  • 1. Data: 2002-05-16 09:14:45
    Temat: [LAME] Co myślicie o SKOK-ach?
    Od: "Tomek Andrzejczak" <s...@f...com>

    Witam,

    W mojej wiosce otwarli niedawno SKOK. Z ciekawości zajrzałem - mają
    podejrzanie wysokie oprocentowanie depozytów. Czy ktoś z Was korzysta z tej
    formy oszczędzania i mógłby napisać jak ocenia wygodę, ryzyko etc.? Podobno
    wydają też jakieś karty kredytowe - jak toto funkcjonuje - jak normalna
    bankowa Visa?

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2002-05-16 17:16:04
    Temat: Re: [LAME] Co myślicie o SKOK-ach?
    Od: Radek B <r...@f...inv.pl>

    Tomek Andrzejczak pisze:
    >Witam,
    >
    >W mojej wiosce otwarli niedawno SKOK. Z ciekawości zajrzałem - mają
    >podejrzanie wysokie oprocentowanie depozytów.

    http://www.skok-stef.com.pl

    Z wierzchu bardzo ładnie - głębiej trochę gorzej.

    Cytat ze strony:

    Każdy członek SKOK zobowiązany jest do wpłacenia wpisowego (30 zł),
    wykupienia przynajmniej jednego udziału (50 zł) oraz wniesienia wkładu
    członkowskiego (10 zł). Wszyscy członkowie bez względu na ilość
    posiadanych udziałów mają równe prawa i obowiązki. Każdy członek SKOK
    deklaruje także comiesięczne wpłaty na IKS (Indywidualne Konto
    Składkowe-obligatoryjny rachunek systematycznego oszczędzania) w
    wysokości 3% swojego wynagrodzenia brutto lub inną kwotę nie mniejszą
    niż 30 zł

    i cytat z TOiP:

    - miesięczne obciążenie rachunków członków SKOK z tytułu prowadzenia
    rachunków ROR i IKS 2 PLN
    - opłata za zlecenie dokonania przelewu z konta w SKOK na wskazany
    rachunek w innym banku 6 PLN
    - opłata za miesięczne zestawienie obrotów na rachunku ROR 4 PLN

    Także IMO DROGO. Zainteresuj się lepiej Bankiem Spółdzielczym czy innym
    "normalnym" :)

    --
    mailto:r...@f...inv.pl
    ! Odpowiadając na priv usuń 'inv.' z adresu !

  • 3. Data: 2002-05-17 23:20:00
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    16 May 02 19:16, Radek B pisal do All:

> [...]

    RB> Składkowe-obligatoryjny rachunek systematycznego oszczędzania) w
    RB> wysokości 3% swojego wynagrodzenia brutto lub inną kwotę nie mniejszą

    Wszystko to prawda, ale są różne skoki, droższe i tańsze. Pozatym składki i
    udziały są zwracane (w niektórych skokach są nawet oprocentowane).
    U "Stefczyka" jeśli jest się "członkiem tylko lokującym", to składa się podanie
    o zwolnienie z comiesiecznych składek na IKS (rozpatrywane pozytywnie
    automatycznie).

> [...]

    RB> rachunek w innym banku 6 PLN
    RB> - opłata za miesięczne zestawienie obrotów na rachunku ROR 4 PLN

    Na "Stefczyku" świat sie nie kończy, - nie napisał jaką SKOK mu otworzyli.
    Do lokat są zresztą _wszystkie_ znacznie lepsze od banków (do kwoty 18000
    Euro), bo TUW zwraca 100% wkładu do tej wartości w razie plajty, nie wspominająć
    już o znacznie wyższym oprocentowaniu depozytów.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-