  • 21. Data: 2002-11-05 21:58:42
    Temat: Re: MULTIBANK - reakcja oddziału na Królewskiej :)
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Wlasnie dlaczego ? Oplata 15zl/mc, prawie wszystko platne, %% podobne. Czy
    > dlatego, ze wyplaty z bankomatow VISA GOLD sa za free ? Bo jesli tak to
    > kiepski interes: 15zl + 250zl VG/rok. Jak dla mnie troche drogo. To juz
    wole
    > aqua + e-pakiet lub lepiej aqua + inteligo ;-P

    Huh - jakos wyjatkowe zainteresowanie moim skromnym osadem co do wyboru sie
    zrobilo ;) (nawet na priva ;)

    Pisalem oczywiscie z pozycji "chciejestwa".

    Kilka zdan dotyczace mojego osadu co do tych dwoch kont (z wtraceniami).
    BRE ma bardzo silna pozycje w provate bankingu. Nie grozna mu konkurencja
    innych wielkich bankow, czy takich tuzow jak SG, ktore te banki w Polsce
    jakos tak sobie radza.

    Jesli przegladaliscie przerozne dokumenty - latwo zauwazyc, ze jedna ze
    strategii duzego BRE jest przeniesienie czesci - tych mniej dochodowych
    VIPow do Multibanku, a zostawienie tylko tych baaardz wyjatkowych. Nie wiem
    jak to sie to ma w rzeczywistosci - ale taki byl plan.

    I oferta produkotwa w Multibanku - musi szokowac (o kontach dla mlodziezy
    pewnie slyszeliscie juz? :). Dodajac do tego bardzo rozwiniete kanaly
    elektroniczne - jak dla mnie jest to jedna z najlepszych obecnie ofert na
    rynku.

    No ale dochodzimy do tych kont VIPowskich. Jest niby serwis tylko dla
    Akwarystow - no wlasnie - ale czy poza nim (prywatnie mowiac - na razie za
    duzo mieska to tam nie ma niestety) czyms to konto rozni sie od takiego
    zwyklego? Ano - raczej nie - negocjowalne lokaty czy nizsze oprocentowanie
    kredytow i szybsza decyzja - nie robi na nikim zadnego wrazenia - to oferuje
    _kazdy bank_ posiadajacy konta dla VIPow. Czyli nowum jest tutaj kanal
    internetowy. Nie mamy przypisanego swojego opiekuna - czyli raczej wychodzi
    personal banking nizli private banking.
    Zobaczymy co zaoferuja pozniej - no ale - nie bedzie to nigdy poziom duzego
    BRE (z xdefinicji), ale w tej chwili jest to zwykle konto + kilka dodatkow.

    No a Fortis... Fortis to Fortis (jak to sie mowi ;). Podstawowa roznica to
    ta- ze mamy opiekuna. Widzialem pare razy jak tam pracuja i jak traktuja
    takich klientow - jednak smiem watpic, czy bez osobnego pracownika w
    Multibanku bedzie mozliwe osiagniecie podobnego poziomu obslugi.
    Pl@neta - moze szczytem techniki nie jest ;) ale jak juz kiedys pisalem -
    pracuja nad nowa wersja systemu, poza tym - a od czego ten doradca.

    No i rzecz podstawowa - jesli juz nas stac na bycie klientem Aquariusa czy
    Fortis Gold - coz znacza takie w sumie drobne oplaty?

    Nalezy takze przyjrzec sie tworzonemu wizerunkowi bankow. A przeciez jakze
    sie one roznia. Multi - mlody, dynamiczny, bogaty, nowoczesny, nazwijmy go
    "japiszon"

    Fortis - powaga, elegancja, elita.

    Jednym slowem - w moim odczuciu Fortisowi blizej obslugi duzego BRE, a
    Multibank - jednak to _bardzo wysoki poziom ogolny_ + kilka dodatkow (a na
    razie niezbyt imponujacych).

    Moim zdaniem Multi prezentuje nowy typ kont dla VIPow - i dobrze -
    zauwazcie, ze Pekao SA tez poglebilo segmentacje tego typu klientow. Wlasnie
    dlatego, ze na rynku pojawil sie "nowy" rzut krezusow. Nie mozna ich jeszcze
    zaliczyc do tych ustabilizowanych z pozycja, a trzeba jakos ich
    zagospodarowac. A bycie razem z tymi "zgredami" wplywa ujemnie na
    posrtzeganie calej uslugi private bankingu.

    BRE - jak dla mnie wymyslil cos super - jednak dalej w moim odczuciu -
    wolalbym byc w Fortisie nizli Multi. (no nie kazcie mi wybiegac dalej - bo w
    sumie wyobraznie to ja mam duza ;)))

  • 22. Data: 2002-11-07 12:25:10
    Temat: Fortis c/a Multi ;-))
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    napisał

> [...]
    wiem
    > jak to sie to ma w rzeczywistosci - ale taki byl plan.

