  • 1. Data: 2015-11-30 19:17:25
    Temat: Krótki raport z upadku SK
    Od: Aha <a...@p...pl>

    No to miałem, na moje nieszczęście, konto w SKbanku.
    Dowiedziałem się 21.11. Zacząłem studiować u źródła masę pdfów na temat BFG.
    Czytałem
    również pbb. 27.11 dowiedziałem się, że wypłatę będzie prowadził BZWPK. I znów
    czytanie w
    BZWPH opisu sposobu odbioru forsy, regulamin i listy oddziałów.

    Dzisiaj 30.11 udałem się w 1 godzinie otwarcia banku BZWPK w małym miasteczku (
    akurat tam
    byłem w pobliżu) i spróbowałem dostać pieniądze. Niestety nie dostałem, bo system
    padł.
    Podobno tak było w całej polsce na otwarcie banku. Po godzinie system już działał.
    Pani, która mnie obsługiwała była przerażona. Czytała tony procedury, które
    przygotował
    bank. Mało z tego rozumiała. Po godzinie z pomocą centrali wykonała przelew na moje
    drugie
    konto. O godzinie 17 zostało zaksięgowane koncie w moim drugim banku.

    Co odzyskałem : kwota lokat rentierskich i oprocentowanie za ostatni nie pełny
    miesiąc
    Co straciłem : Stracony czas ( a czas to pieniądz) na studiowanie pokaźnej liczby
    instrukcji, koszty dwukrotnego dojazdu do banku, oprocentowanie przez ok 10 dni ( to
    najmniejsze piwo), straty w przyszłości na oprocentowaniu ( w SK miałem średnio 4.4%
    teraz na rynku nie ma nawet 3%).

    Podsumowanie: Upadłość SK dla takiego jak ja ( daleko od 100 000 euro) nie była zbyt
    uciążliwe. Straty są ale można wytrzymać. Gorzej z tymi co mieli np 200 000 euro.

    --
    aha

  • 2. Data: 2015-11-30 20:05:35
    Temat: Re: Krótki raport z upadku SK
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aha" napisał w wiadomości grup
    >Dzisiaj 30.11 udałem się w 1 godzinie otwarcia banku BZWPK w małym
    >miasteczku ( akurat tam byłem w pobliżu) i spróbowałem dostać
    >pieniądze. Niestety nie dostałem, bo system padł.

    Ciekawe ... tam sie to zdarza, czy z powodu natloku danych/nie calkiem
    przetestowanych importow danych :-)

    >Co straciłem : Stracony czas ( a czas to pieniądz) na studiowanie
    >pokaźnej liczby instrukcji,

    Chyba niepotrzebnie - bez czytania zgaduje, ze wystarczylo pojechac z
    dowodem :-)

    >straty w przyszłości na oprocentowaniu ( w SK miałem średnio 4.4% a
    >teraz na rynku nie ma nawet 3%).

    Tego bym nie zaliczal do strat - bylo milo, ale sie skonczylo.

    >Podsumowanie: Upadłość SK dla takiego jak ja ( daleko od 100 000
    >euro) nie była zbyt uciążliwe. Straty są ale można wytrzymać. Gorzej
    >z tymi co mieli np 200 000 euro.

    Ci, to od lat powinni wiedziec, ze to trzeba miedzy rozne banki
    rozlozyc.
    Gorzej, jak przegapia komunikat o polaczeniu :-)

    J.

  • 3. Data: 2015-11-30 21:52:55
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2015-11-30 o 20:05, J.F. pisze:

    > Ci, to od lat powinni wiedziec, ze to trzeba miedzy rozne banki rozlozyc.
    > Gorzej, jak przegapia komunikat o polaczeniu :-)

    Rzecz w tym, iż jeśli ktoś chce wysoki procent to w zasadzie wybór jest
    tak mały, iż prawie żaden. Przychodzi mi na myśl Idea Bank z
    oprocentowaniem - czasami - pow. 3%. Limit 100.000 euro to w mojej
    opinii niewiele, nawet jak na warunki polskie. Wystarczy sprzedać
    mieszkanie w większym mieście, czy dom, i już jest klops. Swego czasu
    banki konkurowały oprocentowaniem i było z czego wybierać, ale teraz...
    Albo ryzyko i 3%, albo zabezpieczenie BFG i powiedzmy 1,5-2% (chyba dość
    optymistycznie i brutto).

