    From: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt w PKO BP
    Date: Fri, 24 Mar 2006 08:31:36 +0100

    W artykule news:e0069n$gmr$1@news.lublin.pl,
    niejaki(a): Leo z adresu <i...@w...pl> napisał(a):

    > mam tam kredyt hipoteczny i niedawno obiła mi sięo uszy informacja że
    > można próbować negocjować z bankiem zmniejszenieoprocentowania. .....

    napisz

    "Szanowni Państwo!

    Od x lat posiadam Państwa kredyt hipoteczny.
    Wszystkie raty spłacam w terminie, na czas przedstawiam wymagane dokumenty.

    Obecna sytuacja rynkowa skłoniła mnie do porównania Państwa oferty do ofert
    innych banków.
    Wyniki mojej analizy wskazują, że oprocentowanie mojego kredytu jest obecnie
    wyższe niż średnia rynkowa.

    W związku z dotychczasową bardzo udaną współpracą, zwracam się z uprzejmą
    prośbą o dostosowanie oprocentowania mojego kredytu do poziomu rynkowego i
    obniżenie oprocentowania o co najmniej do x,xx%.

    Dzięki takiej operacji będę nadal klientem, który jest zadowolony z usług
    PKO BP i z pewnością nie pozostawię tej informacji jedynie dla siebie.

    Poniżej przedstawiam w jaki sposób analizowałem sytuację rykową:

    BANK 1 - oprocentowanie x,xx%
    BANK 2 - oprocentowanie x,xx%
    BANK 5 - oprocentowanie x,xx%

    średnia stób z tych banków wynosi x,xx% -
    Jednocześnie moje obecne oprocentowanie jest o x,xx% wyższe od najniższej
    oferty - BANKU y.

    Z wyrazami szacunku,
    Abc Abc
    "

    Oczywiście pisałem na szybko :)
    Można pewnie nieco udoskonalić.

    Jeśli rzeczywiście masz wyższe oprocentowanie to powinno zadziałać.
    A jeśli nie zadziała, to po prostu złóż wniosek w innym banku i poczekaj, aż
    ten zapyta BIK o twoją zdolność kredytową. Wówczas PKO powinno zareagować.
    No a jeśli nie zareaguje - to po prostu przenieś kredyt (o ile to
    opłacalne). Po co płacić więcej?

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)