  • 11. Data: 2002-11-28 08:05:15
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy PKO BP - promocja
    Od: premek <p...@U...TO.wp.pl>

    stach pewnego razu popełnił(a):

    > Ja mam obecnie w PKO BP 9,69%, a od stycznia będzie to ok. 8% albo
    > i mniej. Czyli w porównaniu z Tobą to mała różnica i nie ma
    > strachu, a jest szansa na dalsze obniżki. W Twoim przypadku
    > obniżek raczej nie będzie bo EURIBOR stoi a marży ci nie obniżą
    > (ja mam marżę 1,5%).

    Witam

    Mam pytanko, wiesz moz od czego zalezy marza przy PLN, dla walutowych
    jest to jasno okreslone, ze od okresu na jaki bierzemy kredyt a w
    zlotych??? pani w oddziale powiedziala mi wczoraj, ze 1% jest dla tych
    co maja > 50% wkladu wlasnego, 2% to standard a 3% dla ludzi, ktorzy
    nie maja konta w PKO BP? ale wiem ze co oddzial to inne informacje :-)

    pozdro
    ---------------------------
    premek

  • 12. Data: 2002-11-28 08:06:33
    Od: premek <p...@U...TO.wp.pl>

    pewnego razu popełnił(a):

> [...]
    > prowizja za udzielenie kredytu odpowiednio :
    > - kredyt złotowy do 100 tys. &#8211; prowizja 0.6%
    > - kredyt walutowy do 100 tys. &#8211; prowizja 1%
    > - kredyty złotowe i walutowe powyżej 100 tys. &#8211; brak
    > prowizji
    >
    > Oprocentowanie bez zmian - 9.19% od stycznia prawdopodobnie 8.2%
    >
    > Właśnie staram się o kredyt mieszkaniowy i wydawało mi się że
    > śledzę wszystkie wiadomości ale to jakoś mi umknęło.
    > Na stronie internetowej banku też nic na ten temat nie znalazłem.
    >
    > Może wprowadzili promocję ale nie chcą żeby ludzie brali kredyt?

    A w jakim to bylo oddziale? ja bylem wczoraj w PKO BP Oddzial I/Poznan
    i jak zapytalem to pani zrobila wielkie oczy :-)

    pozdro
    ---------------------------
    premek

  • 13. Data: 2002-11-28 09:08:18
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl> wrote in message
    > Różnica w oprocentowaniu jest wystarczająco duża, aby zaryzykować - zależy
    > mi też na jak najmniejszych ratach w początkowym okresie spłaty (wiadomo,
    > każda złotówka idzie w dom na tym etapie). A potem - w razie załamania
    > złotówki po prostu przewalutuję

    [..............]

    powodzenia :))
    "załamanie" złotówki będzie trwało 2-tygodnie
    przewalutowanie w PKO 3 tygodnie

    zakładając , że zorientujesz się o załamaniu w 3 dniu jego trwania,
    doliczając 3 dni na zebranie dokumentów (bo muszą sprawdzić twoją zdolność
    kredytową w nowych warunkach) wydaje mi się, że jak PKO zmieni na złotówki
    (wg kursu kupna dla wartości wyliczonej wg kursu średniego) to będzie już po
    wszystkim i będziesz miał do spłaty dużo dużo więcej niż dzisiaj

    nie wiem dlaczego niektórzy ludzie chcą korzystać z opcji przewalutowania
    wtedy kiedy waluta rośnie - przecież powinno się to zrobić kiedy waluta
    maksymalnie spadnie

    pozdrawiam
    plusz

  • 14. Data: 2002-11-28 09:13:56
    Od: "staszek" <p...@p...fm>

> [...]
    > co maja > 50% wkladu wlasnego, 2% to standard a 3% dla ludzi, ktorzy
    > nie maja konta w PKO BP? ale wiem ze co oddzial to inne informacje :-)

    Ja dostałem 1,5% bo miałem konto powyżej 5 lat, a kumpel miał 4 lata i 11
    miesięcy i dostał marżę 2%.
    Wkładu nie miałem bo brałem kredyt na spłatę innego kredytu, ale suma
    kredytu była równoważna ok. 70% mieszkania.

