  • 1. Data: 2002-02-27 15:59:46
    Temat: Opodatkowanie odsetek zgodne z Konstytucją
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Opodatkowanie odsetek zgodne z Konstytucją

    Trybunał Konstytucyjny orzekł, że zapis ustawy o podatku dochodowym, według
    którego podatnicy - osoby fizyczne - będą płacić podatki od lokat
    kapitałowych jest zgodny z Konstytucją.

    Trybunał rozpatrzył skargę Platformy Obywatelskiej, według której zapis jest
    niezgodny z Konstytucją i podważa zaufanie obywateli do zasad stanowienia
    prawa. Trybunał Konstytucyjny poparł argumenty przedstawicieli Sejmu i
    ministra finansów, którzy twierdzą, że nowe przepisy są zgodne z Konstytucją
    i nie naruszają praw podatników.

    Przedstawiciele Sejmu i ministra finansów argumentowali, że nowe przepisy
    podatkowe nie naruszają konstytucji, bowiem ustawa ma trzymiesięczne vacatio
    legis i obowiązuje dopiero od 1. marca tego roku. Podkreślano, że
    opodatkowanie odsetek to nie nałożenie nowych obowiązków - podwójne
    opodatkowanie, ale ograniczenie zwolnienia z podatku danego podatnikom na
    początku lat 90.

    Platforma Obywatelska argumentowała zaś, że obywatele mają konstytucyjne
    prawo oczekiwać regulacji stabilnych i pozwalających na planowanie decyzji,
    w tym również decyzji finansowych. Wprowadzenie nowych zasad opodatkowania
    Zyta Gilowska z Platformy Obywatelskiej określiła jako zamęt legislacyjny ,
    który doprowadził obywateli do wielu niekorzystnych decyzji. Podkreśliła, że
    według sondaży 13 procent podatników próbowało odnieść się do narzuconej im
    nowej sytuacji, ale było to w zasadzie niemożliwe z powodu braku czasu i
    skomplikowania nowych przepisów podatkowych.

    Za ONETem

  • 2. Data: 2002-02-27 16:49:40
    Temat: Re: Opodatkowanie odsetek zgodne z Konstytucją
    Od: "MichalL" <m...@n...isn.pl>

    > Opodatkowanie odsetek zgodne z Konstytucją

    Pomysly rzadu, zeby podniesc podatki, a potem rozdawac kase (miliard zlotych
    http://biznes.onet.pl/0,464403,wiadomosci.html) na walke z bezrobociem tez
    niestety sa zgodne z konstytucja. I z wola wyborcow.
    Ja oglaszam votum separatum od woli wyborcow.

    MichalL

  • 3. Data: 2002-02-27 18:15:13
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > prawa. Trybunał Konstytucyjny poparł argumenty przedstawicieli Sejmu i
    > ministra finansów, którzy twierdzą, że nowe przepisy są zgodne z
    Jak sie sklada bezsensowne (no moze bezpodstawne) skargi to tak jest !

    > Podkreślano, że
    > opodatkowanie odsetek to nie nałożenie nowych obowiązków - podwójne
    > opodatkowanie, ale ograniczenie zwolnienia z podatku danego podatnikom na
    > początku lat 90.
    Dobre. Coz ciekawa teza...

    > Platforma Obywatelska argumentowała zaś, że obywatele mają konstytucyjne
    > prawo oczekiwać regulacji stabilnych i pozwalających na planowanie
    decyzji,
    > w tym również decyzji finansowych.
    Nie mam nic do Platformy, ale oni ostatnio naprawde bredza ! Zob. debata w
    sprawie konkubinatu - tam byla taka gwiazda z Platformy - brrr... Tak chyba
    jest z nimi wszystkimi jak dostana sie do Parlamentu !

    > Wprowadzenie nowych zasad opodatkowania
    > Zyta Gilowska z Platformy Obywatelskiej określiła jako zamęt legislacyjny
    ,
    Zamet to ma chyba w glowie Zyta - ciekawy argument na niezgodnosc z
    konstytucja. Myslalem, ze sie choc troche wysila, zamiast pisac skarge "na
    okraglo".
    pzd

  • 4. Data: 2002-02-27 21:15:12
    Temat: Re: Opodatkowanie odsetek zgodne z Konstytucj?
    Od: Krzysztof 'Szary' Kowalski <S...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Feb 2002 16:59:46 +0100, "AMRA" <a...@a...com>
    wrote:

    >Opodatkowanie odsetek zgodne z Konstytucją

    [...]

