  • 1. Data: 2003-12-02 16:14:34
    Temat: Kredyt na samochód w PTF
    Od: "Agaska" <ganieszka[ciach]@[ciach]wp.pl>

    Przejrzałam archiwum i jednak nie znalazłam tego co chciałam. Chodzi mi o
    informację o Polskim Towarzystwie Finasowym.
    Dowiadywałam się tam o kredyt na nowy samochód i oprocentowanie kredytu w
    CHF wynosi 6,2 % a pobierana prowizja 1%, no i do tego oni mają dość
    atrakcyjną ofertę na ubezpieczenie auta (jestem młodym kierowcą i nie
    dochapałam się jeszcze zbyt wielkich zniżek). Kredyt będę brać dopiero w
    styczniu teraz szukam najlepszego banku. Poradźcie, co myślicie o PTFie?
    Pozdrawiam
    Agnieszka

  • 2. Data: 2003-12-02 16:53:57
    Temat: Re: Kredyt na samochód w PTF
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agaska" <ganieszka[ciach]@[ciach]wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dochapałam się jeszcze zbyt wielkich zniżek). Kredyt będę brać dopiero w
    > styczniu teraz szukam najlepszego banku. Poradźcie, co myślicie o PTFie?

    PTF udziela zwykłych kredytów, czy tez w systemie argentyńskim - sprawdź
    dokładnie to.

    Pozdraiwam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2003-12-03 06:37:44
    Od: "PL" <p...@p...pl>

    Chyba najpierw wybierasz auto. Jesli mam racje, to rozejrzyj sie w salonie
    samochodowym. Czesto oferta bankow wspolpracujacych - lub wrecz wlasnych -
    jest atrakcyjna. 6,2 [%] w CHF nie jest - moim skromnym zdaniem - najnizsza
    na rynku :-(.
    Pozdrawiam!
    PL

  • 4. Data: 2003-12-03 09:32:19
    Od: p...@r...pl_nospam (przykry)

    On Tue, 2 Dec 2003 17:14:34 +0100, "Agaska"
    <ganieszka[ciach]@[ciach]wp.pl> wrote:

    >Przejrzałam archiwum i jednak nie znalazłam tego co chciałam. Chodzi mi o
    >informację o Polskim Towarzystwie Finasowym.[...] Poradźcie, co myślicie o PTFie?

    Hi!
    Ja kupowalem auto na kredyt z PTF'u. Bylem bardzo zadowolony z jego
    obslugi. Pewnie gdybym znowu bral kredyt tez bym skorzystal z ich
    uslug. Ubezpieczenia z ich posrednictwem nie kupowalem.
    pzdr
    --
    przykry
    uin:5706769

  • 5. Data: 2003-12-03 13:47:26
    Od: p...@p...onet.pl

    Witam

    ja też kupiłem samochód przez PTF, samochód wybrałem w salonie a oni już
    załatwiali reszte i w ciągu 5 dni wyjechałem samochodzikiem. Samochód kupowałem
    w czerwcu i wtedy na rynku był to nailepszy kredyt, gdzie w salonach
    proponowali mi oprocentowanie w granicach 12 - 18 % :) no i jest tutaj
    możliwość pakietu ubezpieczeń wsadzenia w kredyt oczywiście tylko na pierwszy
    rok:)

    jak będziesz chciała wiedzieć coświęcej to napisz p...@p...onet.pl

    ============================
    pozdrawiam predator28

  • 6. Data: 2003-12-03 18:05:49
    Od: "Agaska" <ganieszka[ciach]@[ciach]wp.pl>

    Użytkownik "PL" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Chyba najpierw wybierasz auto. Jesli mam racje, to rozejrzyj sie w salonie
    > samochodowym.

    Samochód już wybrałam - panda i mam ją do odbioru dopiero w styczniu. Fiat
    Bank nie ma zbyt atrakcyjnej oferty i do tego dochodzi wyższe ubezpieczenie
    autka.

    Pozdrawiam
    Agnieszka

  • 7. Data: 2003-12-04 10:00:18
    Od: "PL" <p...@p...pl>

    > Samochód już wybrałam - panda i mam ją do odbioru dopiero w styczniu. Fiat
    > Bank nie ma zbyt atrakcyjnej oferty i do tego dochodzi wyższe
> [...]
    =========
    Witaj :-)!
    Zerknij jeszcze do Invest Banku. Nie wiem, jak sie maja P.T. Ich inne
    probukty bankowe, ale "w samochodach trzymaja sie mocno".

    REpozdrawiam!
    PL

  • 8. Data: 2003-12-04 15:30:34
    Od: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>

> [...]
    >
    > Samochód już wybrałam - panda i mam ją do odbioru dopiero w styczniu. Fiat
    > Bank nie ma zbyt atrakcyjnej oferty i do tego dochodzi wyższe

    Czy dopbrze sie zastanowiłaś nad kredytem walutowym ?? IMHO w przypadku
    samochodu to jest nieopłacalne: zauważ coś takiego: kredyt w CHF polega na
    tym że przydziela ci sieokreśloną ilość CHF, niejako "skupując" je od Ciebie
    po ceniu skupu banku. Jeśłi bieżesz 10 000 zł (dla ustalenia uwagi), to wg
    kursu Multibanku (ten mam pod ręką) na dzis będzie to 3418 CHF (kurs
    2.9253). Ale gdybyś od razu chciała to spłacić to masz ...10 297 zł (kurs
    3.0125). Tak wiec, zakłądając że taka relacja kursów się utrzyma (a różnica
    potrafi sięgac nawet 10%), masz dodatkowe 3% "prowizji". Do tego dochodzi
    Ci ryzyko kursowe. Jeśli lubisz więc mocna wrażenia i/lub ufasz w
    nasząwalutę że sieumocni :))) to proszę bardzo, ale ja bym sienie pchał w
    kredyt walutowy ... IMHO lepiej w PLN

  • 9. Data: 2003-12-05 10:01:02
    Od: "Agaska" <ganieszka[ciach]@[ciach]wp.pl>

    Specem od walut ani kredytów to ja nie jestem. Oprocentowanie kredytu w PLN
    wynosi 13,5% w CHF 7,2%. I z tego co zauważyłam to w każdym banku różnica na
    oprocentowaniu złotówek a franków jest dwukrotna. I wydaje mi się, że przy
    takiej różnicy ryzyko kursowe i tak się opłaca - bynajmniej tak twierdzi
    spora rzesza kredytobiorców i doradców kredytowych. Na dzień dzisiejszy
    biorąc kredyt w złotówkach (na tę samą kwotę) musiałabym płacić o ponad
    stówę większą ratę niż przy frankach, a dla mnie stówa to też pieniądz i
    wolą ją wydać na przelew niż oddać bankowi :)

    Jednak na wszystkie rady czekam, bo ja się naprawdę na tym nie znam :(

    Pozdrawiam
    Agnieszka