  • 21. Data: 2005-02-25 17:30:33
    Temat: Re: Kredyt na samochód a szkoda całkowita
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    Radoslaw P. (news:1rnu11ltq8dc0l0il112oe8gdmh7fpme3u@4ax.com)
    Napisał(a):

    > No cóż, nie wnikam, bo nie muszę (kodeks drogowy wyraźnie określa czyja
    > jest wina :)). I tak trzy razy złomowałeś ten pojazd? ;)

    Ubezpieczyciel złomował... :>

    Swoją drogą, można ubezpieczyciela nieźle wyc***. Tylko trzeba się zakręcić
    i mieć znajomego w warsztacie :>. Po trzecim razie powiedzieli, że nie
    ubezpieczą :> czyli 3 razy wypłacili 75% wartości samochodu :>

    R.

  • 22. Data: 2005-02-25 17:55:28
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 25 Feb 2005 08:56:30 -0600, witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

    >Tez bys sie nie zatrzmal na lodzie, jak nagle gosciu przed toba
    >postanawia wysadzic pasazerke na srodku ulicy.

    ale "gościu" się zatrzymał, a "kiepski" - jakoś nie mógł?

    >Zamiast pieprznac w samochod z ludzmi w srodku i to na dodatek
    >wysiadajacymi wolalem przeleciec przech chodnik i piperznac w cos
    >solidniejszego, betonowego z boku.
    >On przjechal zamarznieta kałużę i stanął tuż za nią, mi przyszło
    >zatrzymać się na kałuży.

    ooo, zatrzymać się nie mogłeś, ale skręcić na chodnik zdołałeś?
    Autorodeo :-)
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 23. Data: 2005-02-25 21:01:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert" <T...@i...pl> writes:

    > To zależy jak na to patrzeć. naprawy za około 13tys. Wiem że można to zrobić
    > poniżej 9tys.

    ... netto, a nawet bez placenia podatku dochodowego.

    > Jednak ubezpieczyciel musi to robić w ASO.

    Dziwne, zwykle nie chca. Gwarancja albo pakiet moze. Ciekawe jaki
    ubezpieczyciel? To OC czy AC?

    > Główna konstrukcja
    > nośna nienaruszona (trochę drgnął prawy słupek). To ta pier*** chłodnica
    > dziwnie się przesunęła jakoś w stronę alternatora i skrzyni biegów...ech...
    > i ta robocizna... mam wycenę. Niczego nie naprawiają, wszystko do kosza i
    > wymiana....

    Tak sie powinno samochody naprawiac. Niestety nie jest to powszechna
    praktyka - a potem okazuje sie, ze samochod po naprawie jest "jakis
    taki" - drzwi sie nie domykaja, szpary sie powiekszaja, blacha
    zdzewieje, skrzynia dziwnie chodzi...

    Pamietaj ze ubezpieczyciel (zwlaszcza tzw. wiodacy) bedzie chcial jak
    najwiecej za wrak, ale jesli nie bedziesz chcial go kupic, to jego
    wartosc przed wypadkiem bedzie okreslal na jak najnizsza - i zapewne
    bedzie to w ogole dzialanie w zlej wierze, wyczerpujace znamiona
    przestepstwa.
    Moim zdaniem to sie nie oplaca, niech sobie wrak wsadza w czesc ciala,
    tylko trzeba od nich wyciagnac jak najwiecej. Moze skorzystaj z pomocy
    specjalisty od takich rzeczy?

    I nastepnym razem sugerowalbym kupowanie samochodu za gotowke :-(
    --
    Krzysztof Halasa

  • 24. Data: 2005-02-26 01:45:28
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Radoslaw P. wrote:

    > No cóż, nie wnikam, bo nie muszę (kodeks drogowy wyraźnie określa czyja jest
    > wina :)).
    No właśnie, dlatego nawet nie było sensu się spierać.

    I tak trzy razy złomowałeś ten pojazd? ;)

    Trzy razy miałem "pecha" ale pozostałe to muszę przyznać, że bardziej z
    mojej winy.
    Za każdym razem procedura taka sama.
    Samochód na warsztat, potem do PZU, za tydzień po samochód, za miesiąc
    po kasę, potem na warsztat rozliczyć się za robotę.

