  • 1. Data: 2006-03-24 07:14:55
    Temat: Kredyt w PKO BP
    Od: "Leo" <i...@w...pl>

    Witam,

    mam tam kredyt hipoteczny i niedawno obiła mi sięo uszy informacja że można
    próbować negocjować z bankiem zmniejszenieoprocentowania. Spłacam zawsze na
    czas i zawsze więcej niż wynika to z wezwania, tak więc nie mogą mi zarzucić
    że jestem jakimś nieuczciwym kredytobiorcą lub krętaczem. Domyślam się że
    nie jest to taka super prosta sprawa, ale może ktoś z Was się z tym już
    spotkał? To że bank jest ten a nie inny to chyba też nie ma wielkiego
    znaczenia. Jak siędo tego zabrać? Jak motywować?

    Pozdr, Leo

  • 2. Data: 2006-03-24 07:25:58
    Temat: Re: Kredyt w PKO BP
    Od: "VigoX" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Leo" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | spotkał? To że bank jest ten a nie inny to chyba też nie ma wielkiego
    | znaczenia. Jak siędo tego zabrać? Jak motywować?

    tez mam i ddzwonilem do nich w tej sprawie. Odpowiedzia bylo ze jedyna
    mozliwoscia obnizenia oprocentowania jest zaciagniecie nowego kredytu z
    nizszym oprocentowaniem i splacenie tego z wyzszym.

    Moze jesli bym sie tam pofatygowal osobiscie rozmowa inaczej by sie
    potoczyla.
    Daj znac jak dowiesz sie czegos innego.

    Vx

  • 3. Data: 2006-03-24 07:31:36
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:e0069n$gmr$1@news.lublin.pl,
    niejaki(a): Leo z adresu <i...@w...pl> napisał(a):

    > mam tam kredyt hipoteczny i niedawno obiła mi sięo uszy informacja że
    > można próbować negocjować z bankiem zmniejszenieoprocentowania. .....

    napisz

    "Szanowni Państwo!

    Od x lat posiadam Państwa kredyt hipoteczny.
    Wszystkie raty spłacam w terminie, na czas przedstawiam wymagane dokumenty.

    Obecna sytuacja rynkowa skłoniła mnie do porównania Państwa oferty do ofert
    innych banków.
    Wyniki mojej analizy wskazują, że oprocentowanie mojego kredytu jest obecnie
    wyższe niż średnia rynkowa.

    W związku z dotychczasową bardzo udaną współpracą, zwracam się z uprzejmą
    prośbą o dostosowanie oprocentowania mojego kredytu do poziomu rynkowego i
    obniżenie oprocentowania o co najmniej do x,xx%.

    Dzięki takiej operacji będę nadal klientem, który jest zadowolony z usług
    PKO BP i z pewnością nie pozostawię tej informacji jedynie dla siebie.

    Poniżej przedstawiam w jaki sposób analizowałem sytuację rykową:

    BANK 1 - oprocentowanie x,xx%
    BANK 2 - oprocentowanie x,xx%
    BANK 5 - oprocentowanie x,xx%

    średnia stób z tych banków wynosi x,xx% -
    Jednocześnie moje obecne oprocentowanie jest o x,xx% wyższe od najniższej
    oferty - BANKU y.

    Z wyrazami szacunku,
    Abc Abc
    "

    Oczywiście pisałem na szybko :)
    Można pewnie nieco udoskonalić.

    Jeśli rzeczywiście masz wyższe oprocentowanie to powinno zadziałać.
    A jeśli nie zadziała, to po prostu złóż wniosek w innym banku i poczekaj, aż
    ten zapyta BIK o twoją zdolność kredytową. Wówczas PKO powinno zareagować.
    No a jeśli nie zareaguje - to po prostu przenieś kredyt (o ile to
    opłacalne). Po co płacić więcej?

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 4. Data: 2006-03-24 07:54:46
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-03-24 08:31, osobnik plusz stwierdził, iż:
    > A jeśli nie zadziała, to po prostu złóż wniosek w innym banku i
    > poczekaj, aż ten zapyta BIK o twoją zdolność kredytową. Wówczas PKO
    > powinno zareagować.

