  • 11. Data: 2015-12-01 11:39:50
    Temat: Re: Krótki raport z upadku SK
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2015-11-30 o 20:05, J.F. pisze:

    >Rzecz w tym, iż jeśli ktoś chce wysoki procent to w zasadzie wybór
    >jest tak mały, iż prawie żaden. Przychodzi mi na myśl Idea Bank z
    >oprocentowaniem - czasami - pow. 3%.

    BGZ, Noble by warto sprawdzic ... ale jedno z drugim nie ma nic
    wspolnego - rynek jest taki, ze procenty sa niskie.
    Bank ktory daje wyzsze ... ma klopoty ? :-)

    >Limit 100.000 euro to w mojej opinii niewiele, nawet jak na warunki
    >polskie.

    Tu chodzi o zabezpieczenie ... BFG. 100k euro zabezpiecza przecietnego
    obywatela, a bogatych nie szkoda :-)

    >Wystarczy sprzedać mieszkanie w większym mieście, czy dom, i już jest
    >klops.
    No to wybierasz do transakcji "bezpieczny" bank a potem
    dywersyfikujesz.

    Celem panstwa nie jest zabezpieczanie bankow - Cypr i Islandia juz sie
    z tego wyleczyly :-)
    Zreszta moze zbankrutowac developer i nikt ci nie pomoze.
    Ok - od pewnego czasu sa mechanizmy zabezpieczajace, ale i tak straty
    mozliwe.

    >Zastanawiam się też nad lokatą rentierską... Z definicji rentierem
    >nazywam osobę żyjącą z odsetek. Powiedzmy, że chciałaby mieć 2500zł
    >netto na miesiąc, czyli średnią krajową. 30.000zł rocznie przy 2,5%

    Nie ma lekko u nas w kraju. A ZUS, a NFZ ?
    A poza naszym krajem ... odsetki jeszcze nizsze.

    Rentier ma zyc z akcji ... i ponosic ryzyko.

    >netto. Trzeba byłoby wrzucić na lokatę 1,2 mln, czyli trzykrotność
    >gwarancji BFG. W obliczu coraz większych kłopotów banków/SKOK-ów i
    >częstego sięgania do BFG, ciekawe kto zaryzykuje...

    Bankructwo banku nie oznacza od razu przepadku calosci. Bank powinien
    miec spore aktywa w postaci kredytow, ktore zostaja i wiekszosc
    kapitalu powinna byc do odzyskania.
    Ba - KNF teraz dba o odpowiednio wysoki poziom kapitalu wlasnego,
    czyli zawieszenie powinno nastapic gdy depozyty klientow sa jeszcze
    pokryte.
    Ale kiedy syndyk wyplaci, i czy w ogole wyplaci ... ktos wie, jak
    wygladaja te trzy ostatnie bankructwa ?
    Kredyty gdzies przekazano, BFG przejal, czy mimo zawieszenia
    dzialalnosci syndyk wezwania do splaty zaleglych rat rozsyla i bedzie
    to czynil do ostatniego kredytu ?

    J.

  • 12. Data: 2015-12-01 15:51:44
    Od: Konfabulator Konfabulatorski <k...@1...pl>

    Taki ktoś, czyli Solorz, Czarnecki i jemu podobni, po prostu kupują sobie bank i śpią
    spokojnie. Oni pierwsi wypłacą, nim reszta się dowie o kłopotach i upadku. Także o
    tych dużych się nie martwcie, oni i tak sobie dadzą radę.

  • 13. Data: 2015-12-01 17:57:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konfabulator Konfabulatorski" napisał w wiadomości
> [...]
    >dowie o kłopotach i upadku.
    >Także o tych dużych się nie martwcie, oni i tak sobie dadzą radę.

    Zaraz zaraz, zeby bank zalozyc, to trzeba wplacic kapital zakladowy, a
    zeby kupic, to trzeba jeszcze wiecej.
    Oszczednosci moze i uratujesz, ale zainwestowane srodki przepadly.

    Co prawda patrze na Idee - kapital zakladowy 156mln, kapital wlasny
    juz prawie 2mld, w miedzyczasie troche tych akcji chyba sprzedano i
    zalozyciele zarobili wielokrotnie ... ale nadal ich pozostale akcje sa
    wiele warte i szkoda tego tracic :-)
    Miliardy przepadaja, a Ty tu o oszczednosciach na waciki :-)

    No ale mamy taki drobny zapis
    "Akcje serii A są akcjami uprzywilejowanymi co do prawa głosu (każdej
    akcji przysługują dwa głosy), co do dywidendy (wysokość dywidendy za
    akcje uprzywilejowane jest wypłacana w maksymalnej wysokości
    określonej w art. 353 § 1 Kodeksu Spółek Handlowych), co do
    pierwszeństwa pokrycia z majątku Banku pozostałego po zaspokojeniu
    wierzycieli w razie likwidacji Banku."

    A kto je posiada ? Dobrze zgadliscie :-)

    J.

  • 14. Data: 2015-12-01 22:11:13
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2015-12-01 o 11:39, J.F. pisze:
    > BGZ, Noble by warto sprawdzic ... ale jedno z drugim nie ma nic
    > wspolnego - rynek jest taki, ze procenty sa niskie.
    > Bank ktory daje wyzsze ... ma klopoty ? :-)

    "Specjaliści" z mBanku wieszczyli to np. Idei już parę lat temu. Także
    Pocztowemu czy CA, gdy wprowadzały wysokie oprocentowanie i do tego tzw.
    anty-belki. To jest troszkę jednak zbyt proste.