    Zastanawiam się też nad lokatą rentierską... Z definicji rentierem
    nazywam osobę żyjącą z odsetek. Powiedzmy, że chciałaby mieć 2500zł
    netto na miesiąc, czyli średnią krajową. 30.000zł rocznie przy 2,5%
    netto. Trzeba byłoby wrzucić na lokatę 1,2 mln, czyli trzykrotność
    gwarancji BFG. W obliczu coraz większych kłopotów banków/SKOK-ów i
    częstego sięgania do BFG, ciekawe kto zaryzykuje...

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2015-12-01 01:21:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 30 Nov 2015 21:52:55 +0100, Szymon <a...@w...pl> wrote:
    >W obliczu coraz większych kłopotów banków/SKOK-ów i
    > częstego sięgania do BFG, ciekawe kto zaryzykuje...

    A co ma powiedzieć ktoś, kto ma kilkadziesiat mln zl i musi to
    wszystko trzymać w bankach? Nie ma szans na taki podział środków tak
    aby w pełni zabezpieczył je BFG.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2015-12-01 04:00:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > A co ma powiedzieć ktoś, kto ma kilkadziesiat mln zl i musi to
    > wszystko trzymać w bankach? Nie ma szans na taki podział środków tak
    > aby w pełni zabezpieczył je BFG.

    Taki to ma dopiero przerąbane... :)

  • 6. Data: 2015-12-01 06:38:48
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2015-12-01 o 01:21, Marek pisze:
    > A co ma powiedzieć ktoś, kto ma kilkadziesiat mln zl i musi to wszystko
    > trzymać w bankach? Nie ma szans na taki podział środków tak aby w pełni
    > zabezpieczył je BFG.

    Dlatego właśnie uważam, że ten limit 100.000 euro jest śmieszny.

    Warto zwrócić uwagę, iż w bankach nie tylko osoby prywatne mają
    oszczędności, ale także firmy. I z pewnością nie jest to pięć złotych.
    Upadek banku może się w tym wypadku równać upadkowi firmy.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2015-12-01 08:37:18
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    A nie ma ubezpieczenia firmy od upadłości banku?

    -----

  • 8. Data: 2015-12-01 08:40:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-01 o 06:38, Szymon pisze:

> [...]
    > oszczędności, ale także firmy. I z pewnością nie jest to pięć złotych.
    > Upadek banku może się w tym wypadku równać upadkowi firmy.

    Kto by się wówczas firmą przejmował ;)

    Żyd pyta się drugiego co ma zrobić z pieniędzmi:
    - Ty włóż je do banku, tam są bezpieczne.
    - No dobrze, a co gdy bank upadnie?
    - Bank nie może upaść bo wypłacalność gwarantuje Polska Ludowa.
    - A gdy Polska Ludowa zbankrutuje?
    - Nie może pójść z torbami, bo stoi za nią Związek Radziecki i cały
    Układ Warszawski.
    - Co jednak gdy i oni upadną?
    - Gdy Polska Ludowa, Związek Radziecki i cały Układ Warszawski upadną to
    tobie będzie żal kilku marnych złotych?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2015-12-01 09:05:35
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 1 Dec 2015 06:38:48 +0100, Szymon napisał(a):

    > Dlatego właśnie uważam, że ten limit 100.000 euro jest śmieszny.

    Sugeruję zwrócić się do DudaPomocy. Tam rozwiązują nie takie problemy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://picasaweb.google.com/gtracz64

  • 10. Data: 2015-12-01 11:19:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...

    >A co ma powiedzieć ktoś, kto ma kilkadziesiat mln zl i musi to
    >wszystko trzymać w bankach? Nie ma szans na taki podział środków tak
    >aby w pełni zabezpieczył je BFG.

    Kupuje wtedy niemieckie obligacje skarbowe.
    A poniewaz potrzeby Niemiec sa ograniczone, to kupuje je powyzej ceny
    nominalnej :-)

    J.