    From: <o...@e...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: LG jest dziwne
    Date: 1 Mar 2002 14:14:37 +0100

    > Mozesz dalej pociagnac? Bo to bardzo ciekawe... zwlaszcza w kontekscie innych
    > bankow, gdzie jedno haslo i do tego 8 znakowe sluzy do logowania sie i
    > akceptacji zlecen...
    > Wiec wcale nie jest tak zle... IMHO

    W LG masz jedno stałe hasło do logowania i drugie stałe hasło do transakcji.
    Jesli Ci ktoś zainstaluje key-logera to przy założeniu że trafi na okres kiedy
    wykonywałeś np. przelew potwierdzany hasłem transakcyjnym może przelać Twoje
    pieniądze gdzie tylko chce.

    W mBanku jest lepiej (chociaż IMHO też nie pełnia szczęścia), bo ktoś kto
    poznał Twoje hasło do logowania (zakładamy optymistycznie, że listy haseł
    jednorazowych leżą gdzieś bezpiecznie) może przelać pieniądze co najwyżej na
    jedno ze zdefiniowanych wcześniej kont.

    Moim zdaniem to też jest spora dziura i powinno zostać z czasem poprawone.
    Wielokrotnie na forum mBnaku użytkownicy zgłaszali postulat, żeby do definicji
    konta dodać dodatkowe zapytanie czy chronić hasłem jednorazowym. Ktoś kto
    przechwyci Twoje hasło wprawdzie nie przeleje pieniędzy na swoje konto, ale
    może je złośliwie przelać na jakieś wcześniej zdefiniowane. A tu wystarczy
    choćby przelać je na konto karty kredytowej i juz jest spory problem jesli bank
    nie przewiduje transferu nadpłat, tylko zalicza je na poczet przyszłych
    obciążeń.

    A odpowiadając na Twoje pytanie. No dobrze na pewno nie jest. Czy można się
    pocieszać, że w jeszcze innym banku z zabezpieczeniami jest całkowita bryndza.
    Założyć key-logera, szczególnie jeśli ktoś korzysta z netu w pracy, może byle
    gnojek który bez naszej wiedzy będzie miał dostęp do kompa przez parę minut.

    Miłego dnia
    Tomek

    Ps. IMHO w przypadku LG problem zabezpieczeń to chyba jedyny minus który
    powoduje, że mimo wszystko wolę mBank.