    Mysle, ze to jest_nierealne, bez utraty tych klientow !!! Chyba ze zrobia
    cos na wzor CitiGold -wszystko za free np. na podstawie kryterium
    depozytowego 200k zl- jakis AquaGold (czy Platninum ;-P) wtedy taka oferta w
    polaczeniu z kanalami zdolnymi multi byla by baaaaaardzo ciekawa ;-)) A co
    bardziej wymagajacy klienci mieli by jeszcze doradcow z duzego BRE, ale nie
    uslug bankowych, tylko raczej inwestycyjnych.

> [...]
    > pewnie slyszeliscie juz? :). Dodajac do tego bardzo rozwiniete kanaly
    > elektroniczne - jak dla mnie jest to jedna z najlepszych obecnie ofert na

    ;-)))

    > No ale dochodzimy do tych kont VIPowskich. Jest niby serwis tylko dla
    > Akwarystow - no wlasnie - ale czy poza nim (prywatnie mowiac - na razie za
    > duzo mieska to tam nie ma niestety)

    Fakt, ten serwis jest IMO do bani ;((

> [...]
    oferuje
    > _kazdy bank_ posiadajacy konta dla VIPow.

    Tu sie nie zgodze. Sama oferta multi (jak pisales wyzej) IMO tez jest
    atrakcyjna, a aqua jest _szczegolnie_ atrakcyjna w polaczeniu z jakims
    kredytem np. z duuuza linia (bez limitu), hipotecznym, KK itd. Bez tego
    faktycznie, nie ma nic takiego 'co powala na kolana' ;-)

    > Czyli nowum jest tutaj kanal
    > internetowy. Nie mamy przypisanego swojego opiekuna - czyli raczej
    wychodzi
    > personal banking nizli private banking.

    Niektorym to odpowiada (mnie), bo jak wiemy (bez obrazy opiekunowie), w czym
    moze Ci pomoc taki opiekun (jak np. w pekao, czy nawet w citigold) ??? Czym
    on sie rozni od innego pracownika banku ??? Tak naprawde jest (brzydko
    mowiac) tylko interfacem do czynnosci bankowych ;-)

    > Zobaczymy co zaoferuja pozniej - no ale - nie bedzie to nigdy poziom
    duzego
    > BRE (z definicji), ale w tej chwili jest to zwykle konto + kilka dodatkow.

    ... jak prawie w kazdym banku oferta dla vipow ;-))
    Porownywanie private bankingu BRE do multi aqua, to faktycznie jakies
    nieporozumienie.
    Ponadto zgadzam sie w pelni + pierwsza odp.

> [...]
    > Pl@neta - moze szczytem techniki nie jest ;) ale jak juz kiedys pisalem -
    > pracuja nad nowa wersja systemu, poza tym - a od czego ten doradca.

    Obsluga w fortisie faktycznie jest dobra, ale sama oferta banku jest taka
    sobie ;>
    IMO Ci wyznaczeni pracownicy radza sobie calkiem dobrze.

    > No i rzecz podstawowa - jesli juz nas stac na bycie klientem Aquariusa czy
    > Fortis Gold - coz znacza takie w sumie drobne oplaty?

    No nie takie drobne.... ale fakt mozna miec oba konta ;-))) nie chodzi w
    koncu o dodatkowe 12zl ;-P
    Nie zmienia to jednak _faktu_, iz sa to konta dla malutkich vipow ;-)))

    > Nalezy takze przyjrzec sie tworzonemu wizerunkowi bankow. A przeciez jakze
    > sie one roznia. Multi - mlody, dynamiczny, bogaty, nowoczesny, nazwijmy go
    > "japiszon"

    Zobaczymy co wymysli tworca Lukasa, bo jak wiemy chce tworzyc _internetowy_
    bank dla zamoznych klientow ;-))

> [...]

    > Jednym slowem - w moim odczuciu Fortisowi blizej obslugi duzego BRE, a
    > Multibank - jednak to _bardzo wysoki poziom ogolny_ + kilka dodatkow (a na

    Ale chyba sie zgodzisz, ze pakiet zloty fortisa, bez VG, to nie jest nic
    specjalnego ? ;-)))
    Mysle, ze multi wciaz szuka swojego pomyslu na konta vipowskie, a na razie
    poszlo w kierunku E-vip pekao (pewnie celowo ;-) ), byc moze wprowadzi
    dodatkowe konto, ktore bedzie zamiast 12zl kosztowac ok. 35zl (jak fortis) i
    wtedy bedzie opiekun...

