  • 1. Data: 2005-04-20 19:16:08
    Temat: Krzystanie z konta firmowego ?
    Od: "Marcin" <v...@o...pl>

    Witam

    Chcę złożyć konto firmowe w Mbanku.
    Nie mam możliwości korzystania z bankomatów Mbanku.

    1. Czy do wpłat i wypłat gotówki mogę używać konta prywatnego w Pekao SA?
    (Przelewałbym z lub do Mbanku w zależności czy potrzebuję wycofać gotówkę lub
    zasilić konto firmowe)
    2. Czy mogę tak robić dowolnie i nikomu nic do tego np. US ?

    3. Czy mogę robić przelewy zagraniczne z konta prywatnego za towary kupowane
    przez moją firmę?

    4. Czy można mieć 2 konta firmowe w różnych bankach?

    Z góry dzięki za pomoc
    Pzdr

  • 2. Data: 2005-04-20 19:37:54
    Temat: Re: Krzystanie z konta firmowego ?
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > (Przelewałbym z lub do Mbanku w zależności czy potrzebuję wycofać gotówkę lub
    Tak

    > 2. Czy mogę tak robić dowolnie i nikomu nic do tego np. US ?
    Tak

    > 3. Czy mogę robić przelewy zagraniczne z konta prywatnego za towary kupowane
    > przez moją firmę?
    Tak sądzę

  • 3. Data: 2005-04-20 19:46:48
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

    Użytkownik "Marcin" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (Przelewałbym z lub do Mbanku w zależności czy potrzebuję wycofać gotówkę

    Tak.

    > 2. Czy mogę tak robić dowolnie i nikomu nic do tego np. US ?

    Nikomu nic do tego.

    > 3. Czy mogę robić przelewy zagraniczne z konta prywatnego za towary
    > kupowane przez moją firmę?

    Tego już ci nie wolno. Nie tylko banki tego zabraniają, ale i sama ustawa
    Prawo Bankowe.

    > 4. Czy można mieć 2 konta firmowe w różnych bankach?

    Nawet 100 ;-)
    Przeczytaj;
    http://skocz.pl/firmowy
    http://skocz.pl/firmowy1

    > Z góry dzięki za pomoc

    Pozdr.
    Krzysztof K.

  • 4. Data: 2005-04-20 20:02:28
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Tego już ci nie wolno. Nie tylko banki tego zabraniają, ale i sama ustawa
    > Prawo Bankowe.

    Mogę prosić o szczegóły?

    > Przeczytaj;
    > http://skocz.pl/firmowy
    > http://skocz.pl/firmowy1

    :(( jakieś 'lewe' te linki

  • 5. Data: 2005-04-20 20:24:04
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

    Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mogę prosić o szczegóły?

    > :(( jakieś 'lewe' te linki

    Spokojnie :) coś się pochrzan....
    Gdyby wyskakiwała wyszukiwarka http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php , a tak w
    tej chwili jest u mnie, to wystarczy wpisać w niej sygnaturę SD-K/415/96/03
    Bezpośredni link to
    http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_
    nr_sek=31890&i_smpp_s_strona=1ale też nie wiem czy wyjdzie. Zaraz się upewnię ;)
    Przez sygnaturę zawszewychodzi.Drugi link 'zaginął' ale powinienem go odnaleźć..

  • 6. Data: 2005-04-20 21:00:48
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

    Już nie dziwię się temu pytaniu. W najnowszej wersji Prawa Bankowego
    zapisano;
    "Posiadacz rachunku bankowego dysponuje swobodnie środkami
    pieniężnymizgromadzonymi na rachunku. W umowie z bankiem mogą być zawarte
    postanowienia ograniczające swobodę dysponowania tymi środkami."
    W poprzedniej było;
    "Rachunki oszczędnościowe nie mogą być wykorzystywane przez ich posiadaczy
    do przeprowadzania rozliczeń pieniężnych związanych z prowadzeniem
    działalności gospodarczej"
    Muszę się wycofać, ale nie można wykluczyć takich ograniczeń w umowie
    rachunku. Trzeba na to zwracać uwagę. Prawo zezwala na takie ograniczenia.

    >>> Przeczytaj;
    >>> http://skocz.pl/firmowy

> [...]
    > strona=1ale też nie wiem czy wyjdzie. Zaraz się upewnię ;) Przez sygnaturę
    > zawszewychodzi.Drugi link 'zaginął' ale powinienem go odnaleźć..

    Dla drugiego linku należy wpisać w wyszukiwarce sygnaturę;
    OG-005/110/KW/415/32/03
    i ewentualnie autora;
    Drugi Urząd Skarbowy w Kielcach
    Przepraszam za zamieszanie :)

  • 7. Data: 2005-04-21 12:35:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "K.K." <e...@d...wytnij.pl> writes:

> [...]
    > "Rachunki oszczędnościowe nie mogą być wykorzystywane przez ich
    > posiadaczy do przeprowadzania rozliczeń pieniężnych związanych z

    Ooo. Nie chce mi sie w to teraz wnikac, ale moze w koncu troche to
    znormalnieje - moze w koncu zaniknie tez dziwne dla mnie rozroznienie
    na rachunki "oszczednosciowe" i "biezace", gdy oba ich rodzaje sluza
    do rozliczen i nie da sie, uzywajac ich, uzyskac odsetek wyzszych od
    inflacji.

    Albo jeszcze rozroznienie konto - rachunek, gdy w istocie rachunki
    prowadzone sa na koncie, albo w ogole mozna to rozumiec jako synonimy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2005-04-21 13:46:10
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    K.K. wrote:

> [...]
    > Muszę się wycofać, ale nie można wykluczyć takich ograniczeń w umowie
    > rachunku. Trzeba na to zwracać uwagę. Prawo zezwala na takie

    Ktoś mi kiedyś zwracał uwagę, że tego typu ograniczenia były dawniej
    nie tylko w prawie bankowym, ale wynikały pośrednio także z prawa
    dewizowego. Nie wiem jak to jest obecnie.

  • 9. Data: 2005-04-21 20:00:06
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 20 Apr 2005 21:16:08 +0200, "Marcin" <v...@o...pl> wrote:

    >Chcę złożyć konto firmowe w Mbanku.
    >1. Czy do wpłat i wypłat gotówki mogę używać konta prywatnego w Pekao SA?

    jednoosobowa DG? Możesz.

    >2. Czy mogę tak robić dowolnie i nikomu nic do tego np. US ?

    tak

    >3. Czy mogę robić przelewy zagraniczne z konta prywatnego za towary kupowane
    >przez moją firmę?

    tego zabrania Ci umowa z bankiem prowadzącym ROR/KO.

    >4. Czy można mieć 2 konta firmowe w różnych bankach?

    tak, dowolnie wiele zresztą.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2005-04-23 15:55:20
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Marcin wrote:

    > 4. Czy można mieć 2 konta firmowe w różnych bankach?

    Mozna miec ile sie chce, ale o kazdym trzeba poinformowac US (za pomoca
    formularza NIP-1 + ewentualne zalaczniki). O osobistych nie trzeba.

    Pozdrawiam
    SDD