  • 1. Data: 2002-11-08 12:54:38
    Temat: LukasBank - Lokaty Stabilne
    Od: s...@p...onet.pl

    Od 8 listopada do oferty LUKAS Banku zostały wprowadzone nowe lokaty terminowe
    STABILNE o atrakcyjnym, stałym oprocentowaniu. Gwarantujemy Ci bezpieczeństwo i
    stabilny zysk. Lokaty można zakładać na okres 180 dni oraz 1 roku. Minimalna
    kwota lokaty wynosi 200 zł.

    Lokaty terminowe STABILNE zakładane przez internet:

    * 180 dni, Stopa stała
    poniżej 10.000 PLN - 5,5%
    od 10.000 PLN - 5,7%

    * 1 rok , Stopa stała
    poniżej 10.000 PLN - 5,3%
    od 10.000 PLN - 5,5%

    (www.lukasbank.pl)

  • 2. Data: 2002-11-08 14:37:15
    Temat: Re: LukasBank - Lokaty Stabilne
    Od: p...@p...onet.pl

    > Lokaty terminowe STABILNE zakładane przez internet:
    >
    > * 180 dni, Stopa stała
    > poniżej 10.000 PLN - 5,5%
    > od 10.000 PLN - 5,7%
    >
    > * 1 rok , Stopa stała
    > poniżej 10.000 PLN - 5,3%
    > od 10.000 PLN - 5,5%

    %%% w miarę korzystne w porównaniu z konkurencją, chociaż ?

    DS.

  • 3. Data: 2002-11-08 16:27:28
    Od: m...@p...onet.pl

    A ja jeszcze dodam, że oprócz procentów Lukas dodaje porcelanowy serwis do kawy.
    Każda lokata stabilna powyżej 5 tys. zł, to jedna filiżanka, a jak jeszcze kogoś
    zachęcimy, to dostajemy jeszcze dzbanuszek i cukierniczkę.

  • 4. Data: 2002-11-08 17:48:19
    Od: oVo <o...@n...poczta.onet.pl>

    On 8 Nov 2002 17:27:28 +0100, m...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >Każda lokata stabilna powyżej 5 tys. zł, to jedna filiżanka, a jak jeszcze kogoś
    >zachęcimy, to dostajemy jeszcze dzbanuszek i cukierniczkę.

    Jaka jedna? Dwie filiżanki!

    Pozdrawiam

    oVo

  • 5. Data: 2002-11-09 06:44:07
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:6fa3.00000ca3.3dcbb40e@newsgate.onet.pl, Użytkownik wrote:
    > Od 8 listopada do oferty LUKAS Banku zostały wprowadzone nowe lokaty
    > terminowe STABILNE o atrakcyjnym, stałym oprocentowaniu. Gwarantujemy
    > Ci bezpieczeństwo i stabilny zysk.

    No cóż, Lukas uzupełnił tabelę lokat o stałym oprocentowaniu o dwa kolejne
    okresy, ale żeby zaraz nowa nazwa? ;)

    BTW, opłacalność Stabilnej 180 dni od 10kPLN praktycznie nie różni się od
    lokaty z dyskontem 180 dni.

    Natomiast uwaga, bo to można przy zafascynowaniu serwisem do kawy przeoczyć:
    od wczoraj obniżyli oprocentowania lokat o średnio 0,2 p.p.

    Są też zmiany chyba tutaj:
    "Dla lokat zakładanych poza internetem oprocentowanie jest niższe -0,3%"
    oraz tutaj:
    "Zerwanie lokaty przed upływem zadeklarowanego okresu powoduje naliczenie
    odsetek za faktyczny okres utrzymania lokaty według stopy procentowej
    1,00%."

    Choć głowy nie dam, ale wydaje mi się, że do niedawna było to
    odpowiednio -0,5% (mają na myśli punkty procentowe) oraz 2,5%.

  • 6. Data: 2002-11-10 01:07:34
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > BTW, opłacalność Stabilnej 180 dni od 10kPLN praktycznie nie różni się od
    > lokaty z dyskontem 180 dni.

    Rozni sie nieznacznie a mianowicie daje minimalnie mniejszy zysk...

    odsetki od lokaty zwyklej 10,000 zl 180 dni = 224,88 zl (5,8%)
    odsetki od lokaty dyskontowej 10,225 zl 180 dni = 229,93 zl (5,7%)

    > Choć głowy nie dam, ale wydaje mi się, że do niedawna było to
    > odpowiednio -0,5% (mają na myśli punkty procentowe) oraz 2,5%.

    Tak bylo.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 7. Data: 2002-11-10 02:28:50
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    m...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    kogo
    > zachęcimy, to dostajemy jeszcze dzbanuszek i cukierniczkę.

