    From: "MK" <m...@w...edu.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lokaty za granica
    Date: Thu, 27 Nov 2003 10:26:12 +0100

    Użytkownik p@blo <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bq4ei6$jkm$...@n...onet.pl...

    > W zasadzie każdy z największych banków światowych, kraj pochodzenia nie ma
    > większego znaczenia.
    > A najbezpieczniej chyba to obligacje rządowe USA.

    Oczywiscie ze mozliwosci jest wiele, ale trzeba brac pod uwage ze wysokosc
    wkladu nie jest wysoka dlatego istotne jest aby byly to instrumenty
    umozliwiajace zalozenie lokaty lub konta bez specjalnych restrykcji jesli
    chodzi o minimalny wklad (tak jak np. w UBS, http://www.ubs.com,w gre
    wchodza sumy od okolo 300 000 zl wzwyz) . Poza tym gdyby mozliwe bylo
    otwarcie rachunku/lokaty np. metoda korepondecyjna i zarzadzanie przez
    internet.

    Przy okazji, orientujecie sie moze jak ma sie ta kwestia w przypadku
    polskich filii takich bankow jak np. Deutsche Bank? Tzn. hipotetycznie
    zakladamy lokate w EURO w DB, dochodzi do najgorszego scenariusza w stylu
    totalnego zalamania na polskim rynku finansowym, wyplaty z polskich bankow
    zostaja wstrzymane (pewnie sie tak nie zdarzy ;)-rozwazania czysto
    teoretyczne), co sie dzieje z wkladami w DB ? Dziala to jako zupelnie
    niezalezna jednostka i mimo zalamania mozna dysponowac srodkami (np.
    wyplacajac srodki w jednej z niemieckich filii) ?

    Z gory przepraszam za takie teoretyczne rozwazania o wysokim poziomie
    abstrakcji, ale mam nadzieje ze moze znajda sie osoby ktore beda mogly
    podzielic sie swoimi opiniami jak w praktyce wyglada przedstawiona sytuacja.

    MK