    A w jaki sposób PKO dowie się o zapytaniu w BIK? :->

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 5. Data: 2006-03-24 10:09:13
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Marcin Nowakowski wrote:
    > Dnia 2006-03-24 08:31, osobnik plusz stwierdził, iż:
    >
    > A w jaki sposób PKO dowie się o zapytaniu w BIK? :->

    Zdaje się, że bank może "monitorować" okresowo w BIK. Wiem, ze takie coś
    miało wejść. Czy weszło - nie wiem.

    KJ

  • 6. Data: 2006-03-24 12:00:58
    Od: "Marcin Kręcioch" <m...@w...net.pl>

    > A w jaki sposób PKO dowie się o zapytaniu w BIK? :->

    Złożyłem przed 2 tygodniami 4 wnioski kredytowe. Niedawno jeden z banków
    poinformował o pozytywnej decyzji kredytowej ale zastrzegł, że umowę dostanę
    dopiero wtedy gdy podpiszę oświadczenie, że zrzekam się ofert pozostałych
    banków.
    Skąd wiedział? Medżik?

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 7. Data: 2006-03-24 12:10:31
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Marcin Kręcioch wrote:

> [...]
    > dopiero wtedy gdy podpiszę oświadczenie, że zrzekam się ofert pozostałych

    Nie, w _momencie_składania_ wniosku wysłał zapytanie. Autor wątku
    natomiast mówi o już przyznanym i obslugiwanym kredycie.

    KJ

  • 8. Data: 2006-03-24 13:08:13
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    Leo wrote on 2006-03-24 08:14:
> [...]
    > spotkał? To że bank jest ten a nie inny to chyba też nie ma wielkiego
    > znaczenia. Jak siędo tego zabrać? Jak motywować?
    Tak jak ktoś już tu napisał - napisać pismo z prośbą o obniżenie marży.
    Nie wiem jaki kredyt (PLN czy waluta), jaka marża - to też nie wiem czy
    da radę coś zrobić. Ja brałem ponad rok temu, marża w CHF 2,9%, na 100%
    wartości nieruchomości. Do teraz spłaciłem ok 50% i złożyłem wniosek o
    obniżenie marży, też porównując do innych banków. Wniosek składałem na
    przełomie roku (w czasie gdy Fortis oferował marżę 1%, był to bodajże
    grudzień/styczeń). Obecnie dostałem odpowiedź - zgoda na 2% marży, ale
    trzeba zmienić superkonto na złote + prowizja za obniżenie marży - 0,5%
    wartości kredytu (pozostałego do spłaty).

    Wyszło mi, że po niecałym roku jestem do przodu - więc czekam na
    przygotowanie papierów i podpisanie.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 9. Data: 2006-03-24 16:57:05
    Od: "Leo" <i...@w...pl>

    kredyt jest udzielony w CHF. Obecnie (dzisiaj przyszło kolejne "zaproszenie
    do zapłaty") oprocentowanie kredytu spłacanego w terminie wynosi 4,9%.
    Zawsze spłacam w terminie, robię nadpłaty rzędu 50-100% żadanej wartości a
    czasami jak wysupłam trochę więcej gotówki to spłacam równowartość 3-5 rat
    naraz. Kredyt spłacam już 3ci rok.
    Dziś rozmawiałem telefonicznie z kobietką w banku i szczerze sięprzyznała że
    coraz więcej takich wniosków spływa i zazwyczaj sa rozpatrywane pozytywnie.
    Po kilku minutach rozmowy, sprzwdzeniu mojej "lojalności" stwierdziła że bez
    problemu powinienem dostać obniżenie o jakieś 2%...
    Tyle ustaliłem nadzień dzisiejszy.
    Żadnych króków na razie nie poczyniłem, bo pękła mi głowica w auci i to
    zdarzenie rozwaliło mnie zupełnie- nie miałem sił mysleć o bankach...
    W poniedziałek, może wtorek, postaram siędowiedzieć czegoś więcej i na pewno
    dam znać na grupie co ustaliłem- może i innym się przyda...

    Pozdr na weekend,
    Leo