  • 11. Data: 2009-04-07 07:41:00
    Temat: Re: Który bank wydaje kartę tylko z chipem?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > W zasadzie to jestem w 99% pewien, że nie istnieje w pl taka karta
    > kredytowa albo obciążeniowa. Pozostaje zatem szukać przede wszystkim
    > wśród debetowych ale tu nie mam żadnego pomysłu.
    >
    > Może to jakiś dziwny wynalazek typu karta identyfikacyjna?

    raport dotyczy TYLKO kart płatniczych więc różne identyfikacyjne cuda
    odpadają...może któryś bank wydał taką kartę, ale np. dla b.wąskiego
    grona klientów-testerów?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2009-04-07 07:48:54
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > raport dotyczy TYLKO kart płatniczych więc różne identyfikacyjne cuda
    > odpadają...może któryś bank wydał taką kartę, ale np. dla b.wąskiego grona
    > klientów-testerów?

    Możliwe, ale 15 tysięcy kart to wcale nie tak mało. Dodatkowo ich liczba się
    zwiększyła w stosunku do 3 kwartału, czyli tak jakby ciagle były wydawane.
    Ten przyrost ilości sugeruje, że jeżeli ona istnieje, to jest to raczej
    karta z normalnego segmentu a nie coś typu VI czy MC-WS.

    Kredyt Bank albo Fortis można by podejrzewać ale to chyba jednak fałszywe
    tropy. Zastanawiające jest też to, że nikt na grupie nie chwalił się, że ma
    taką kartę. Jakimś pomysłem jest skontaktowanie się z wydawcą raportu i
    zapytanie go.

  • 13. Data: 2009-04-07 07:52:51
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Według danych Narodowego Banku Polskiego (NBP), na koniec 2005 roku w Polsce
    było 584,4 tys. kart hybrydowych, wyposażonych w mikroprocesor i pasek
    magnetyczny oraz 15,8 tys. kart tylko z mikroprocesorem.

    http://www.biznesnet.pl/a/9271/Wi%C4%99cej-kart-z-ch
    ipem

    Czyli te karty istnieją już w pl od tak dawna???

  • 14. Data: 2009-04-07 08:33:42
    Od: m...@i...pl

    On 7 Kwi, 09:52, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    >
    > http://www.biznesnet.pl/a/9271/Wi%C4%99cej-kart-z-ch
    ipem

    > Czyli te karty istnieją już w pl od tak dawna???

    Rozwiazania lokalne i karty identyfikacyjne. Kiedys BS probowaly
    wprowadzic system Oskar, dawalo sie niemie nawet lokalnie placic.
    Sebastian malarz na pewno w swojej kolekcji ma taka karte, nie sadze
    zeby sie z nia spotkal ktos z aktywnych obecnie uczestnikow pbb...

    http://www.gbsbarlinek.pl/bank/?id=4_18h

    MK

  • 15. Data: 2009-04-07 08:43:38
    Od: BK <b...@g...com>

    wiadomościnews:grf02s$2knj$1@opal.icpnet.pl...

> [...]
    > taką kartę. Jakimś pomysłem jest skontaktowanie się z wydawcą raportu i

    A Panowie zastanawial sie ktos kiedys nad kartami zblizeniowymi, czy
    one nie sa przypadkiem pozbawione paska magnetycznego a jednoczesnie
    wyposazone w mikroprocesor? :)

  • 16. Data: 2009-04-07 09:23:12
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 07 Apr 2009 01:43:38 -0700, BK napisał(a):

    > A Panowie zastanawial sie ktos kiedys nad kartami zblizeniowymi, czy one
    > nie sa przypadkiem pozbawione paska magnetycznego a jednoczesnie
    > wyposazone w mikroprocesor?

    Chyba nie o to chodzi:

    "Karty Visa payWave mogą również być używane do typowych transakcji
    potwierdzanych kodem PIN i transakcji z wykorzystaniem paska
    magnetycznego - wszędzie tam, gdzie znajduje się znak akceptacji Visa,
    czyli w ok. 24 mln punktów handlowo-usługowych na całym świecie."

    http://www.visa.pl/kartydlaciebie/visapaywave/uzytko
    wnikow/main.jsp

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 17. Data: 2009-04-07 14:10:17
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    macka<!>interia.pl pisze:
> [...]
    > Sebastian malarz na pewno w swojej kolekcji ma taka karte, nie sadze
    > zeby sie z nia spotkal ktos z aktywnych obecnie uczestnikow pbb...

    No właśnie, to taka raczej lokalna elektroniczna portmonetka.

    K.

  • 18. Data: 2009-04-07 20:55:42
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krystek" <s...@k...eu.org> wrote in message

    > http://www.gbsbarlinek.pl/bank/?id=4_18h

    > No właśnie, to taka raczej lokalna elektroniczna portmonetka.

    I tylko takie lokalne karty platnicze sa wydawane bez paska magnetycznego.
    jak ktos jest z wilkopolski albo zachodnipomorskiego to sam moze sprawdzic,
    bo jak sie okazuje karta ta jest wydawana do dzis, jako OSKAR Plus (chyba
    juz III generacji).
    http://www.gbsbarlinek.pl/oferta/index.php?id=1&klie
    nt=1&grupa=2&produkt=01&strona=oskarplus

    MK

  • 19. Data: 2009-04-08 07:41:09
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 07 Apr 2009 22:55:42 +0200, MK napisał(a):

    > I tylko takie lokalne karty platnicze sa wydawane bez paska
    > magnetycznego.

    Ale to *nie jest karta płatnicza*, lecz właśnie "elektroniczna
    portmonetka", czyli elektroniczny instrument płatniczy.

    Myślę, że raport NBP rozróżnia takie rzeczy, co oznaczałoby, że owe 15
    tys. kart czipowych to nie jest ten przypadek.