  • 1. Data: 2003-04-10 11:18:57
    Temat: LG kursy walut - manipulacja??!!
    Od: w...@o...pl

    Poniewaz splacam kredyt w USD zaciagniety w LG interesuje sie na biezaco kurem
    tej waluty, a zwlaszcza w dniu splaty raty tj. 10 kazdego miesiaca. Zagladam na
    dzisiejszy kurs i co widze - nagla zwyzka kursu USD o kilka procent:
    http://www.lgpetro.com.pl/kursy2/historia.php?kod=US
    D&typ=t

    Zajrzalem na inne serwisy walutowe i nigdzie nie zaobserwowalem takiego skoku
    wiec zastanawiam sie czym to jest spowodowane?

  • 2. Data: 2003-04-10 11:21:53
    Temat: Re: LG kursy walut - manipulacja??!!
    Od: s...@o...pl

> [...]
    >
    > Zajrzalem na inne serwisy walutowe i nigdzie nie zaobserwowalem takiego skoku
    > wiec zastanawiam sie czym to jest spowodowane?

    W każdym banku Departament Skarbu na dzień ściągania odsetek od kredytów
    fipotecznych denominowanych w walutach albo kart podciaga kursy celem
    dodatkowego zarobku (w roznych bankach różne daty). Czyste złodziejstwo - ale
    nic na to nie poradzisz. Powiedzą że zabezpieczali swoje pozycje albo inne
    podobne bzdury.

  • 3. Data: 2003-04-10 11:35:47
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > Czyste złodziejstwo - ale nic na to nie poradzisz. Powiedzą że
    > zabezpieczali swoje pozycje albo inne podobne bzdury.

    dlaczego maja cos mowic i sie tlumaczyc ? Czy jakis bank ma ograniczenia w
    ustalaniu kursow walut ? Daje male oprocentowanie to musi zarobic pozniej na
    kursach. Tak jak "bezplatna" VE Fortisa - jak nie zarobia na prowizji z
    bankomatu to zarobia na kursach. Dla banku liczy sie zysk...

    D.

  • 4. Data: 2003-04-10 12:08:30
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    a tak apropos wzorem klientow amerykanskich moze nalezaloby podac banki
    polskie do sadu za takie praktyki ?

    Wg Expandera:
    800 mln dolarów będą musiały zwrócić swoim amerykańskim klientom dwie
    największe organizacje kartowe - Visa i Europay. Kalifornijski sąd uznał, że
    nie informowały użytkowników kart prawidłowo o kursach walut po jakich
    przeliczane są transakcje zagraniczne.
    Chodzi o dodatkowe prowizje sięgające 1-2 proc. transakcji,
    pobierane przez organizacje. Banki wydające karty często nie informowały o
    tych prowizjach swoich klientów. Nie dość więc, że klienci tracili w wyniku
    przeliczania transakcji po niekorzystnych kursach walut ustalonych przez
    organizacje, musieli jeszcze ponieść dodatkowy koszt w postaci ukrytej
    prowizji.
    W przypadku organizacji Visa prowizja ta nosi nazwę optional
    issuer fee. Z testów przeprowadzonych przez uczestników internetowych grup
    dyskusyjnych wynika, że stosują ją także niektóre polskie banki. W ten
    sposób rekompensują sobie np. brak prowizji za wypłatę z zagranicznych
    bankomatów.

  • 5. Data: 2003-04-10 12:14:21
    Od: s...@o...pl

> [...]
    > dyskusyjnych wynika, że stosują ją także niektóre polskie banki. W ten
    > sposób rekompensują sobie np. brak prowizji za wypłatę z zagranicznych

    np. Fortis :)

  • 6. Data: 2003-04-10 23:54:14
    Od: "Nnnn" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    skoku
    > wiec zastanawiam sie czym to jest spowodowane?

    PKO BP robi tak notorycznie każdego 1-szego każdego kolejnego miesiąca
    (termin spłat kredytu Własny Kąt)
    nóż się w kieszeni otwiera ale nic nie poradzisz

  • 7. Data: 2003-04-11 07:30:38
    Od: w...@o...pl

    > PKO BP robi tak notorycznie każdego 1-szego każdego kolejnego miesiąca
    > (termin spłat kredytu Własny Kąt)
    > nóż się w kieszeni otwiera ale nic nie poradzisz

    Chyba poradze - zaczne wplacac rate np. 2 dni wczesniej. Innego rozsadnego
    wyjscia nie widze.

  • 8. Data: 2003-04-11 09:01:51
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    w...@o...pl wrote:

    > Chyba poradze - zaczne wplacac rate np. 2 dni wczesniej. Innego rozsadnego
    > wyjscia nie widze.

    A w jaki spośb masz to rozwiązane?

    W przypadku mojej znajomej napisane że
    a) musi sobie otworzyć ROR
    b) w dniu płatności bank sam sobie przeliczy kwotę raty na złotówki i
    pobierze z ror-u, nie było nic wspomniano o mozliwości wpłaty na r-k
    kredytowy.

    KJ

    --
    Już nie mam PIT-a. :-(
    A w laptopie zwaloną matrycę.

  • 9. Data: 2003-04-11 15:10:27
    Od: w...@o...pl

> [...]
    > b) w dniu płatności bank sam sobie przeliczy kwotę raty na złotówki i
    > pobierze z ror-u, nie było nic wspomniano o mozliwości wpłaty na r-k

    Nie musialem otwierac ROR-u w LG i wplacam bezposrednio na rachunek kredytowy.
    Inaczej nie bylaby mozliwa wczesniejsza splata, a staram sie placic ok. 3 rat
    kazdego miesiaca.

  • 10. Data: 2003-04-17 12:38:22
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Witam.
    Niestety wyciagnales zupelnie mylne wnioskiz tych skokow oprocentowania.
    Po pierwsze zdarzyly sie one tylko w marcu a w poprzednich 2 latach nic
    takiego nie nastapilo.
    A po drugie nastapily ona na poczatku dnia i tego samego dnia wrocily do
    poprzedniego poziomu. A tak sie sklada ze splaty rat sa przeliczane z reguly
    po kursie zamkniecia.
    Poza tym nie wszystkie banki wyznaczaja termin splaty kredytow na ten sam
    dzien miesiaca. Np. jesli macie MultiPlan w Multibanku to sami decydujecie
    przy podpisaniu umowy którego dnia miesiąca chcecie spłacać.
    wiec uwazajcie bo ten watek to nie do konca jest prawdziwy i tylko sieje
    panike. Banki i tak zarabiaja na roznicach kursowych odpowiednio bez takich
    machlojek. widelki miedzy kursem kupna i sprzedazy wynosza od ok.
    8 gr (ok. 8,7 gr w multibanku) do 14,2 (citibank) dla CHF
    10 gr (ok. 10,7 gr w multibanku) do 21,3 gr (citibank) dla Euro