    Pozdro

  • 15. Data: 2002-11-28 15:48:22
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Różnica w oprocentowaniu jest wystarczająco duża, aby zaryzykować - zależy
    > mi też na jak najmniejszych ratach w początkowym okresie spłaty (wiadomo,
    > każda złotówka idzie w dom na tym etapie). A potem - w razie załamania
    > złotówki po prostu przewalutuję, im później by to nastąpiło, tym mniej za to
    > zapłacę. Jeżeli planowo wejdziemy do UE i strefy euro, to ryzyko kursowe
    > zniknie samo - a nawet, gdyby waaadza zechciała tuż przed tym ostro
    > zdewaluować złotówkę, to "po pierwsze primo" musi jej się to udać, a "po
    > drugie primo" - przewalutuję kredyt. Poza tym, kiedy już zamieszkam, to

    Dla ciebie różnica 0,6% to dużo (patrz na oprocentowanie kredytu w Kredyt
    Banku), a różnice kursowe ????; po prostu nie umiesz liczyc.

  • 16. Data: 2002-11-28 15:53:38
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > co maja > 50% wkladu wlasnego, 2% to standard a 3% dla ludzi, ktorzy
    > nie maja konta w PKO BP? ale wiem ze co oddzial to inne informacje :-)

    Ludzie bierzcie kredyt w KREDYT BANKU - tam marża zawsze jest równa 1%.
    PS. Mam bardzo poważne zastrzeżenia do ich innych produktów, ale kredyty
    mieszkaniowe mają wspaniałe. Tensor1

  • 17. Data: 2002-11-28 17:26:28
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > Dla ciebie różnica 0,6% to dużo (patrz na oprocentowanie kredytu w Kredyt
    > Banku), a różnice kursowe ????; po prostu nie umiesz liczyc.

    Brałem pod uwagę różnicę między % pln a euro w BP - czynnikiem decydującym
    był fakt, że KB obniżyłby mi zdolność o wartość limitów w innych bankach.
    Czynnik dodatkowy to fakt, że mam już konto w BP i nie muszę zakładać
    kolejnego (są i inne, dotyczą powiedzmy, "ergonomii kredytu", ale o nich nie
    będę pisał).
    T.

  • 18. Data: 2002-11-28 18:07:38
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    "stach" <p...@p...fm> wrote in message news:as3bt3$qgj$1@news.gazeta.pl...

    > Ja mam obecnie w PKO BP 9,69%, a od stycznia będzie to ok. 8% albo i
    mniej.
    > Czyli w porównaniu z Tobą to mała różnica i nie ma strachu, a jest szansa
    na
    > dalsze obniżki. W Twoim przypadku obniżek raczej nie będzie bo EURIBOR
    stoi
    > a marży ci nie obniżą (ja mam marżę 1,5%). Co do przewalutowienia, to się
    > nie odbywa z dnia na dzień tylko trwa klikanaście dni i trzeba za to
    płacić
    > ok. 1% + za zmianę w hipotece. Znam to z własnych doświadczeń. Na
    załamanie

    0,7% - jak dla mnie mniej niż jedna rata

    > nie zdążysz zareagować.

    no dobra, to przewalutuję się tuż po tym, gdy złotówka przestanie się
    wzmacniać - tak jak Ty. Nawet lepiej jeśli będzie nieco zwłoki na
    załatwienie wniosku, bo wycofać go mogę w każdej chwili - np. jeżeli w ciągu
    tych 2 tygodni złoty przestanie słabnąć (tzn. będzie fałszywy alarm).

> [...]
    > (oprocentowanie w EURO było 9,5%, a w PLN ok. 20%) i przewalutowiłem w
    > styczniu 2002r po kursie 3,62zł (w chwili składania wniosku było 3,49zł,
    ale
    > decyzja przyszła po 2 tyg. a kurs wzrósł). Po opłacie prowizji zarobiłem
    na
    > tym kilka tys. zł i jestem teraz bardzo zadowolony bo po ostatnich
    obniżkach
    > oprocentowania, kredyt w PLN od stycznia będzie niższy niż ten w EURO w
    > poprzednim banku. Poza tym w tamtym banku płaciłem oprocentowanie + 2% do
    > czasu wpisu hipoteki a w tym tylko +0,79%.

