    From: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt na samochód w PTF
    Date: Thu, 4 Dec 2003 16:30:34 +0100

    Użytkownik "Agaska" <ganieszka[ciach]@[ciach]wp.pl> napisał w wiadomości
    news:bqmutj$9cc$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "PL" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Samochód już wybrałam - panda i mam ją do odbioru dopiero w styczniu. Fiat
    > Bank nie ma zbyt atrakcyjnej oferty i do tego dochodzi wyższe
    ubezpieczenie
    > autka.

    Czy dopbrze sie zastanowiłaś nad kredytem walutowym ?? IMHO w przypadku
    samochodu to jest nieopłacalne: zauważ coś takiego: kredyt w CHF polega na
    tym że przydziela ci sieokreśloną ilość CHF, niejako "skupując" je od Ciebie
    po ceniu skupu banku. Jeśłi bieżesz 10 000 zł (dla ustalenia uwagi), to wg
    kursu Multibanku (ten mam pod ręką) na dzis będzie to 3418 CHF (kurs
    2.9253). Ale gdybyś od razu chciała to spłacić to masz ...10 297 zł (kurs
    3.0125). Tak wiec, zakłądając że taka relacja kursów się utrzyma (a różnica
    potrafi sięgac nawet 10%), masz dodatkowe 3% "prowizji". Do tego dochodzi
    Ci ryzyko kursowe. Jeśli lubisz więc mocna wrażenia i/lub ufasz w
    nasząwalutę że sieumocni :))) to proszę bardzo, ale ja bym sienie pchał w
    kredyt walutowy ... IMHO lepiej w PLN