  • 1. Data: 2005-01-17 08:07:48
    Temat: Kwestia bezpieczeństwa VW Bank
    Od: "Faf" <f...@o...pl>

    Miałem dziś taki incydent:

    Zalogowałem się do VW Bank. W tym samym czasie w tle pracował Outlook
    Express, w którym w emailu miałem link do strony allegro z opisem jak
    dokładnie mam dokonać przelew (kwota, tytuł przelewu, etc.) Robiłem taki
    przelew kilkadziesiąt razy. Po kliknięciu na link allegro, przeglądarka
    (Netscape 7.2) poinformowała mnie, że opuszcza stronę zabezpieczoną SSL. Tak
    jakoś się złożyło, że OE otworzył link w otwartym już okienku Netscape.
    Trudno. Wylogowało mnie, a przynajmniej tak sądziłem. Przepisałem wszystko
    co mi potrzebne do notepada, pozamykałem wszystkie okienka i uruchamiam
    zupełnie nową (!) instancję Netscape, wybieram link "VW Bank" i bum! jestem
    od razu zalogowany! Nie pyta się ani o hasło, ani o numer z tokena. Od razu
    mogę dokonywać przelewów! Tak chyba nie powinno być...

    Faf

  • 2. Data: 2005-01-17 08:10:53
    Temat: Re: Kwestia bezpieczeństwa VW Bank
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    Faf wrote:
> [...]
    > jakoś się złożyło, że OE otworzył link w otwartym już okienku Netscape.
    > Trudno. Wylogowało mnie, a przynajmniej tak sądziłem.

    Oczywiście, że cię nie wylogowało. Serwer VW nei dostał żadnej
    informacji że opuściłeś strony VWBank, tak jak nie dostaje żadnej
    informacji jak zamykasz przeglądarkę.

> [...]
    > od razu zalogowany! Nie pyta się ani o hasło, ani o numer z tokena. Od razu
    > mogę dokonywać przelewów! Tak chyba nie powinno być...

    Jak to zrobiłeś dostateczenie szybko to na dysku było jeszcze cookie z
    numerem sesji w VW (sesja jest tam pamiętana chyba 5 minut).

    Na przyszłość jak chcesz się wylogowac to naciskaj przycisk "Wyloguj".
    Zamknięcie przeglądarki / zmiana strony na inną nie powoduje wylogowania
    z żadnego systemu dostępnego przez WWW (VW nei jest tu wyjątkiem).

    reik.

  • 3. Data: 2005-01-17 08:52:07
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Zamknięcie przeglądarki / zmiana strony na inną nie powoduje
    > wylogowania z żadnego systemu dostępnego przez WWW (VW nei jest tu

    No i warto powiedziec, ze ten przelew trzeba bylo podpisac nowym wskazaniem
    tokena...

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 4. Data: 2005-01-17 09:05:25
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Remigiusz Babicz" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zamknięcie przeglądarki / zmiana strony na inną nie powoduje wylogowania
    > z żadnego systemu dostępnego przez WWW (VW nei jest tu wyjątkiem).

    Akurat!
    Sproboj zrobic taki manewr z Inteligo...
    Nie wrocisz do przerwanej sesji bez ponownego podania hasla

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 5. Data: 2005-01-17 10:01:23
    Od: Krzysztof <k...@s...800.pl>

    Remigiusz Babicz wrote:

    > Na przyszłość jak chcesz się wylogowac to naciskaj przycisk "Wyloguj".
    > Zamknięcie przeglądarki / zmiana strony na inną nie powoduje wylogowania
    > z żadnego systemu dostępnego przez WWW (VW nei jest tu wyjątkiem).

    Ale bzdury Pan prawisz.. przy dobrze skonstruowanym systemie
    zabezpieczen wykorzystywany jest identyfikator sesji a nie cookie. Po
    zamknieciu przegladarki czy nawet probie odswiezenia strony z tym samym
    identyfikatorem (ten moze byc w cookie) powinien powrocic do ekranu
    logowania.

    Proponuje potestowac na inteligo. Bardzo dobrze zabezpieczony system.
    Sam bym to wlasnie tak zrobil :)

    Pozdrawiam
    Krzysztof
    no SiG

  • 6. Data: 2005-01-17 10:03:11
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Krzysztof <k...@s...800.pl> wrote:
    > Proponuje potestowac na inteligo. Bardzo dobrze zabezpieczony system.
    > Sam bym to wlasnie tak zrobil :)

    No a w Chipie tak go zjechali ;)
    Moim zdaniem autor wyglupil sie w kilku przypadkach

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 7. Data: 2005-01-17 10:04:00
    Od: GideoN <z...@p...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > No a w Chipie tak go zjechali ;)
    > Moim zdaniem autor wyglupil sie w kilku przypadkach

    w kilku?? caly ten artykol to bylo duze nieporozumienie :-)

    --
    GideoN

    Cry 'Havock' and let slip...the dogs of war

  • 8. Data: 2005-01-17 10:09:30
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    GideoN <z...@p...pl> wrote:
    > w kilku?? caly ten artykol to bylo duze nieporozumienie :-)

    Ale to juz Ty powiedziales ;)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 9. Data: 2005-01-17 12:24:35
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Mon, 17 Jan 2005 11:01:23 +0100, w <4...@s...800.pl>,
    Krzysztof <k...@s...800.pl> napisał(-a):

    > Ale bzdury Pan prawisz.. przy dobrze skonstruowanym systemie
    > zabezpieczen wykorzystywany jest identyfikator sesji a nie cookie.

    A w cookie co jest trzymane jak nie identyfikator sesji?

  • 10. Data: 2005-01-17 12:25:07
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

> [...]

    > zamknieciu przegladarki czy nawet probie odswiezenia strony z tym samym
    > identyfikatorem (ten moze byc w cookie) powinien powrocic do ekranu

    I to jest właśnie największa wada Inteligo -- tam nawet Back nie da się zrobić.