  • 11. Data: 2016-11-27 09:37:37
    Temat: Re: Kredyt w XIX wiecznej Angli
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Marek <f...@f...com> writes:

    > U nas przecież też zamykają.

    Za *długi* czy za wyłudzenie?
    KJ

    "#define QUESTION ((bb) || !(bb))" - Shakespeare.

  • 12. Data: 2016-12-05 17:21:47
    Od: v...@g...com

    użytkownik Marcin napisał:
    > Tylko czy ktos by dzisiaj chcial
    > mieszkac w domu przecietnej rodziny z XIX wieku?

    W PL jest tradycja posiadania domu murowanego, do tego
    podatek na mat. budowlany, do tego europka wykupiła
    znaczną część nieruchomości po wejściu PL do UE i teraz
    cena m2 jest wysoka.

    Ile czasu budowano dom 100-200 lat temu w PL czy Ameryce Pn?
    5 lat? Nie sądzę.

  • 13. Data: 2016-12-05 18:21:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    v...@g...com writes:

    > Ile czasu budowano dom 100-200 lat temu w PL czy Ameryce Pn?
    > 5 lat? Nie sądzę.

    W Ameryce to zapewne różnie, ale w Polsce? 5 tygodni raczej.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 14. Data: 2016-12-05 22:55:26
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2016-12-05 o 17:21, v...@g...com pisze:

    > W PL jest tradycja posiadania domu murowanego, do tego
    > podatek na mat. budowlany, do tego europka wykupiła
    > znaczną część nieruchomości po wejściu PL do UE i teraz
    > cena m2 jest wysoka.

    Jakieś dane jaki procent mieszkań w PL mają cudzoziemcy?

    > Ile czasu budowano dom 100-200 lat temu w PL czy Ameryce Pn?
    > 5 lat? Nie sądzę.

    A kto buduje dom 5 lat w Polsce? Znane mi przypadki budowy domu to max
    1,5 roku prac budowlanych. Z czego spora część to wykończenie.
    Oczywiście chodzi o sytuację gdy ktoś ma pieniądze (choćby z kredytu) i
    profesjonaliści wykonują prace. Bo jak ktoś samemu po swojej pracy
    zarobkowej i w weekendy buduje to trwa to bardzo długo.
    A jak bardzo chcesz to możesz sobie zamówić gotowy dom i same prace będą
    trwać parę dni na działce bo przywiozą elementy i tylko poskładają.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 15. Data: 2016-12-06 03:11:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 5 Dec 2016 22:55:26 +0100, Marcin napisał(a):
> [...]

    Nie przesadzalbym.
    Tzn murowanego tak, posiadania to juz nie.

    Ale murowany to nie tylko nasz pomysl.

    > Jakieś dane jaki procent mieszkań w PL mają cudzoziemcy?

    > A kto buduje dom 5 lat w Polsce? Znane mi przypadki budowy domu to max
    > 1,5 roku prac budowlanych. Z czego spora część to wykończenie.

    Sa i dluzej robione.
    Taka tradycja z PRL.

    Ale ... kosciol w Barcelonie juz 100 lat buduja.

    W USA owszem - domy z dykty, przychodzi huragan, niz nie zostaje :-)

    J.