    > Tu chodzi o zabezpieczenie ... BFG. 100k euro zabezpiecza przecietnego
    > obywatela, a bogatych nie szkoda :-)

    Sęk w tym, że ponad 80% Polaków ma swoje mieszkania. W Niemczech mniej
    niż połowa. Sądzę, iż przyjdzie taki czas i u nas, że emeryt dojdzie do
    wniosku, iż zamiast mieszkania w centrum Warszawy czy nawet domu na jej
    obrzeżach, może sobie nabyć kawalerkę w Ciechocinku, a za kilkaset
    tysięcy, które zostaną po transakcji spędzić ostatnie lata życia na
    poziomie wcale nie niższym od niemieckiego emeryta.

    > No to wybierasz do transakcji "bezpieczny" bank a potem dywersyfikujesz.

    Swoją drogą ciekawe co wolałyby same banki - obsługę dużej ilości
    ciułaczy, bo "dywersyfikują" czy obsługę zamożnych ryzykantów.

    > Bankructwo banku nie oznacza od razu przepadku calosci. Bank powinien
    > miec spore aktywa w postaci kredytow, ktore zostaja i wiekszosc
    > kapitalu powinna byc do odzyskania.

    Tyle teorii. ;-)

    > Kredyty gdzies przekazano, BFG przejal, czy mimo zawieszenia
    > dzialalnosci syndyk wezwania do splaty zaleglych rat rozsyla i bedzie to
    > czynil do ostatniego kredytu ?

    Amber Gold też miał kredyty, ale niekoniecznie klienci depozytowi na tym
    dobrze wyszli ;-)

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2015-12-01 23:46:49
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 01.12.2015 o 22:11, Szymon pisze:
> [...]
    > może sobie nabyć kawalerkę w Ciechocinku, a za kilkaset tysięcy, które
    > zostaną po transakcji spędzić ostatnie lata życia na poziomie wcale nie

    Taki właśnie mam plan na emeryturę, tylko mam parę innych pomysłów niż
    Ciechocinek :D
    Ale najpierw muszę spłacić kredyt :P

  • 16. Data: 2015-12-02 00:50:28
    Od: p...@g...com

    Den mandag 30 november 2015 kl. 21:52:59 UTC+1 skrev Szymon:

    > Rzecz w tym, iż jeśli ktoś chce wysoki procent to w zasadzie wybór jest
    > tak mały, iż prawie żaden. Przychodzi mi na myśl Idea Bank z
    > oprocentowaniem - czasami - pow. 3%.

    No i juz wystraszyliscie Idee. Najnowsze oprocentowanie to 2,75-2,8. Nieladnie tak
    innym odbierac troche lepszy procent :-(

  • 17. Data: 2015-12-02 06:23:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 grudnia 2015 22:11:17 UTC+1 użytkownik Szymon napisał:

    > Tyle teorii. ;-)

    Wg szacunków BFG odzyska ok 70%wypłaconych środków(tak to było szacowane dla ostatnio
    upadłych SKOKów)dla SK banku nie doczytałem.

  • 18. Data: 2015-12-02 07:59:01
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2015-12-01 o 23:46, gral pisze:

    > Taki właśnie mam plan na emeryturę, tylko mam parę innych pomysłów niż
    > Ciechocinek :D
    > Ale najpierw muszę spłacić kredyt :P

    Jeżeli jesteś z wyżu demograficznego to niestety plan może nie wypalić,
    bo za XXX lat może się okazać że nie sprzedaż mieszkania za wagon
    pieniędzy, bo nie będzie na nie chętnych.

  • 19. Data: 2015-12-02 09:09:50
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 30 Nov 2015 19:17:25 +0100, Aha napisał(a):

    > Dowiedziałem się 21.11. Zacząłem studiować u źródła masę pdfów na temat BFG.
    Czytałem
    > również pbb. 27.11 dowiedziałem się, że wypłatę będzie prowadził BZWPK. I znów
    czytanie w
    > BZWPH opisu sposobu odbioru forsy, regulamin i listy oddziałów.
    >
    > Dzisiaj 30.11 udałem się w 1 godzinie otwarcia banku BZWPK w małym miasteczku (
    akurat tam
    > byłem w pobliżu) i spróbowałem dostać pieniądze. Niestety nie dostałem, bo system
    padł.
    > Podobno tak było w całej polsce na otwarcie banku. Po godzinie system już działał.

    Poszedłem wczoraj do oddziału BZWPK oddalonego 5 minut spacerem od mojego
    domu. Wcześniej czytałem wyłącznie wiadomości na niniejszej grupie i prasę
    kolorową. Nie było żadnej kolejki i od razu zostałem obsłużony przez miłego
    pana. Skserował dowód, dał do podpisu dwa papierki i odpisał numer konta,
    na który mają przelać pieniądze i powiedział, że pójdą dzisiaj pierwszym
    eliksirem.

    Wszystko zajęło ~10 minut. Jestem urodzony pod szczęśliwą gwiazdą.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Kobieta winna zasłaniać oblicze, bowiem nie zostało ono stworzone na obraz
    Boga."
    Ambroży, mędrzec Kościoła

    http://picasaweb.google.com/gtracz64

  • 20. Data: 2015-12-02 10:34:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Wg szacunków BFG odzyska ok 70%wypłaconych środków(tak to było
    >szacowane dla ostatnio upadłych SKOKów)dla SK banku nie doczytałem.

    No to dla innych srodkow nie starczy.
    Choc trzeba by sprawdzic priorytety wyplat.

    A swoja droga ... czy to troche nie za malo ?
    Az tyle tych zlych kredytow mieli ? Czy BFG zamierza dlugi sprzedac
    tanio, a syndyk musi jeszcze pomyslec o sobie, pracownikom odprawy
    wyplacic, prezesom tez, itp.
    Bo wydaje mi sie, ze nadzor cos tu zawiodl, jesli doprowadzono do tego
    stanu.

    J.