    A ja umowę podpisałem we wtorek, notariusz także, a wpis miałem w środę o
    13, do banku zdążyłem :) - urok niedużych miejscowości.
    A poza tym, kochani przedpiścy, kredyt mam na 25 lat, jeżeli więc uda nam
    się "planowo" wejść do UE i strefy euro, to nie ma wiele strachu - mam do
    spłacenia powiedzmy 100.000 euro i zawsze to będzie właśnie tyle (minus to,
    co spłacę). Zarabiamy, co prawda, w złotówkach, ale akurat w takim dziwnym
    zawodzie, że osłabienie (podobnie jak umocnienie) pln dość szybko wpływa na
    cenę naszych usług - po prostu duża część kosztów uwiązana jest do euro i
    dolara. Ponadto:
    - nasz rząd (i nasz rynek) może i chciałyby osłabić pln, ale Bruksela (i
    rynek europejski) znowuż nie bardzo - kto jest mocniejszy?
    - osłabienie pln związane z ewentualnym załamaniem gospodarczym mocno da po
    kieszeni usługom budżetowym, a im mniej kasy wydaje budżet na socjal , tym
    więcej ja zarabiam - nie jest to pełna automatyka, ale działa
    - za jakiś rok-dwa będziemy w UE - jakieś koszmarne załamanie złotówki
    wówczas już nam raczej nie grozi (albo chwilowe), bo nas będą ratować
    instytucje unijne - a na takie zadupie jak moje miasteczko unijna
    konkurencja ekonomiczna szybko nie dotrze - na razie to my dajemy się we
    znaki kolegom ze stolicy :)
    - jeżeli byśmy nie weszli do UE, to niezależnie od kursu dokonam
    przewalutowania - jedyny problem, że zrobi to jednocześnie 90%
    kredytobiorców walutowych
    - jeżeli uda nam się zachować dotychczasowe dochody (tego się boję - choroby
    i inne wypadki losowe - ale też się ostro ubezpieczam), to kredyt spłacę
    znacznie szybciej niż w 25 lat - ale to akurat nie ma znaczenia, bo
    największe ryzyko występuje na początku.
    Tak więc, rozpatrując sprawę wąsko i od strony złotówki, to macie wiele
    racji - na każdych 10 groszach dewaluacji tracę 10 tysięcy złotych
    przykładowego kapitału (i vice versa) - poważna kwota. Ale na razie złoty
    nie chce się osłabić (mimo rozpaczliwych wysiłków Kołodki i ustawodawców) i
    oby trwał na obecnym poziomie (z góry przepraszam eksporterów za takie
    bluźnierstwa).
    T.

  • 19. Data: 2002-11-28 18:16:23
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> wrote in message

    > powodzenia :))
    > "załamanie" złotówki będzie trwało 2-tygodnie

    O ile euro na pln?

    > przewalutowanie w PKO 3 tygodnie

    Kredyt dostałem w tydzień to może i przewalutowania da się nie opóźniać

    > zakładając , że zorientujesz się o załamaniu w 3 dniu jego trwania,

    To musiałbym być przewidujący jak Kołodko i nieomylny jak Belka ;), albo pln
    musiałby spaść w te 3 dni z 4 na 5 euro.

> [...]
    po
    > wszystkim i będziesz miał do spłaty dużo dużo więcej niż dzisiaj

    Będę miał ciągle tyle samo długu w euro. A jak zamienimy pln na euro (w
    perspektywie 25-letniego kredytu to mniej niż 1/3) problem sam zniknie.

    > nie wiem dlaczego niektórzy ludzie chcą korzystać z opcji przewalutowania
    > wtedy kiedy waluta rośnie - przecież powinno się to zrobić kiedy waluta
    > maksymalnie spadnie

    Nie da się tego zrobić, chyba że przypadkiem - o tym, że waluta maksymalnie
    spadła dowiadujesz się po fakcie :)
    Poza tym, ja na razie nie chcę się przewalutowywać.
    czołem
    T.