    From: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lutowe zwierciadło listy p.p.b.
    Date: 05 Mar 2002 22:18:43 +0100
    Sender: m...@p...odkryta.local

    Marian Otremba <m...@z...polsl.gliwice.pl> writes:

    > Postanowiłem więc zrobić formalną analizę waszych listów nadesłanych
    > w lutym 2002 roku.Z swojego serwera, który trzyma wszystkie listy z
    > ostatnich 30 dni, ściągnałem wszystkie listy od 1-02-2002 00:00:00
    > do 28:02-2002 23:59:59.

    Prawdziwie fascynująca byłaby podobna analiza 'wszechczasów'! Dane są
    dostępne na news-archive.icm.edu.pl (i nie są to gigabajty, pbb
    dopiero w ciągu ostatniego roku stała się tak koszmarnie popularna).
    Mnie prawdziwie fascynuje pytanie, czy zwycięzcą byłby pjo czy też
    ktoś z ostatnich aktywistów...

    > Produkcja listów pomiędzy 3 i 6 rano wyraźnie zamiera.

    Chyba ustawię rpost-a na 4 rano. Zwłaszcza w pracy ;-)

    > O czym piszecie. No tego to ja się nie podejmuję z analizowac. Mogę
    > co najwyżej obliczyć o jakich bankach piszecie najczęściej. Ocena
    > nie będzie zbyt precyzyjna gdyż dla niektórych banków stosujecie
    > rózne pieszczotliwe nazwy. Poniżej zestawiono liczbę listów, w
    > których nazwa banku(skrót) pojawił sie w nagłówku listu(in subject)
    > oraz wszystkie pojawienia sie nazwy banku całym liście (all).
    > Jeżeli, ktoś tak bardzo polubił swój bank, że powtarzał go w liście
    > kilkakrotnie kilka razy, to nazwa to została tyle razy policzona ile
    > razy jest ona w liście wymieniona.

    Kiedyś (pod wpływem informacji, że ludzie z mbanku robią statystyki
    'ile pozytywnych, ile obojętnych, ile negatywnych') o mało nie
    zapanował obyczaj opatrywania postu adnotacją typu
    [post pozytywny]
    lub
    [post negatywny] (lub [post zdecydowanie negatywny])

    Niestety się nie do końca przyjęło a szkoda, jakże by ułatwiło...

    > in subject all
> [...]

    Mnie głównie zaskakuje nikły odzew na fuzję BPH z PBK. Ale to chyba
    dlatego że prawie wszyscy internauci już dawno z tych banków w panice
    uciekli...

    > No to sprawa jest jasna. Ta lista jest o e-bankach. Gdyby ich nie
    > było to koniecznie należałoby je wymyślec, gdyż nie byłoby o czym
    > pisać.

    Spojrzyj 2-3 lata temu. e-banków nie było a ... grupa owszem, żyła
    (acz nie tak bardzo jak teraz).

    > PS. Dlaczego tak wielu (prawie wszyscy) z was pisze pod pseudominami.

    Bo dobre obyczaje widać zanikły - a może też po prostu średni wiek
    uczestników się obniżył. Kiedyś jednak dominował styl pełnego
    przedstawiania się.

    --
    ( Marcin Kasperski | Communication takes place between people, documents )
    ( http://www.mk.w.pl | are secondary. (Booch) )