  • 21. Data: 2005-01-17 15:18:34
    Temat: Re: Kwestia bezpieczeństwa VW Bank
    Od: Krzysztof <k...@s...800.pl>

    Radoslaw P. wrote:

    > A w cookie co jest trzymane jak nie identyfikator sesji?

    Coz moze za bardzo skrotowo to opisalem. W kazdymbadz razie inteligo, z
    tego co zauwazylem, nie uzywa w ogole cookie, co jest rozwiazaniem
    najlepszym. Identyfikatory sesji sa trzymane i generowane po stronie
    serwera, z tym ze sesja jest od wyswietlenia strony do wyswietlenia
    strony i tylko "jednokierunkowo". Nie ma mozliwosci wyswietlenie tej
    samej strony dwa razy, ani cofniecia sie. Jest to najbezpieczniejsze z
    wszystkich stosowanych rozwiazan.

    Zrobilo sie OT. Jakby co zapraszam na priv.
    Nie stosuje spamtrapow.

    Pozdrawiam
    Krzysztof
    no SiG

  • 22. Data: 2005-01-17 15:35:42
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Mon, 17 Jan 2005 16:18:34 +0100, w <csgl0b$1hkb$1@news2.ipartners.pl>,
    Krzysztof <k...@s...800.pl> napisał(-a):

> [...]
    > najlepszym. Identyfikatory sesji sa trzymane i generowane po stronie
    > serwera, z tym ze sesja jest od wyswietlenia strony do wyswietlenia

    Jeżeli identyfikatory trzymane są więc w linku, to jest to raczej najgorsze, a
    nie najlepsze wyjście.

    > Jest to najbezpieczniejsze z
    > wszystkich stosowanych rozwiazan.

    Baaardzo wątpliwe.

  • 23. Data: 2005-01-17 15:36:46
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Mon, 17 Jan 2005 14:43:46 +0100, w <csgerl$kjb$1@wulkan.npnet.org>, GideoN
    <z...@p...pl> napisał(-a):

    > jak pisalem wyzej, to i owszem uciazliwe to jest jezeli sie jest
    > przyzwyczajonym do uzywania BACK, ale za to bezpieczniejsze w przypadku
    > np takim jak opisywany poscie glownym tej dyskusji :-)

    Ale ja nie widzę żadnego zagrożenia z powodu stosowanie Back.

  • 24. Data: 2005-01-17 21:48:42
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    GideoN napisał(a):

    > no a moze jest tu ktos kto stwierdzi, ze artykul ten jest profesjonalny
    > i rzetelny ? :-)

    jest gdzieś w necie?

  • 25. Data: 2005-01-17 23:05:54
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    http://www.chip.pl/php/table.php?i=931241

  • 26. Data: 2005-01-18 07:19:09
    Od: GideoN <z...@p...pl>

    Radoslaw P. wrote:

    > Jeżeli identyfikatory trzymane są więc w linku, to jest to raczej najgorsze, a
    > nie najlepsze wyjście.

    zdecydowanie nie sa trzymane w linku (ps. wiem ze to nie ty napisales,
    tylko tak odpisuje pod twoim postem :-) )

    > Baaardzo wątpliwe.

    tez bardzo watpie. trzymanie danych w linku zdecydowanie nie jest
    bezpieczne :-)

    --
    GideoN

    Cry 'Havock' and let slip...the dogs of war

  • 27. Data: 2005-01-18 08:59:37
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Krystek wrote:

    > http://www.chip.pl/php/table.php?i=931241

    to ma byc rzetelne zestawienie?
    Fortis ma za bezpieczeńśtwo 65 pkt (tyle co za token breloczej VW),
    podczas gdy tokenom z haslem daja 85 a SMS w BZWBK nawet 100 :-))

    BGZ i Nordea maja taki sam token z haslem - widac ze w Nordei jest blad
    a za co Millennium ma 50 i city rowniez skoro 50 to ocena dla Inteligo?

    I ty to ludziom polecasz?
    *** blad ***

  • 28. Data: 2005-01-18 09:03:28
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Krystek napisał(a):

    > http://www.chip.pl/php/table.php?i=931241

    inteligo:
    + Blokowanie listy po trzykrotnym błędnym podaniu kodu.

    hmm... blokowanie to owszem, kanału... ale karta kodów ZTCP nie jest
    blokowana, można próbować ile wlezie...

  • 29. Data: 2005-01-18 17:35:07
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    blad napisał:

    > to ma byc rzetelne zestawienie?

    > I ty to ludziom polecasz?

    Nie, je tego nie polecam. W ogóle nie patrzyłem na to zestawienie,
    bowiem w niektórych bankach z tej listy w ogóle nie mam zamiaru otwierać
    kont a sprawa bezpieczeństwa jest zawsze sprawą dyskusyjną. Ten link
    pojawił się wcześniej w wątku Message-ID:
    <cqr89r$8n4$1@pippin.nask.net.pl> który zapodał niejaki Bogusz. Ja tylko
    przypomniałem link do tego "testu", bo Wojciech Nawara widocznie
    wcześniej go przeoczył.

    K.

    P.S. A tak swoją drogą to kiedy wybierasz bank (pasują Ci opłaty,
    warunki prowadzenia rachunków a w innym, lepiej zabezpieczonym nie masz
    szans otworzyć konta lub nie odpowiadają Ci opłaty) to chyba przyjmujesz
    go z całym "dobrodziejstwem inwentarza".

  • 30. Data: 2005-01-19 09:44:02
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Krystek wrote:
> [...]
    > masz szans otworzyć konta lub nie odpowiadają Ci opłaty) to chyba
    > przyjmujesz go z całym "dobrodziejstwem inwentarza".

    blad - jak mi nieodpowiadaja np oplaty to nie otwieram, nawet w super
    bezpiecznym banku. Bez przesady :-)
    A jak juz mam pare rachunkow to po prostu na tych mniej bezpiecznych trzymam 500
    lub 1000 zl i nigdy wiecej - czekam az zmienia podejscie do zabezpieczen
    *** blad ***