  • 1. Data: 2003-11-27 08:50:15
    Temat: Lokaty za granica
    Od: "MK" <m...@w...edu.pl>

    Witam,

    Macie moze jakies sugestie jesli chodzi o walutowe lokaty zagraniczne ? Nie
    chodzi oczywiscie o jakies niebotyczne sumy, tylko cos w stylu indywidualnej
    lokaty w wysokosci np. 100 000 zl. Chodzi o takie ulokowanie srodkow ktore
    zagwarantuje najnizsza stope ryzyka, oprocentowanie wkladu nie gra duzej
    roli.

    Z gory dzieki za wszelkie sugestie i podzielenie sie ew. doswiadczeniami

    MK

  • 2. Data: 2003-11-27 09:02:19
    Temat: Re: Lokaty za granica
    Od: "p@blo" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MK" <m...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > roli.
    >
    > Z gory dzieki za wszelkie sugestie i podzielenie sie ew. doswiadczeniami

    W zasadzie każdy z największych banków światowych, kraj pochodzenia nie ma
    większego znaczenia.
    A najbezpieczniej chyba to obligacje rządowe USA.

    p@blo

  • 3. Data: 2003-11-27 09:26:12
    Od: "MK" <m...@w...edu.pl>

    Użytkownik p@blo <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bq4ei6$jkm$...@n...onet.pl...

    > W zasadzie każdy z największych banków światowych, kraj pochodzenia nie ma
    > większego znaczenia.
    > A najbezpieczniej chyba to obligacje rządowe USA.

    Oczywiscie ze mozliwosci jest wiele, ale trzeba brac pod uwage ze wysokosc
    wkladu nie jest wysoka dlatego istotne jest aby byly to instrumenty
    umozliwiajace zalozenie lokaty lub konta bez specjalnych restrykcji jesli
    chodzi o minimalny wklad (tak jak np. w UBS, http://www.ubs.com,w gre
    wchodza sumy od okolo 300 000 zl wzwyz) . Poza tym gdyby mozliwe bylo
    otwarcie rachunku/lokaty np. metoda korepondecyjna i zarzadzanie przez
    internet.

    Przy okazji, orientujecie sie moze jak ma sie ta kwestia w przypadku
    polskich filii takich bankow jak np. Deutsche Bank? Tzn. hipotetycznie
    zakladamy lokate w EURO w DB, dochodzi do najgorszego scenariusza w stylu
    totalnego zalamania na polskim rynku finansowym, wyplaty z polskich bankow
    zostaja wstrzymane (pewnie sie tak nie zdarzy ;)-rozwazania czysto
    teoretyczne), co sie dzieje z wkladami w DB ? Dziala to jako zupelnie
    niezalezna jednostka i mimo zalamania mozna dysponowac srodkami (np.
    wyplacajac srodki w jednej z niemieckich filii) ?

    Z gory przepraszam za takie teoretyczne rozwazania o wysokim poziomie
    abstrakcji, ale mam nadzieje ze moze znajda sie osoby ktore beda mogly
    podzielic sie swoimi opiniami jak w praktyce wyglada przedstawiona sytuacja.

    MK

  • 4. Data: 2003-11-27 20:28:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@w...edu.pl> writes:

> [...]
    > zostaja wstrzymane (pewnie sie tak nie zdarzy ;)-rozwazania czysto
    > teoretyczne), co sie dzieje z wkladami w DB ?

    DB Polska to polski bank.

    > Dziala to jako zupelnie
    > niezalezna jednostka

    Wszystkie banki dzialaja (mniej-wiecej) jako niezalezne firmy.

    > i mimo zalamania mozna dysponowac srodkami (np.
    > wyplacajac srodki w jednej z niemieckich filii) ?

    Nie.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 5. Data: 2003-11-28 23:38:28
    Od: Wiedźma Ple-Ple <m...@p...onet.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > DB Polska to polski bank.

    Polski pod jakim względem: właścicielskim??? ;))

    --
    Tell me that I'm a sinner
    Lay me down again

  • 6. Data: 2003-11-29 23:14:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wiedźma Ple-Ple <m...@p...onet.pl> writes:

    > Polski pod jakim względem: właścicielskim??? ;))

    To przeciez nie ma nic do rzeczy. Wazne jest w jakim kraju firma jest
    zarejestrowana, a nie kto jest jej wlascicielem i jakich sam ma
    wlascicieli.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH