  • 11. Data: 2002-02-05 10:47:24
    Temat: Re: Kredyty mieszkaniowe - ktoś ostatnio może się rozglądał?
    Od: "wkg" <w...@i...pl>

    > a nie lepiej w Euro? Oprocetowanie kolo 6%. Wiadomo ze ryzyko kursowe, ale
    > ile musialoby Euro zyskac na wartosci by raty sie zrownaly....

    Lepiej

    pzdr
    wkg

  • 12. Data: 2002-02-05 11:17:37
    Od: "Wojciech Jakobczyk" <N...@c...ci.pwr.SPAM.pl>

    > Może ktoś po kilku wizytach w różnych bankach zrobił na własne potrzeby
    > dokładne zestawienie kredytów mieszkaniowych? To, co oferują niektóre
    > portale jest niestety zbyt mało szczegółowe.

    ja sie rozgladalem jakis miesiac temu. wybralem pko bp. alternatywa byl jeszcze
    kredyt bank. podobne oprocentowanie, mniejsza prowizja, ale wiecej formalnosci i
    zdecydowanie gorsza obsluga.

    wojtek

  • 13. Data: 2002-02-05 11:29:49
    Od: "g_now" <g...@p...onet.pl>

    > I ja, i ja, i ja!!! :))
    I JESZCZE JA ;-))

  • 14. Data: 2002-02-05 13:41:09
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > [ciach]
    > a nie lepiej w Euro? Oprocetowanie kolo 6%. Wiadomo ze ryzyko kursowe, ale o
    > ile musialoby Euro zyskac na wartosci by raty sie zrownaly....

    Nie porownuj samych rat - dodaj jeszcze różnicę w kursach kupno/sprzedaż dewiz,
    przypuszczalny spadek stóp PLN, wzrost stóp EURO, wzrost kursu EURO ...
    Całe ryzyko po Twojej stronie - ale każdy orze jak może ...

    Pozdrawiam
    -As-

  • 15. Data: 2002-02-05 14:04:25
    Od: "Jacek Maliszewski" <J...@s...home.pl>

    Użytkownik cloud <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a3ob73$lma$...@n...tpi.pl...
    > [ciach]
    >
    > a nie lepiej w Euro? Oprocetowanie kolo 6%. Wiadomo ze ryzyko kursowe, ale
    > ile musialoby Euro zyskac na wartosci by raty sie zrownaly....

    w USD jest ponizej 5%. w CHF jeszcze mniej.

    Malin

  • 16. Data: 2002-02-05 15:01:34
    Od: "cloud" <t...@p...onet.pl>

    > Nie porownuj samych rat - dodaj jeszcze różnicę w kursach kupno/sprzedaż
    dewiz,

    Logika nakazuje myslec ze splacam raty po cenie sprzedazy banku w ktorym ten
    kredyt wzialem. Jesli jestem w bledzie prosze o sprostowanie....

    > przypuszczalny spadek stóp PLN, wzrost stóp EURO, wzrost kursu EURO ...
    > Całe ryzyko po Twojej stronie - ale każdy orze jak może ...

    wzrost stop Eu - dlaczego?
    Jakos nie widze ku temu zadnych przeslanek, jesli juz, to o jakas
    symboliczna wartosc. Generalnie nie zauwazylem tendencji do podnoszenia
    stop, zwlaszcza w okresie stagnacji czy recesji. W Europie sa one niskie i
    dosc stabilne.
    Ryzyko kursowe - oczywiscie, ale prosze policzyc o ile Eu musialoby spasc,
    naprawde wydaje sie to rownie realne jak to ze bedzie kosztowac 2 PLN.....
    (dla porownania - kredyt w jednym banku w Eu i PLN na kwote 90 tys na 15
    lat, raty rowne - PLN 1260, Euro 820, malejace - PLN 1620, Euro 1090)
    Nie sadze by w sytuacji w ktorej budzet jest rokrocznie ratowany emisjami
    obligacji na kwote przewyzszajaca 100 mld PLN (z tendencja wzrostowa z roku
    na rok) z ktorej pokazna czesc skupuja inwestorzy zagraniczni przyczyniajac
    sie do wzrostu wartosci zlotego nagle nastapil drastyczny spadek jego
    wartosci.
    Z podobnych przyczyn raczej watpie w mozliwosc dostania w najblizszym czasie
    kredytu w zlotowkach oprocentowanego na 6-8%....
    Prosze rowniez pomyslec o tym, iz kredyt mieszkaniowy zwykle bierze sie na
    15 - 25 lat wiec i tak w okresie jego trwania czeka nas przewalutowanie z
    PLN na Euro. No chyba ze nie wejdziemy do UE i nie przyjmiemy wspolnej
    waluty w tym okresie...

