    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: MBank - sens trzymania lokat antypodatkowych
    Date: Wed, 01 Jun 2005 13:22:30 -0500

    wp.pl wrote:
> [...]
    > i nie wiem czy jest je dalej sens trzymać. Bank oferuje za nie
    > oprocentowanie tylko 3,5%, co w porównaniu z innymi lokatami tego banku jest
    > znacznie niższe. Porównujac to z oprocentowaniem rachunku a wista eMAX
    > plus- 5% wychodzi na to, ze jestem robiony w balona - zyskuje mniej niz
    > gdyby przyszlo mi placić podatek od odsetek. Taka polityka banku jest bardzo
    > krzywdzaca dla ludzi, ktorzy powierzyli im na wilele lat pieniądze.
    > Zastanawiam się co bedzie dalej za kilka lat, może róznica w oprocentowaniu
    > bedzie jeszcze wieksza, wszystko zalezy od tego jakie beda stopy procentowe

    Na samymn początku było wiadomo, że na hasło Belka bank złapie mnóstwo
    chętnych, po czym obniży oprocentowanie. To mi ewidentnie przypomina
    nagonkę na dzikiego zwierza. Postraszyć, zapędzieć, a na końcu ustrzelić.

    > Zerwałem z ciekawości jedną z lokat 10 letnich na tysiąc złotych i potrącili
    > od niej 32,60 podatku. Co sadzicie czy warto jest zerwać i te pozostałe
    > lokaty, czy dać dalej oszukiwać sie temu bankowi? Czy ma ktos z was jeszcze
    > te lokaty?

    policz.
    Policz ile odstaniesz po upływie okresu 10 letniego, a ile gdybyś teraz
    zerwał lokate i przeniósł ja gdzie indziej na wyższy procent płacąc belkowe.
    bez liczenia mogę powiedzieć, że prawidłowa odpowiedź to b).