    > BRE - jak dla mnie wymyslil cos super - jednak dalej w moim odczuciu -
    > wolalbym byc w Fortisie nizli Multi. (no nie kazcie mi wybiegac dalej - bo
    > sumie wyobraznie to ja mam duza ;)))

    Zawiodles mnie ;-) -nie lepiej od razu do duzego BRE ? ;-))

    Ufffffffff,
    pzd
    Witek

  • 23. Data: 2002-11-07 12:38:52
    Temat: Re: Fortis c/a Multi ;-))
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Zawiodles mnie ;-) -nie lepiej od razu do duzego BRE ? ;-))

    No badz domyslny! :) Oczywiscie, ze tak ;)

    BTW co do pracownikow - nie do konca tak jest jak piszesz - czytalem w
    jakiejs gazecie o Private Bankingu bre - i opowiadal co tam sie dzieje ;) Na
    zasadzie kwiatki na imineiny zony, sprawdzic gdzie mozna syna wyslac na
    studia + dac adres i takie tam :)

    O wolnych miejscach parkingowych itp to juz nie wspomne :)

    hmm - nie wie ktos, gdzie moglbym ukrasc pierwszy milion bezpiecznie? :)

  • 24. Data: 2002-11-07 12:46:00
    Od: s...@o...pl

> [...]
    >
    > O wolnych miejscach parkingowych itp to juz nie wspomne :)
    >
    > hmm - nie wie ktos, gdzie moglbym ukrasc pierwszy milion bezpiecznie? :)

    Tylko żeby ci chłopaki z BRE póxniej nie zabrali tego twojego miliona (też
    bezpiecznie) :))))))

  • 25. Data: 2002-11-07 12:56:55
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Tylko żeby ci chłopaki z BRE póxniej nie zabrali tego twojego miliona (też
    > bezpiecznie) :))))))

    No niestety chyba nie sprawdze :)
    ale gdyby ktos wiedzial cos o tym milionie ;)

  • 26. Data: 2002-11-07 13:06:20
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński"

    > No badz domyslny! :) Oczywiscie, ze tak ;)

    To rozumiem ;-)))

> [...]
    Na
    > zasadzie kwiatki na imineiny zony, sprawdzic gdzie mozna syna wyslac na

    Wiem, tez to czytalem, faktycznie obsluga robi wrazenie ;-) Poza tym znam
    osobe, ktora wlasnie jest ich klientem ;-)
    Mnie chodzilo o tych (pseudo) 'opiekunow' np. z pekao itd.

  • 27. Data: 2002-11-07 13:18:59
    Od: s...@o...pl

    > No niestety chyba nie sprawdze :)
    > ale gdyby ktos wiedzial cos o tym milionie ;)

    hmmm... kto wie kto wie

  • 28. Data: 2002-11-07 22:52:29
    Temat: Personal banking
    Od: "janko" <m325@o2._NO_SPAM_.pl>

    [...]
    > BRE - jak dla mnie wymyslil cos super - jednak dalej w moim odczuciu -
    > wolalbym byc w Fortisie nizli Multi. (no nie kazcie mi wybiegac dalej - bo
    > sumie wyobraznie to ja mam duza ;)))

    No dobrze, jak już przedyskutowaliśmy BRE i Fortisa (oraz naskórkowo Citi i
    Pekao) to może warto pociągnąć ten temat (personal banking)?

    ING oferuje Konto VIP z dedykowanym opiekunem.
    Co sądzicie o ich ofercie?

    A co z innymi ofertami konkutencyjnymi wobec Fortisa/Pekao/Multi/ING?

    Jestem tematem o tyle zainteresowany, że mam dość takiego modelu obsługi, że
    pracownik banku nie czuje się zobowiązany (nie leży to w zakresie jego
    obowiązków i/lub nie jest umocowany) do pilotowania sprawy od początku do
    końca.

  • 29. Data: 2002-11-08 00:37:54
    Temat: Re: Personal banking
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > pracownik banku nie czuje się zobowiązany (nie leży to w zakresie jego
    > obowiązków i/lub nie jest umocowany) do pilotowania sprawy od początku do

    No to jest wlasnie chyba nowa usluga na naszym rynku :) Cos posredniego
    pomiedzy zwyklym rynkiem masowym a profesjonalnym private bankingiem.
    Pamietajmy, ze pbb jest dosc specyficzna i niereprezentatywna grupa. Dla
    wielu osob przeskok z masowki do takiego personal banking - to lizniecie
    swiata luksusu i szczyt marzen (bo o lepszym traktowaniu pewnie nie wiedza).
    A dla banku - same korzysci - pracownik jest troche lepiej przygotowany, ale
    nie musi juz byc omnibusem itp., itd.

  • 30. Data: 2002-11-08 18:55:28
    Od: "janko" <m325@o2._NO_SPAM_.pl>

> [...]
    wiedza).
    > A dla banku - same korzysci - pracownik jest troche lepiej przygotowany,

    No właśnie nowa usługa - dlatego chyba warto o niej podyskutować zwłaszcza
    na tym forum :-)
    Zaś to czy pbb jest (już) reprezentatywną grupą to się okaże :-)
    W końcu na usługi personal bankingu jest popyt więc jest teraz tylko
    pytanie, gdzie ci klienci mogliby wymieniać poglądy - może tutaj?