  • 11. Data: 2002-12-15 09:30:33
    Temat: Re: Kredyt na samochod w Fiat Bank
    Od: "mcp" <r...@s...com.pl>

    Użytkownik "Marcin" <W...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:01c2a228$96c54f20$535363d9@default...
    > Oferuja taki na stosunkowo atrakcyjnych warunkach (przynajmniej na
    pierwszy
    > rzut oka) przy zakupie Fiatow - 2% oplaty przygotowawczej i oprocentowanie
    > 13,5% (podaja jeszcze, ze efektywnie jest to 8,5%). Brak zastawu bankowego
    > na samochod. Mozliwosc przedterminowej splaty kredytu bez dodatkowych
    > kosztow przy potraceniu jednej dodatkowej raty. Stad szybkie pytanie - co
    > to w ogole za bank i czy ktos zna te oferte i moze ja polecic/odradzic?

    Ja zdecydowanie polecam. Glowna zaleta jest brak biurokracji. Przychodzisz,
    mowisz, ze chcesz kupic auto, nastepnego dnia wyjezdzasz samochodem. Tylko
    WLASNE oswiadczenie o zarobkach, no i, co jest moim zdaniem najwazniejsze,
    brak zastawu rejestrowego, ktorego skasowanie jest, z tego co mowia ludzie,
    trudniejsze niz rozwod ;-)
    No i oprocentowanie korzystne IMO (jak bralem kredyt we wrzesniu, to stopa
    efektywna wychodzila mi o kilka punktow procentowych nizsza niz np. w pko bp
    czy multi, ze o innych bankach nie wspomne).

    pozdrawiam
    mcp

  • 12. Data: 2002-12-15 10:18:43
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > kosztow przy potraceniu jednej dodatkowej raty. Stad szybkie pytanie - co
    > to w ogole za bank i czy ktos zna te oferte i moze ja polecic/odradzic?

    Skąd ta stopa efektywna na poziomie 8,5%. Już kilka miesięcy upłynęło od Ustawy
    o kredycie konsumenckim a wciąż wielu ludzi daje się nabierać na tego typu
    informacje. Jak napisał Pan Maćko stopa efektywna jest na poziomie 18,5%
    (raczej 18,9% jeżeli kredyt na 1 rok). Na plus im, że w internecie podają
    poprawne informacje www.fiatbank.pl/stopy. Ogólnie kredyt jest atrakcyjmy.
    Jednak jak będziesz podpisywał umowę, to zapytaj się dlaczego powiedziano Ci,
    że stopa efektywna (rzeczywista) jest na poziomie 8,5% a w Umowie jest
    napisane, że 18% z ogonkiem. Tak jak radził Pan Macko, jeżeli Ci tego nie
    wpiszą lub napiszą np. 8,5% nie interweniuj. Otrzymałeś kredyt oprocentowany na
    0%. Odsetek zgodnie z Ustawą nie musisz spłacać. Tensor1.

  • 13. Data: 2003-08-10 12:45:15
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik rena <r...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:atd1v2$7ba$...@f...acn.pl...
    > wiadomości

    > niemaly!!!
    >
    > Zapewne nijak, bo taki zapis jest w starej umowie, a ustawa dotyczy umow
    > zawieranych po jej wejsciu w zycie.
    > Nie sadze, zeby byli tak glupi by ten zapis utrzymac w nowych umowach.
    > Tu tez widac, ze ta ustawa byla potrzebna...
    >
    > --
    W nowych umowach ze zmienną stopą (kr. konsumencki) nie ma prowizji za
    wcześniejsza spłatę. W pozostałych (stopa stała jak i wszystkie stare umowy)
    prowizja istniej.
    Potrącenie raty raczej nie było prowizją za wcześniejszą spłatę. Mogło
    wynikać z harmonogramu (lub coś w tym stylu).
    Jacek

  • 14. Data: 2003-08-10 12:58:33
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    Fiat Bank Polska SA- Bank powołany do finansowania zakupów samochodów Fiat,
    Afa, Lancia. Jeden z pierwszych tego typu na rynku.
    Jezeli chodzi o ofertę to:
    - oprocentowanie (nominalne i rzeczywiste!!!) jest na dość dobrym poziomie
    (niższe od większości banków sieciowych) choć czasem wyższe od VW Banku czy
    Toyoty.
    - posiada dość atrakcyjne promocje organizowane wspólnie z Fiatem
    (dofinansowane przez Fiata) np. kredyt 0%, 50/50, 70/30, miesiąc bez
    odsetek, itp.
    - mają niską rzeczywistą roczną st. oprocentowania (niskie prowizje (w
    większości salonów jest to 2-3%,)
    - przeciętną stroną jest dbałóść kienta- jeżeli masz na wpłatę własną 30% i
    jesteś żonaty/mężatką- to generalnie nie ma problemu ze dolnością, W innych
    przypadkach może być "pod górę"
    - bardzo wolna obnżają oprocentowanie kredytów (st. zmienna) średnio dwa
    razy wolniej niz inne banki
    - niektóre ich promocje są bez sensu np. promoca 0% w.w. a potem mówią że
    gośc nie ma zdolności kredytowej i dadzą mu kredyt jak wpłaci 30% :)))

    Podsumowując:
    - oferta dla tych co nie mają większego pojęcia o kredytach (nie potrafią
    porównać ofert i wybrać lepszej lub nie mają czasu na załatwianie kredytu w
    innym banku)
    - zdecydowanie lepszy (pod względem kosztów) niż pośrednicy kredytowi typu
    PTF czy inne banki np: GBG

    Jacek