    > Pozdrawiam
    > -As-

    Pzdr
    Tomek

  • 17. Data: 2002-02-05 15:27:46
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > dewiz,
    >
    > Logika nakazuje myslec ze splacam raty po cenie sprzedazy banku w ktorym ten
    > kredyt wzialem. Jesli jestem w bledzie prosze o sprostowanie....

    Tak, a kwotę kredytu wypłacono po cenie kupna (niższej od ceny sprzedaży).

    Pozdrawiam, owocnych obliczeń.
    -As-

  • 18. Data: 2002-02-05 15:35:33
    Temat: Re: Kredyty mieszkaniowe - kto? ostatnio może się rozgl?dał?
    Od: Marcin Raczyński <r...@c...com.pl>

    Użytkownik "cloud" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Z podobnych przyczyn raczej watpie w mozliwosc dostania w najblizszym czasie
    > kredytu w zlotowkach oprocentowanego na 6-8%....

    Niestety nie wygląda to tak różowo

    1.Oprocentowanie 6%
    2.Prowizja 1%
    3.Różnica kursów kupno/sprzedaż 4%
    = 11%

    + ryzyko kursowe

    Ukłony
    Marcin R

  • 19. Data: 2002-02-05 15:44:07
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > Niestety nie wyglšda to tak różowo
    >
    > 1.Oprocentowanie 6%
    > 2.Prowizja     1%
    > 3.Różnica kursów kupno/sprzedaż 4%
    > =            11%
    > + ryzyko kursowe
    >
    > Ukłony
    > Marcin R

    Ano.
    Jeszcze warto policzyć krok po kroku od przyznania, poprzez raty do spłacenia.
    Zostaje pare groszy zapasu na kursie.

    Pozdrawiam
    -As-

  • 20. Data: 2002-02-05 15:45:50
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

> [...]
    > stop, zwlaszcza w okresie stagnacji czy recesji. W Europie sa one niskie i

    Recesja sie niedlugo w strefie Euro powinna skonczyc. I moze nadejsc taki
    moment, ze trzeba bedzie walczyc z inflacja, ale rzeczywiscie stopy wyzsze
    niz 4% raczej sa trudno wyobrazalne.

> [...]
    > (dla porownania - kredyt w jednym banku w Eu i PLN na kwote 90 tys na 15
    > lat, raty rowne - PLN 1260, Euro 820, malejace - PLN 1620, Euro 1090)
    [...]

    Wszyscy fani kredytow walutowych na pewno wiedza, ze tylko poczatkowe raty
    wygladaja tak korzystnie. Z czasem raty denominowane w walucie maja
    tendencje do wzrastania.

> [...]
    przyczyniajac
    > sie do wzrostu wartosci zlotego nagle nastapil drastyczny spadek jego

    A zerknij na przyklad teraz na forex.

    > Z podobnych przyczyn raczej watpie w mozliwosc dostania w najblizszym
    czasie
    > kredytu w zlotowkach oprocentowanego na 6-8%....

    Tez watpie, ale 13% wydaje sie calkiem osogalne, czyz nie ?

> [...]
    > 15 - 25 lat wiec i tak w okresie jego trwania czeka nas przewalutowanie z
    > PLN na Euro. No chyba ze nie wejdziemy do UE i nie przyjmiemy wspolnej

    Prawdopodobnie nasz czeka i dlatego zadluzenie w Euro wydaje mi sie lepsze
    niz w CHF czy USD. Ale generalnie najlepsze to mi sie wydaje w PLN. Tak na
    czuja :).

    pozdrawiam, marekz