  • 1. Data: 2016-11-24 00:32:10
    Temat: Kwota wolna od zajęcia a kilka rachunków
    Od: Mariusz <c...@d...pl>

    Witam

    Jak wiadomo kwota wolna od zajęcia to aktualnie 1387,50 zł.

    Ale nie jestem pewny jak to teraz aktualnie liczyć. Bo na przykład mam konta w
    bankach:

    - Alior
    - Bzwbk

    I ktoś (osoba prywatna), przesłała mi na rachunek w Alior przykładowo 800zł.

    Ale ja potrzebuję tych pieniędzy na rachunku Bzwbk, więc robię sobie tam przelew na
    tą kwotę.

    I teraz jak według ustawy to jest liczone. Czy przelewy miedzy swoimi rachunkami
    wliczają się w tą kwotę wolną czy nie?.

    Czy przy tej operacji nabiło mi już 1600zł (wpływy 2x800), i 212,50zł zostanie zajęte
    przez komornika ?.

    Dodam że mam 2 komorników, zbieg egzekucji. Ale jak na razie nie mam na tych
    rachunkach żadnego zajęcia. Przynajmniej mi się tak wydaję, bo na wcześniejszym
    koncie które zamknąłem miałem blokadę na kwotę długu. Tutaj nie mam żadnej blokady.

    Komornika spłacam w ratach.

    Z góry dziękuje za odpowiedz.

  • 2. Data: 2016-11-27 09:29:49
    Temat: Re: Kwota wolna od zajęcia a kilka rachunków
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 23 Nov 2016 15:32:10 -0800 (PST), Mariusz <c...@d...pl> wrote:
    > Jak wiadomo kwota wolna od zajęcia to aktualnie 1387,50 zł.

    Kwota wolna to coś koło 11tys a nie powyższa.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2016-11-27 12:15:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 listopada 2016 09:29:53 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Kwota wolna to coś koło 11tys a nie powyższa.

    Mylisz się

  • 4. Data: 2016-11-27 16:08:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" f...@g...co

    > Kwota wolna to coś koło 11tys a nie powyższa.

    : Mylisz się

    Zacznijcie się może obrzucać linkami doregulacyjnymi. ;)

  • 5. Data: 2016-11-29 10:15:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 27 Nov 2016 03:15:11 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Mylisz się

    To sprecyzuj o jakiej kwocie mówisz. Kwota wolna od zajęcia środków
    na rachunku to circa 11k.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2016-11-29 10:23:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 listopada 2016 10:15:42 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > To sprecyzuj o jakiej kwocie mówisz. Kwota wolna od zajęcia środków
    > na rachunku to circa 11k.
    Mylisz sie
    Kwota ta to równowartość 75% minimalnego wynagrodzenia za pracę, aktualnie to
    1387,50zł (minimalne wynagrodzenie w 2016r - 1850zł*75%=1387,50zł).
    Obowiązuje ona dla każdego miesiąca oddzielnie

  • 7. Data: 2016-11-29 15:23:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 29 Nov 2016 01:23:35 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Mylisz sie

    Bzdura, cytujęj za http://m.bankier.pl/wiadomosc/Ile-moze-zajac-komorni
    k-nowe-limity-w-2016-roku-i-zmiany-w-przepisach-7331
    226.html

    Kwota wolna to środki do wysokości trzykrotnego przeciętnego
    miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw. Jest to
    wynagrodzenie ogłaszane co miesiąc przez Główny Urząd Statystyczny.
    Na styczeń 2016 roku wynosiło 4101,36 zł, zatem dłużnik mógł
    dysponować trzykrotnością tej kwoty, czyli 12 304,08 zł.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2016-11-29 15:38:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 29 Nov 2016 15:23:34 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Bzdura, cytujęj za http://m.bankier.pl/wiadomosc/Ile-moze-zajac-komorni
    k-nowe-limity-w-2016-roku-i-zmiany-w-przepisach-7331
    226.html

    Dobra, cofam. A wystarczyło napisać, że się zmieniło.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2016-11-29 15:38:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-11-29 o 15:23, Marek pisze:

> [...]
    > styczeń 2016 roku wynosiło 4101,36 zł, zatem dłużnik mógł dysponować
    > trzykrotnością tej kwoty, czyli 12 304,08 zł.

    Poczytaj aktualne *przepisy*, a nie stare *artykuły internetowe*, to nie
    będziesz się dalej ośmieszał.

    Ale uparty przymuł...

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2016-11-29 15:44:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 listopada 2016 15:38:31 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Dobra, cofam. A wystarczyło napisać, że się zmieniło.

    Jak sam znalazłeś to się lepiej utrwali;)