    A jak zachęcimy jeszcze kogoś to dostajemy dodaatkowo 1kG cukru :-)))

    Sark

  • 8. Data: 2002-11-10 06:49:01
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:aqkbjj$5gg$1@korweta.task.gda.pl, Wilczek wrote:

    > Rozni sie nieznacznie a mianowicie daje minimalnie mniejszy zysk...
    >
    > odsetki od lokaty zwyklej 10,000 zl 180 dni = 224,88 zl (5,8%)
    > odsetki od lokaty dyskontowej 10,225 zl 180 dni = 229,93 zl (5,7%)

    Troszkę naginasz z tym liczeniem, bo na sekundę pożyczasz 225 złotych ;)

  • 9. Data: 2002-11-10 09:47:48
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Troszkę naginasz z tym liczeniem, bo na sekundę pożyczasz 225 złotych ;)

    IMHO nie w tym lezy problem ;). Wydaje mi sie, ze oba oprocentowanie powinno
    sprowadzic sie do 'wspolnego mianownika' ;). Czyli nic wiecej jak nie brac
    pod uwage odsetek dyskontowych, a uznac ze lokata jest na nizsza kwote.
    Wyliczamy oprocentowanie dla takiej lokaty i juz mozemy porownac oba
    produkty. Wykorzystujac podane przyklady powinno to wygladac tak

    / lokata starndardowa
    oprocentowanie roczne = 5,8%
    oprocentowanie za okres odsetkowy [180 dni] = 5,8%/365*180 = 2,86%
    oprocentowanie za okres odsetkowy [180 dni][netto] = 2,86% * 80% = 2,29%

    zysk netto z lokaty = 10000PLN * 2,86% = 286PLN

    /lokata dyskontowa
    oprocentowanie roczne [dyskontowe] = 5,7%
    oprocentowanie za okres odsetkowy [180dni][dyskontowe] = 5,7%/365*180 =
    2,81%
    -> sprowadzenie oprocentowania do 'wspolnego mianownika'
    obliczamy kwote jaka dajemy bankowy do dyspozycji = 10000PLN-10000PLN*2,81%
    = 9719PLN
    obliczamy zaplacony podatek [od tego momentu juz bedziemy miec wartosci
    netto] = (10000 - 9719) * 2% = 56,20PLN
    obliczmy oprocentowanie [netto] za okres odsetkowy [180 dni] dla lokaty w
    wysokosci 9719PLN = 10000/(9719+56,20) - 1 = 2,30%
    -> w tym momencie mozemy juz porownac oba oprocentowania, mozemy rowniez
    wyliczyc zysk dla lokaty w takiej samej wysokosci jak lokata standardowa :)

    zysk netto dla lokaty w takiej wysokosci aby do dyspozycji banku pozostalo
    10000PLN = 10000PLN*2,30PLN = 230PLN

    Tak to mnie wiecej powinno wygladac. Mam nadzieje, ze niczego nie
    pomieszalem ;). Generalnie widac, ze roznica w oprocentowaniu jest
    marginalna. Zapytacie pewnie, czemu w takim razie bank oferuje taki produkt,
    skoro roznicy prawie nie ma? ;). Gdyby zadac takie pytanie analitykowi
    pewnie by mogl odpowiedziec, ze bankowi sie to oplaca. Np. dlatego ze
    podatek od odsetek wyplaconych z dyskontem pobiera odrazu i moze ta kwota
    obracac przez pewien czas [kilka tygodni] ;).

    Pozdrawiam
    Maciej

  • 10. Data: 2002-11-10 10:13:12
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:aqla10$7id$1@news.tpi.pl, MK wrote:

    > Tak to mnie wiecej powinno wygladac. Mam nadzieje, ze niczego nie
    > pomieszalem ;)
    IMHO troszkę ;)

> [...]
    > 2,29%
    >
    > zysk netto z lokaty = 10000PLN * 2,86% = 286PLN

    zysk netto z lokaty = 10000PLN * 2,29% = 229PLN

    > obliczamy zaplacony podatek [od tego momentu juz bedziemy miec
    > wartosci netto] = (10000 - 9719) * 2% = 56,20PLN

    (10000 - 9719) * 20% = 56,20PLN

    Właśnie wczoraj to napisałem :)

> [...]
    > Np. dlatego ze podatek od odsetek wyplaconych z dyskontem pobiera
    > odrazu i moze ta kwota obracac przez pewien czas [kilka tygodni] ;).

    Myślę, że bardziej istotne jest tutaj zróżnicowanie oferty - kto chce,
    dostaje normalną ofertę (i filiżanki!), a ktoś inny może dostać odsetki od
    razu. Przyciąga to więcej różnych klientów. Znaczy raczej ich pieniędzy, bo
    o to w sumie chodzi ;)