  • 21. Data: 2017-03-09 10:39:47
    Temat: Re: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 04 Mar 2017 15:31:06 GMT, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > No jeszcze czego. To chyba oczywista oczywistość. Pieniądze to nie
    > kurtka w poczekalni ani rower na parkingu.

    Bank to nie przechowalnia pieniędzy wpłacającego (w powszechnym
    rozumieniu). Wypłacający NIE jest właścicielem wypłaconych pieniędzy,
    ma tylko prawo do roszczenia zwrotnego.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2017-03-09 11:08:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 8 Mar 2017 17:38:17 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Lubie myslec, ze bank moich pieniedzy pilnuje, ale jak bank

    No ręce opadają Liwiusz już od kilku postów próbuję Ci wytłumaczyć że
    to nie są Twoje pieniądze a Ty ciągle w kółko to samo "moije i moje".
    To NIE nie są twoje pieniądze. Jeśli bank ma coś pilnować to
    ostatecznie swoich pieniędzy.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2017-03-09 11:22:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 8 Mar 2017 19:15:58 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Słowo klucz - klient niczego nie zlecał.

    J.F trzyma się jak pijany płotu problemu ciężaru dowodu czy to
    faktycznie klient zlecał, czy złodziej, czy klient udający złodzieja
    lub wirusa.
    Koncepcja roszczenia zwrotnego o ile była dobra w jej pierwotnych 19
    wiecznych założeniach o tyle stała się w wirtualnym środowisku
    elektronicznych transakcji problemem, ponieważ teraz coraz trudniej
    udowdnić, że to zlecał faktycznie klient czy złodziej (lub
    klient-złodziej).
    No chyba, że dochodzimy do wniosku, że jeśli nie da się tego ustalić
    bez żadnych wątpliwości (nie oszukujmy się, sądy to tylko ludzie),
    to i tak wina Tus.... tzn. banku. Jeśli idziemy w tę stronę to
    spowoduje, że banki szybko wylobbują zmianę prawa.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2017-03-09 11:25:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 09 Mar 2017 10:39:47 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:
    > rozumieniu). Wypłacający NIE jest właścicielem wypłaconych
    pieniędzy,

    Wplacajacy i wplaconych miało być.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2017-03-09 14:40:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >J.F trzyma się jak pijany płotu problemu ciężaru dowodu czy to
    >faktycznie klient zlecał, czy złodziej, czy klient udający złodzieja
    >lub wirusa.

    Bo to jest IMO dosc kluczowe dla dalszego funkcjonowania branzy -
    pomysl "bank jest zawsze winny, bo wymyslil zle zabezpieczenia" wydaje
    mi sie kiepski ... ale moze tych kradziezy bedzie na tyle malo, ze
    banki to zniosa :-)

    Za to jesli juz ustalimy, ze to bank jest winny calemu zdarzeniu, to
    wydaje mi sie drugorzedne czyje to byly pieniadze.
    Bank zawinil, bank powinien zaplacic.

    A "bank jest zawsze winny", to ... prosze znajomego, zeby zadzwonil do
    banku, przedstawil sie jako ja i zmienil nr telefonu kontaktowego, bo
    wlasnie zgubilem/zmienilem/wylaczyli mi.
    Podpowiadam mu wszystko o co tam poprosza, z wyjatkiem uzgodnionego
    hasla - tu ma powiedziec ze "oj, nie pamietam" ... a potem dzielimy
    sie zyskiem po rowno.

    W sumie, to nie mialbym nic przeciwko, aby banki wrocily do list hasel
    jednorazowych jako dodatkowej metody autoryzacji.

    Bo bezpieczna metoda ... token z lacznoscia gsm i z pinem ?

    Ewentualnie wprowadza utrudnienia przy zakladaniu konta i wyplacie
    gotowki z bankomatow, za to zlodziej bedzie mial trudnosci z
    wyciagnieciem ukradzionych pieniedzy z banku.

    J.

  • 26. Data: 2017-03-09 15:14:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
> [...]

    >to nie są Twoje pieniądze a Ty ciągle w kółko to samo "moije i moje".
    >To NIE nie są twoje pieniądze. Jeśli bank ma coś pilnować to

    No coz, jak sie zastanowic, to macie racje, szczegolnie ekonomicznie -
    jakie pieniadze - to zadne pieniadze, to wynik kreacji bankowej.

    Tym niemniej - wolalbym bym w banku nie uslyszec "nie mamy pana
    pieniedzy i co pan nam zrobi".
    "Bylo pilnowac swoich pieniedzy, bo my pilnujemy swoich".

    Tylko ... moje czy banku, imo w kwestii winy za znikniecie tych
    pieniedzy to nie ma znaczenia.
    Tzn nie powinno miec, bo moze jednak ma, o czym sie czlowiek przekona
    w sadzie :-(

    J.

  • 27. Data: 2017-03-09 16:16:33
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 3/9/2017 4:22 AM, Marek wrote:
> [...]
    > elektronicznych transakcji problemem, ponieważ teraz coraz trudniej
    > udowdnić, że to zlecał faktycznie klient czy złodziej (lub

    To nie jest problem klienta tylko banku, ktory zdecydował się na
    stosowanie technologi nie pozwalającej mu jednoznacznie zidentyfikować
    osoby wydającej dyspozycję.

  • 28. Data: 2017-03-09 16:19:04
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 3/9/2017 7:40 AM, J.F. wrote:

> [...]
    > "bank jest zawsze winny, bo wymyslil zle zabezpieczenia" wydaje mi sie
    > kiepski ... ale moze tych kradziezy bedzie na tyle malo, ze banki to

    Ale właśnie tak jest.

    Juz kilka razy pisałem na grupie.
    Obrobiono mi karty kredytowe kilkakrotnie i bank zawsze był pierwszy w
    kolejce do oddania mi taj kasy najszybciej jak sie tylko dało.
    Tylko, że jak karty w polskich bankach już dawno zamknąłem.

  • 29. Data: 2017-03-09 16:36:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    On 3/9/2017 7:40 AM, J.F. wrote:

    >Ale właśnie tak jest.
    >Juz kilka razy pisałem na grupie.
    >Obrobiono mi karty kredytowe kilkakrotnie i bank zawsze był pierwszy

    Ale karty kredytowe to inna bajka.
    -zero zabezpieczen. No moze nie calkiem zero, ale niewiele.
    -jesli nie pobrali forsy z bankomatu (tam zabezpieczen wiecej), to
    konkretna firma odebrala, raczej wieloletni klient, wyslala pod
    konkretny adres.

    Visa sie chwalila ile mld rocznie traci ... no coz - widac system,
    ktory sie dobrze w USA sprawdza, na swiecie nie daje rady, bo
    zabezpieczaja :-)

    >kolejce do oddania mi taj kasy najszybciej jak sie tylko dało.
    >Tylko, że jak karty w polskich bankach już dawno zamknąłem.

    Tak mi sie wlasnie wydawalo, ze to nie w polskich :-)

    J.

  • 30. Data: 2017-03-09 20:56:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 9 Mar 2017 09:16:33 -0600, witek <w...@g...pl> wrote:
    > To nie jest problem klienta tylko banku, ktory zdecydował się na
    > stosowanie technologi nie pozwalającej mu jednoznacznie
    zidentyfikować
    > osoby wydającej dyspozycję.

    A gdzie napisałem, że klienta? Ten problem będzie ciążyl bankom coraz
    bardziej.

    --
    Marek