    From: "eipi" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Lukas - debile :((
    Date: 13 Apr 2004 18:37:03 +0200

    ... czyli ich procedury kredytowe. Ku przestrodze ew. innych zainteresowanych.
    Żeby sie nie powtarzac, poniżej kopia listu, który właśnie im wysłałem.
    Pozdrowienia dla grupy.

    (...) Od roku mam kartę kredytową Visa Classic Lukas Banku. Poprosiłem o limit
    niższy niż sugerował system, oczywiście co miesiąc spłacane było 100%
    zadłużenia. W międzyczesie, 10 mies. temu zmieniłem pracę. Od paru miesięcy
    pensja - powyżej 10 tys./ mies. - wpływa do Lukas Banku. Posiadam też w Lukas
    Banku lokaty.

    Obecnie zdecydowałem się wnioskować o kartę Master Card - głównie ze względu
    na dobre kursy walutowe i obsługę przez internet.
    Dziś przyniosłem wymagane zaświadczenie o dochodach i zatrudnieniu na czas
    nieokreślony. W oddziale spędziełem w kolejce prawie pół godziny. W efekcie
    dowiedziałem się, że karty nie dostanę... jeśli nie doniosę świadectwa pracy
    (jadąc w tym celu do innego miasta i czekając znów w oddziale). Być może okaże
    się, że czegoś jeszcze.

    W związku z tym byłoby wdzięczny za odpowiedź na następująpujące pytania:
    1. w jaki sposób od pozytywnego rozpatrzenia wniosku o kartę Visa mogła ulec
    pogorszeniu moja zdolność kredytowa?
    2. jaki wpływ na jej ocenę ma zaświadczenie o niegdysiejszym zatrudnieniu u
    jakiegoś pracodwacy (świadectwo pracy nie zawiera informacji o dochodach),
    które skądinąd dane te Bank już posiada (złożone przy wnioskowaniu karty Visa)
    3. czy Lukas Bank woli przyciągać i kredytować gołodupców z ulicy (oczywiście
    posiadających świadectwa pracy), niż podejść w rozsądnych sposób do dobrych,
    sprawdzonych klientów.

    Jednocześnie uprzejmie nadmieniam, że zamierzam wyciągnąć z sytuacji wnioski
    na zasadzie wzajemności i maksymalnie ograniczyć korzystanie z usług Lukas
    Banku. (...)