  • 1. Data: 2002-08-07 06:29:51
    Temat: Kredyt w Euro czy w złotówkach ?
    Od: "Yaro" <j...@N...poczta.gazeta.pl>

    Chcę kupić samochód na kreche w Kredyt Banku albo w PKO bp ( 13 tys. )

    Wchodzi w gre kredyt gotówkowy 16,4 % w złotówkach w PKO bp
    albo w Euro z cesją na samochodzie 8,90 % czy jakos tak w Kredyt Banku.

    Opłaca się jeszcze brać w Euro kredyt ?

    Pozdrawiam
    Yaro

  • 2. Data: 2002-08-07 07:33:03
    Temat: Re: Kredyt w Euro czy w złotówkach ?
    Od: "jelen" <j...@j...prv.pl>

> [...]
    >
    > Wchodzi w gre kredyt gotówkowy 16,4 % w złotówkach w PKO bp
    > albo w Euro z cesją na samochodzie 8,90 % czy jakos tak w Kredyt Banku.

    a millenium nie maja w Euro za 4 % ?

    Czy sie oplaca to trudne pytanie jezeli nie masz ochoty trzasc portkami przy
    kazdym wachnieciu zlotowki to lepiej w PLN, jezeli jednak uwazasz ze euro
    nie wachnie sie wiecej niz pare % rocznie... Zapytaj o mozliwosc
    pozniejszego przewaluowania kredytu.

    pozdrawiam,
    jelen

  • 3. Data: 2002-08-07 14:45:00
    Od: "Marcin Kozlowski" <s...@U...pl>

    Użytkownik "Yaro" <j...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wchodzi w gre kredyt gotówkowy 16,4 % w złotówkach w PKO bp
    > albo w Euro z cesją na samochodzie 8,90 % czy jakos tak w Kredyt Banku.

    proponuje Excel i sobie przeliczyc...

    mi wyszlo ze mimo wszystko wziac w Euro,

    pa
    SirmarK

  • 4. Data: 2002-08-07 20:30:08
    Od: "Rad'ek" <a...@p...fm>

    > proponuje Excel i sobie przeliczyc...
    >
    > mi wyszlo ze mimo wszystko wziac w Euro,
    >
    > pa
    > SirmarK

    ciekawe jak Ci to wyszlo ??? majac na uwadze ostatnie zachowania sie kursu
    tej waluty ...
    wziac w euro jest ok bo kurs jest wysoki ale jak bedzie wygladac splata tego
    kredytu to tego nie przewidzisz ...

    wrzuc sobie w excel odwrotna sytuacje -> uruchomienie kredytu przy kursie
    np. 3.60 a splaty przy 4.3 i porownaj z kredytem w PLN i zobacz jak cierpia
    teraz ci ktorzy splacaja raty w euro :(

    radek

  • 5. Data: 2002-08-07 20:56:09
    Od: "jelen" <j...@j...prv.pl>

    > wrzuc sobie w excel odwrotna sytuacje -> uruchomienie kredytu przy kursie
    > np. 3.60 a splaty przy 4.3 i porownaj z kredytem w PLN i zobacz jak
    cierpia
    > teraz ci ktorzy splacaja raty w euro :(

    nie ma sie czym przejmowac pozniej znowu spadnie

    pzodrawiam,
    jelen

  • 6. Data: 2002-08-08 08:27:48
    Od: "Marcin Kozlowski" <s...@U...pl>

    Użytkownik "Rad'ek" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
    > wrzuc sobie w excel odwrotna sytuacje -> uruchomienie kredytu przy kursie
    > np. 3.60 a splaty przy 4.3 i porownaj z kredytem w PLN i zobacz jak
    cierpia
    > teraz ci ktorzy splacaja raty w euro :(

    tak wlasnie zrobilem z tym
    ilosc rat 120
    uruchomienie przy 3,60, splata wszystkich rat po 4,18
    zalozylem ze oprocentowanie w zlotowkach jest 2 razy wieksze niz w euro
    ogolnie wychodzi na korzysc Euro.

    choc wiele zalezy od tego o ile podskoczy (lub nie) Euro, i na ile lat byl
    kredyt..

    pa
    SirmarK

  • 7. Data: 2002-08-08 08:29:02
    Od: "ToGa" <t...@p...fm>

    Rad'ek wrote:
> [...]
    | kursie np. 3.60 a splaty przy 4.3 i porownaj z kredytem w PLN i
    | zobacz jak cierpia teraz ci ktorzy splacaja raty w euro :(

    Ja tak wziąłem w euro, ratę płaciłem 1.300 teraz płacę 1500, a złotówkowa
    wychodziła mi po 2500. To chyba jest różnica bo przez rok czasu jestem do
    przodu 14.400,

    I gdzie masz euro po 4,30? Bo NBP 4,07 a w kantorach ok.4,10.

    A tak w ogóle w miarę rozwoju naszej gospodarki złotówka i tak się umacnia,
    biorąc pod uwagę inflację. Inwestycja w waluty w ostatnich 5 latach
    przynosiła straty.

    --
    Tomasz

  • 8. Data: 2002-08-08 08:32:49
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ToGa" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > I gdzie masz euro po 4,30? Bo NBP 4,07 a w kantorach ok.4,10.

    Bank liczy Ci po kursie kantorowym lub srednim NBP?
    A jakie masz oprocentowanie kredytu w EUR?

    Karol

  • 9. Data: 2002-08-08 08:49:17
    Od: "ToGa" <t...@p...fm>

    Karol wrote:
    | Użytkownik "ToGa" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    |
    | Bank liczy Ci po kursie kantorowym lub srednim NBP?
    | A jakie masz oprocentowanie kredytu w EUR?
    |
    | Karol

    Oprocentowanie eur z marżą 6,8%
    Rozliczają średnio po kursie NBP + 2% czyli dziś jakieś 4,15.
    Pisanie, że euro jest teraz po 4,30 to trochę sianie zamętu. Tak jak pisanie
    że kredyty w złotych są po 10%. Pewnie, że są jak masz 50% udziału własnego
    i bieżesz na 5 lat, co na mieszkanie jest za mało.

    --
    Tomasz

  • 10. Data: 2002-08-08 08:53:31
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Oprocentowanie eur z marżą 6,8%
    > Rozliczają średnio po kursie NBP + 2% czyli dziś jakieś 4,15.

    Ale co Ci napisali w umowie?
    Moze jednak rozliczaja po kursie sprzedazy dewiz banku?

    > Pisanie, że euro jest teraz po 4,30 to trochę sianie zamętu.

    Jakies dane do modelu trzeba przyjac.

    > Tak jak pisanie
    > że kredyty w złotych są po 10%.

    W BZWBK okolo 11,40 - 11,90% (AFAIR).