  • 1. Data: 2002-05-08 08:00:42
    Temat: Kredyt w CHF.
    Od: "AG" <e...@p...onet.pl>

    Posiadam kredyt samochodowy na 5 lat (nowy samochód), mam za sobą pierwszy
    rok.
    Jak coś uzbieram kupuję euro. Teraz mam zamiar skupować dolara -bo ma niski
    kurs. Robię to po to bo częściowa spłata kredytu kosztuje, a boję się że
    złotówka się osłabi i aby to co nazbieram nie stracić. Mam pytanie jak
    najlepiej się w takich przypadkach zabezpieczać. Mam też wątpliwości czy
    frank szwajcarski jest tą właściwą walutą na taki kredyt. Frank ma tendencję
    zwyżkową w stosunku do innych walut -co mnie nie cieszy. Może warto na coś
    innego przewalutować?

  • 2. Data: 2002-05-09 07:38:44
    Temat: Re: Kredyt w CHF.
    Od: "Michał Witkowski" <w...@w...pl>

    "AG" <e...@p...onet.pl> wrote in message
    > Frank ma tendencję zwyżkową w stosunku do innych walut -co mnie nie
    cieszy. Może warto na coś
    > innego przewalutować?

    Właśnie jestem na etapie załatwiania kredytu hipotecznego w CHF. Na swój
    użytek robiłem takie zestawienia CHF-USD-EUR. Wychodzi mi na to, że CHF jest
    najstabilniejszą walutą. To znaczy zachowuje ogólną tendencję, ale z
    mniejszymi szaleństwami.
    Skoro masz kredyt w CHF, to dlaczego kupujesz EUR czy też USD? Kupuj CHF.

    pozdrawiam

    M. Witkowski

  • 3. Data: 2002-05-09 13:16:45
    Od: "AG" <e...@p...onet.pl>

    > Wła?nie jestem na etapie załatwiania kredytu hipotecznego w CHF. Na swój
    > użytek robiłem takie zestawienia CHF-USD-EUR. Wychodzi mi na to, że CHF
    jest
    > najstabilniejsz? walut?. To znaczy zachowuje ogóln? tendencję, ale z
    > mniejszymi szaleństwami.
    > Skoro masz kredyt w CHF, to dlaczego kupujesz EUR czy też USD? Kupuj CHF.
    >
    > pozdrawiam
    >
    > M. Witkowski

    Pytalem w kilku kantorach - nie mają -chyba ze w banku - ale tam zapewne
    cena sprzedazy bedzie kosmiczna. Niektóre kantory na np. EUR mają widełki
    tylko 3 eurocenty a na CHF 20 centów (nie wiem jak nazywają się ich grosze),
    poza tym sądzę że jak złoty poleci w dół to stosunki np. EUR-CHF czy też
    USD-CHF chyba się nie zmienią. Ale chyba masz rację kolejne oszczędności
    ulokuję w CHF, w końcu mam kredyt w CHF.

    Adam.

  • 4. Data: 2002-05-10 08:47:21
    Od: "Michał Witkowski" <w...@w...pl>

> [...]
    > cena sprzedazy bedzie kosmiczna. Niektóre kantory na np. EUR mają widełki
    > tylko 3 eurocenty a na CHF 20 centów (nie wiem jak nazywają się ich

    Hmmm... no poza problematyczną ceną bankową,, to chyba nie ma przeciwskazań,
    żeby założyć konto walutowe i złotóweczki automatycznie na CHF a potem z
    konta walutowego spłacać kredyt, może nawet bezgotówkowo, a może jakiś bank
    oferuje dostęp do takiego rachunku via net>
    :-D

    M. Witkowsk