  • 1. Data: 2005-11-18 08:56:47
    Temat: LIBOR 6-mcy
    Od: "konraf" <k...@d...pl>

    Witam

    Jako, iz mam kredyt, ktorego oprocentowanie liczone jest w CHF o LIBOR 6-mcy
    mam pytanko: dlaczego tak mocno rośnie LIBOR? Zerknąłem sobie na serwis
    money.pl. W ciagu ostatnich 36 miesiecy wzrost był ogromny (z 0,3133 w
    listopadzie 2003 do ponad 1,1150 w listopadzie 2005). Oczywiscie to
    przekłada sie na oprocentowanie mojego kredytu, które obecnie w CHF wynosi
    ponad 5,6% :( (zaczynałem w 2003 r. od chyba 4,6%). Jak tak dalej pojdzie,
    to oprocentowanie w CHF bedzie takie samo jak w PLN, mimo, ze kurs CHF jest
    na niskim poziomie.

    Pozdrawiam

    Bartek

  • 2. Data: 2005-11-18 09:25:21
    Temat: Re: LIBOR 6-mcy
    Od: Yareck <j...@i...KILLSPAM.pl>

    konraf napisał(a):
    > Jako, iz mam kredyt, ktorego oprocentowanie liczone jest w CHF o LIBOR 6-mcy
    > mam pytanko: dlaczego tak mocno ro?nie LIBOR? Zerknšłem sobie na serwis

    A pod koniec 2007 ma być 2%.
    Powód jest chyba prosty, SNB podnosi stopy (widełki).
    http://www.ubs.com/1/e/ubs_ch/wealth_mgmt_ch/researc
    h/swiss.html

    ________
    Yareck

  • 3. Data: 2005-11-18 10:40:39
    Od: "konraf" <k...@d...pl>

    > A pod koniec 2007 ma być 2%.
    > Powód jest chyba prosty, SNB podnosi stopy (widełki).
    > http://www.ubs.com/1/e/ubs_ch/wealth_mgmt_ch/researc
    h/swiss.html

    Hmm, no to skoro obecnie banki potrafią zaoferowac kredyt w CHF, nawet przy
    wkładzie 0%, na około 3-4%, to jak mniemam schodzą ze swoich marż.
    Jasna....gdyby bral teraz kredyt na 3% to bym przy mojej kwocie kredytu
    płacił nie prawie 600 zł na m-c ale pewnie ze 400 zł. No nic, trzeba cos z
    tym zrobić.

    Pozdrawiam

    Bartek

  • 4. Data: 2005-11-18 10:53:08
    Od: "tomaroc" <t...@p...fm>

    Użytkownik "konraf" wrote

    > Hmm, no to skoro obecnie banki potrafią zaoferowac kredyt w CHF, nawet
    > przy
    > wkładzie 0%, na około 3-4%, to jak mniemam schodzą ze swoich marż.

    jasne, lepiej dac wiecej kredytow z mniejsza marża niz odwrotnie - tym
    bardziej ze mamy od jakiegos czasu prawdziwy boom kredytowy :) A ze na
    oprocentowanie kredytu sklada sie LIBOR + stala marza banku to wszelkie
    ryzyko ponosi kredytobiorca.

    Moim zdaniem dla banku 0.7-1% prowizji od kredytu walutowego 200 tys (pln)
    to niezly zysk (uwzgledniajac prowizje, ubezpieczenia, roznice walutowe...
    czasem prowadzenie rach. przez 20-30 lat.. itp.. itd)

    _
    tom.

  • 5. Data: 2005-11-18 13:16:52
    Od: "Zbyszek" <z...@n...spam>

    > bardziej ze mamy od jakiegos czasu prawdziwy boom kredytowy :) A ze na

    upatrywałbym w tym możliwa przyczyne popsucia CHF, no ale nie jestem
    fachowcem od MM.

    A pierwszy autor niech się cieszy, że w innej walucie nie siedzi.

  • 6. Data: 2005-11-18 13:53:30
    Od: "tomaroc" <t...@p...fm>

    Użytkownik "Zbyszek" wrote:

    > upatrywałbym w tym możliwa przyczyne popsucia CHF, no ale nie jestem
    > fachowcem od MM.

    CHF "popsulo" sie od roku.. na rok, moze dwa (?) a kredyt bierze sie na lat
    20 a coraz czesciej 30. A tak wogole to przeciez kredyt powinno sie brac gdy
    waluta stoi drogo a spłacac gdy jej kurs spada. Obawiam sie wiec ze za
    niedlugo CHF przestanie spadac - oby nie pokrylo sie to z wzrostem LIBOR o
    ktorym wlasnie ktos tu pisal.

    Banki bardzo chetnie kredyty teraz daja.. jeszcze 2 lata temu odprawiali
    mnie z kwitkiem a teraz mialem pełen wybor - choc moja zdolnosc kredytowa
    jest na tym samym poziomie. Co tylko potwierdza fakt ze banki widza zysk w
    ilosci udzielonych kredytow niz w wysokosc marzy...
    _
    pozdro
    tom.