  • 25. Data: 2005-02-26 01:48:40
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > ale "gościu" się zatrzymał, a "kiepski" - jakoś nie mógł?

    on też nie mógł, zatrzmał się za lodem, ja bym też się zatrzymał w tym
    samym miejscu co on, tylko,że w tym przypadku to byłoby ciut za daleko.

    > ooo, zatrzymać się nie mogłeś, ale skręcić na chodnik zdołałeś?
    > Autorodeo :-)

    A ty w ogóle jeździłeś samochodem kiedyś?
    Jak nie, to ci po cichu podpowiem, że jak koła wpadają w poślizg to
    należy puścić hamulec, wówczas samochód staje się sterowny.

  • 26. Data: 2005-02-26 07:35:30
    Od: "@dams" <a...@S...onet.pl>

    > i tu jesteś w błędzie - w przypadku szkody całkowitej auta już nie
    > widzisz.
    > Łapę na nim kładzie ubezpieczyciel.

    hmm to ty jesteś w błędzie...

  • 27. Data: 2005-02-26 12:04:40
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 25 Feb 2005 19:48:40 -0600, witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

    >on też nie mógł, zatrzmał się za lodem, ja bym też się zatrzymał w tym
    >samym miejscu co on, tylko,że w tym przypadku to byłoby ciut za daleko.

    >A ty w ogóle jeździłeś samochodem kiedyś?

    tak, i rozbiłem na razie "tylko" 1 raz.

    >Jak nie, to ci po cichu podpowiem, że jak koła wpadają w poślizg to
    >należy puścić hamulec, wówczas samochód staje się sterowny.

    jeśli jest na tyle przyczepności, że jesteś na przestrzeni
    kilku-kilkunastu metrów w stanie skręcić i wjechać na chodnik, to
    oznacza, że było też wystarczająco dużo przyczepności, żeby się
    zatrzymać. Jeśli jednak za mało było miejsca do zatrzymania, to
    oznacza, że miało miejsce jedno z następujących zdarzeń (lub pewna ich
    kombinacja):
    a) przeholowałeś z prędkością
    b) nie zachowałeś bezpiecznego odstępu
    c) zagapiłeś się
    d) wpadłeś w panikę, a o tej cennej (podanej przez Ciebie powyżej)
    właściwości hamulców zapomniałeś

    Może być i tak, że i Gronholm by sobie nie poradził, ale sądzę, że nie
    pisałby wtedy, że "pieprznął, bo gościu przed nim postanowił wysadzić
    pasażerkę na środku ulicy".

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 28. Data: 2005-02-26 12:25:59
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    Jarek Andrzejewski
    (news:i0p021pimk0n9qgde31895ijfkf8ufp4he@4ax.com)
    Napisał(a):
> [...]
    > kilku-kilkunastu metrów w stanie skręcić i wjechać na chodnik, to
    > oznacza, że było też wystarczająco dużo przyczepności, żeby się

    Tu się nie zgodzę. W poślizgu, jeśli masz głowę na karku, w pewnych
    sytuacjach możesz kontrolować samochód, jednakże zatrzymać się nie dasz
    rady.

    R.

  • 29. Data: 2005-02-26 12:57:52
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Sat, 26 Feb 2005 13:25:59 +0100, w <cvppi5$fdq$1@shodan.interia.pl>, "Robert"
    <T...@i...pl> napisał(-a):

    > Tu się nie zgodzę. W poślizgu, jeśli masz głowę na karku, w pewnych
    > sytuacjach możesz kontrolować samochód, jednakże zatrzymać się nie dasz
    > rady.

    Dlatego potem napisał co napisał.
    Jednakże właśnie dlatego wymyślono pojęcie "bezpieczna odległość".
    W sumie to powinno być jak w USA -- po takich wypadkach stawka ubezp. dla
    takiego "kierowcy" rośnie X razy.

  • 30. Data: 2005-02-26 13:33:16
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    Radoslaw P. (news:rgs0215bti7nvs9iiuckb1r0llbj0ol7ag@4ax.com)
    Napisał(a):
    > Dlatego potem napisał co napisał.
    > Jednakże właśnie dlatego wymyślono pojęcie "bezpieczna odległość".
    > W sumie to powinno być jak w USA -- po takich wypadkach stawka ubezp. dla
    > takiego "kierowcy" rośnie X razy.

    Na śnieg to mogła być bezpieczna odległość...ale na lód który był pod
    śniegiem - już nie.

    Stany to wogóle popierdolony kraj...
    R.