> [...]
    >Zyta Gilowska z Platformy Obywatelskiej określiła jako zamęt legislacyjny ,

    No coz, Zyta Gilowska, to nowe objawienie starej UW jawi sie
    bardziej jako Lepper w spodnicy, niz rzeczowy profesor. Zametem
    legislacyjnym sa wlasnie wszystkie wyjatki od zasad, a takim
    wyjatkiem niewatpliwie bylo zawieszenie opodatkowania od chwili
    wejscia w zycie ustawy w jej pierwotnym ksztalcie, czyli od 1989
    roku.

    Mnie jako szaremu Kowalskiemu tez sie nie podoba opodatkowanie moich
    zyskow ale tak jest ten swiat z podzialem na administracje wszelkich
    szczebli, urzadzony.

    --
    KK

  • 5. Data: 2002-02-27 21:45:45
    Temat: Re: Opodatkowanie odsetek zgodne z Konstytucja
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > Mnie jako szaremu Kowalskiemu tez sie nie podoba opodatkowanie moich
    > zyskow ale tak jest ten swiat z podzialem na administracje wszelkich
    > szczebli, urzadzony.
    Nie ma co rozpaczac... Mnie sie to tez nie podoba, ale teraz (no moze za
    jakis czas, jak te masowo zakladane lokaty sie skoncza) to nie bedzie
    wreszcie chorego podzialu na placacych od dawna belkowe (podmioty
    gospodarcze) i Nas "szarych" obywateli. Ten podatek nie jest wielkim
    obciazeniem (moze dla mnie), w porownaniu do innych danin na rzecz panstwa,
    ZUSow, a w przyszlosci moze jeszcze podatku od podatku od srodkow transportu
    itd.
    pzd

  • 6. Data: 2002-02-28 05:59:17
    Od: k...@i...pl (Roman k.)

> [...]
    > Zamet to ma chyba w glowie Zyta - ciekawy argument na niezgodnosc z
    > konstytucja. Myslalem, ze sie choc troche wysila, zamiast pisac skarge "na

    A mnie ich trochę szkoda. Niby kupa mądrych ludzi a nie są w stanie żadnego
    sensownego programu wymyślić. A przecież jakoś zaistnieć trzeba. Stąd te
    rozpaczliwe ruchy, i głosowania przeciwko zgłaszanym przez siebie (przed
    wyborami) projektom.

    Pozdrowienia
    Roman K.

    Najlepsza bezplatna poczta w Polsce >>> http://poczta.interia.pl/
    Jako jedyna oceniona bardzo dobrze przez Komputer Swiat (nr 5/2002)

  • 7. Data: 2002-02-28 06:43:47
    Od: <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > ZUSow, a w przyszlosci moze jeszcze podatku od podatku od srodkow transportu

    Taaa... A poza tym w innych krajach też mają. Np. w Niemczech. Jeśli dobrze
    pamiętam, to (chyba) 7% i to tylko w przypadku, gdy sumaryczne oszczędności
    przekroczą pewien próg (dodam, że na tyle wysoki, ze "zwykłe żuczki" do niego
    nie dobijają).
    Co do naszego kraju: jak widzę, jak i na co te pieniądze są wydawane, to tym
    chętniej płacę :(((

    MaciejK

  • 8. Data: 2002-02-28 11:18:43
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    oszczędności
    > przekroczą pewien próg (dodam, że na tyle wysoki, ze "zwykłe żuczki" do
    Co prawda to prawda, ale tam "zwykly zuczek" to u nas potentat !

    > Co do naszego kraju: jak widzę, jak i na co te pieniądze są wydawane, to
    tym
    > chętniej płacę :(((
    Z tym argumentem musze sie zgodzic :((( To taki nasz prywatny balagan,
    podatki czy lokalne oplaty ida na zupelnie inne cele niz wynikaloby to z np.
    nazwy podatku... Jedno jest jednak pewne zawsze w "rogi" dostanie obywatel.
    pzd