    - aroganci
    - fiskalni ucis_kacze
    - demonterzy gospodarki, grający na zwłokę
    - pazerni jak AGlapiński i jego dwórki...

    Problem w tym, że na tymże horyMzoncie nie widać... ;)
    [nie widać, bo Polacy nie zasługują na rządy porządnych
    ludzi, lecz na Boże kary?...]

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 6. Data: 2021-09-21 13:57:08
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 21 Sep 2021 12:35:51 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Czym obecna RP różni się od PRLi?

    Bezsprzecznie kadrami. Waldek Świrgoń był przedmiotem kpin, a przy Suskim
    to przecie orzeł intelektu, który szybował na poziomie niedostępnym dla
    Sasina, Obatela i innych tuzów obecnej władzy ludowej.

    PZPR miała w odwodzie Armię Czerwoną; ciekawe na kogo liczy PiS, bo wątpię,
    żeby Orban zechciał przysłać posiłki, kiedy nie będzie już kogo
    opodatkować, żeby przekupić suterena.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 7. Data: 2021-09-21 15:39:21
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 21 wrz 2021 o 13:57, Olin pisze:

    > PZPR miała w odwodzie Armię Czerwoną;

    Boże! Jakże moje pokolenie pragnęło kopnięcia w dupsko tej armii...
    KMazowiecki ostrzegał -- koniec PRLi i wygnanie ruskich wojsk nie
    zamieni PRLi w raj, ale kto go słuchał?! Na pewno nie ja!!! LWałęsa
    z satysfakcją potrząsał ręce ruskim dygnitarzom, mówiąc im coś na
    kształt: obiecałem wam, że was stąd wykopię wprost na Syberię,
    i wykopałem, byście nie mogli ,,zasiadać do stołów obrad''...

    > ciekawe na kogo liczy PiS,

    PiS liczy na pieniądze, które gromadzi coraz szybciej i coraz
    bezczelniej!

    > bo wątpię, żeby Orban zechciał przysłać posiłki, kiedy nie
    > będzie już kogo opodatkować, żeby przekupić suterena.

    W trzydziestych latach XX wieku mogliśmy z Niemcami pobić Moskala.
    Takoż w II połowie XVII wieku -- RON mogła pobić Moskala wespół ze
    Szwedem, krewnym króla tejże RON...

    Ręce opadają przy oglądaniu histErycznych filmów ukazujących
    III Rzeszę Hitlera... Ale Hitler nie od poczęcia był durnowaty
    i zły do przesady... Gdy wywalał niemieckich żydów polskiego
    pochodzenia, ojczyzna mogła przygarnąć -- najpierw niemieckich
    żydów wraz z ich dobytkiem, później swe wschodnie kresy... Albo
    i zachodnie -- po Łabę... ;) Od Borodino po Łabę, od Adriatyku
    po Finlandię...

    Zamiast tego żydzi (jak obecnie muzułmanie) koczowali na granicy,
    w Niemczech doszło do Kryształowej nocy, nienawiść zbierała żniwa,
    rosły nowe ;) sojusze...

    Raz za razem jakiś: Fin, Polak czy Białorusin bądź Ukrainiec;
    chrześcijanin, muzułmanin, buddysta czy żyd; Francuz czy Niemiec
    bądź Brytyjczyk; przemysłowiec czy parias, poeta czy nauczyciel...
    Raz za razem ktoś zakochuje się w Rosji moskiewskich carów -- bez
    wzajemności...

    https://www.youtube.com/watch?v=Pd69GqxEsdY

    Raz za razem Moskwa ukazuje swą twarz -- Długorękiego kniazia...

    drogą białą jak obłęd, w śnieg jak w łajno mamuta

    -=-

    Polacy chyba wierzą w NATO...
    Węgry, Czechosłowacja, wielokrotnie PRL...
    Korea, Wietnam...
    Afgański Sojusz Północny...
    Donbas i Krym...

    Rosjanie mówią wprost o bezwartościowych gwarancjach
    bezpieczeństwa ferowanych przez USA i NATO...

    Tu i ówdzie [po co mam iść do pierdla? -- pisząc prawdę wprost] słychać
    o tym, że pewne osoby ;) w Polsce szukają współpracowników w Pekinie...
    BTW -- Chińczycy mają rozstaw ,,naszych'' szyn a Afganistan ma jedynie
    nadzieję ;) na kolejowe tory... Tuż za Afganistanem, w naszym kierunku
    też jest ,,nasz'' rozstaw, ale w innych kierunkach od Afganistanu są
    jeszcze dwa inne, różne rozstawy...

    Czasami zapominamy, że obok ;) Moskwy i państw Zachodu są jeszcze
    Chiny -- zbrojące się, bogate państwo biednych ludzi...

    Wg mnie wysoce prawdopodobne jest nie germanizowanie czy rusyfikowanie
    Polaków (osamotnionych i osłabionych łajdactwem przywódców), lecz
    upodobnianie Polaków do Chińczyków...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 8. Data: 2021-09-21 16:45:23
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 21 wrz 2021 o 03:52, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/adam-glapi
    nski-i-dzialka-przez-zasiedzenie-nie-zaplacil-nic-za
    -atrakcyjny-teren/g53gprk

    > Teraz słychać, że niektórzy będą wisieć...

    Być może będą budzili [z zimowego snu?] zawiść
    lub nie będą niezawiśli...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 9. Data: 2021-09-21 18:02:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Sep 2021 13:30:24 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    nski-i-dzialka-przez-zasiedzenie-nie-zaplacil-nic-za
    -atrakcyjny-teren/g53gprk

    > Sytuacja coraz trudniejsza...
    > - manewry wojskowe wspólne z krajami okołomoskiewskimi
    > - energetyczne problemy Turowa

    no wlasnie - my tu gadu gadu, a tam KE bierze pol mln euro dziennie.
    A Mateusz zapewnial, ze wszystko dogadal :-)

    > Nie można ich sprzedać?

    A kto kupi w nieunijnym kraju?
    Ktos kupi, ale za pol ceny ...

    > Działki (nieruchomości w ogóle) są lepszym zabezpieczeniem od gotówki
    > podczas hiperinflacji, do której świadomie prowadzi AGlapiński...

    Ale to dla naszego dobra :-)

    J.

  • 10. Data: 2021-09-22 00:49:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 1cdg6ywx8y7wy.1c3vuughgw6dk$....@4...net

    > no wlasnie - my tu gadu gadu, a tam KE bierze pol mln euro dziennie.
    > A Mateusz zapewnial, ze wszystko dogadal :-)

    Pół miliona dziennie bierze, ale w zamian ;)
    nie dała pokowidowego funduszu...

    Widocznie stać Mateusza na takie coś...
    Raptem piątak rocznie... Euro na łeb...
    182.5 miliona rocznie -- co to jest wobec miliardów funduszu...

    > A kto kupi w nieunijnym kraju?
    > Ktos kupi, ale za pol ceny ...

    Dostał za freeko -- może sprzedać tanio bez strat...

    > Ale to dla naszego dobra :-)

    https://wiadomosci.wp.pl/stowarzyszenie-meza-beaty-s
    zydlo-milionowe-dotacje-straty-na-koniec-roku-668523
    7254957568a

    Uczciwą pracą ludzie się bogacą...

    Ileż razy Wam pisałem, że szkoła (zwłaszcza wyższa)
    w RP to kura znosząca jaja złote i platy_nowe...

    --